Pagina 3 van 5
Geplaatst: 27 mei 2009 22:40
door rufio
Ben toch maar voor een volledig Marchisio cassette gegaan: 12-13-..-23-25-28 en nog een losse 27. Die kan ik nu heel makkelijk met de 28 wisselen.
Voor de zomer koop ik nog een sluit-13 en een 30, indien het dan heel pittig (Edeleweis) gaat worden kan ik er 13-15-..-23-25-27-30 van maken.
Moest tijdens het plaatsen wel paar keer goed kijken, en de schroefring (offieciele naam?) die ik erbij kreeg paste niet, dus heb ik een van een Ultegra cassette gebruikt.
Morgen probeer ik 'm ff uit, ben benieuwd naar het schakelen.
Geplaatst: 27 mei 2009 22:46
door marchisiocorsa
Marchisio levert alleen haar eigen aluminium sluitring voor campa body. Klopt dus dat je een shimano sluitring moet gebruiken.
Oorzaak is dat marchisio voor haar eigen shimano of campa bodies een campa passing sluitring gebruikt.
Geplaatst: 05 jun 2009 13:59
door pipootje
met welk campagnolo wiel is de zefir x90 te vergelijken qua (rij)kwaliteit ?
Geplaatst: 05 jun 2009 15:09
door roadster
Wat Radplan Delta over deze materie schrijft is ook wel het lezen waard:
http://www.radplan-delta.de/ritzel/ritzel.html
En ze schrijven nog meer opwindende dingen zoals over Sapim spaken, vermoedelijk zijn Sapim spaken superieur:
http://www.radplan-delta.de/laufradbau/laufradbau.html
En 10 speed versus 9 speed:
http://www.radplan-delta.de/rennradtech ... 9fach.html
11 speed
Geplaatst: 14 jun 2009 18:52
door marchisiocorsa
Afgelopen week met een vriend van mij in de alpen gereden. Hij had de primeur van de nieuwe 11 speed Marchisio cassette. Zonder bijstellen de 13-30 in de praktijk gebracht. de geintegreerde alu spacers/adapters zijn bij de 11 speed in het zwart uitgevoerd. Zag er dus ook strak uit.
Geplaatst: 14 jun 2009 20:24
door ericpeters
Roadster schreef:Wat Radplan Delta over deze materie schrijft is ook wel het lezen waard:
En ze schrijven nog meer opwindende dingen zoals over Sapim spaken, vermoedelijk zijn Sapim spaken superieur:
Wat ze schrijven over dat oprekken van DT-Swiss kan ik in ieder geval onderstrepen.
Geplaatst: 16 jun 2009 02:15
door skimons
ik ben helemaal voor het zelf kunnen samenstellen van cassettes. daarom een goed product. maar wat weegt dit feest??
en hoe schakelt het?? want daar wordt beide nog maar weinig over gezegd
Geplaatst: 16 jun 2009 12:03
door marchisiocorsa
skimons schreef:ik ben helemaal voor het zelf kunnen samenstellen van cassettes. daarom een goed product. maar wat weegt dit feest??
en hoe schakelt het?? want daar wordt beide nog maar weinig over gezegd
Uit ervaring kan ik zeggen dat het goed schakelt. Iets minder snel dan een orginele cassette van Campa en Shimano (over sram kan ik niets zeggen nooit mee gereden). Wat gewicht betreft heb ik zelf een vergelijking gemaakt met een centaur en record casettes (alles 10 speed). Dan merk je dat er op basis van een 12-25 niet veel gewichtverschil bestaat. Ga je grotere kransen achter gebruiken dan is een orginele campa centaur cassette iets lichter. Maar op het totaal van je fiets en berijder maakt het natuurlijk helemaal niets uit. Bij een record cassette is het verschil natuurlijk groter. Maar dan praat je nog steeds over een verschil bij een grote casette van minder dan 50 gram. Dit soort gewichtsverschillen gaan alleen een rol spelen als je een 6% vetpercentage hebt en voor een overwinning in een grote ronde gaat. Helaas is dat voor mij (en voor alle niet pro's) niet weggelegd.
Geplaatst: 16 jun 2009 15:23
door skimons
Marchisiocorsa schreef:skimons schreef:ik ben helemaal voor het zelf kunnen samenstellen van cassettes. daarom een goed product. maar wat weegt dit feest??
en hoe schakelt het?? want daar wordt beide nog maar weinig over gezegd
Uit ervaring kan ik zeggen dat het goed schakelt. Iets minder snel dan een orginele cassette van Campa en Shimano (over sram kan ik niets zeggen nooit mee gereden). Wat gewicht betreft heb ik zelf een vergelijking gemaakt met een centaur en record casettes (alles 10 speed). Dan merk je dat er op basis van een 12-25 niet veel gewichtverschil bestaat. Ga je grotere kransen achter gebruiken dan is een orginele campa centaur cassette iets lichter. Maar op het totaal van je fiets en berijder maakt het natuurlijk helemaal niets uit. Bij een record cassette is het verschil natuurlijk groter. Maar dan praat je nog steeds over een verschil bij een grote casette van minder dan 50 gram. Dit soort gewichtsverschillen gaan alleen een rol spelen als je een 6% vetpercentage hebt en voor een overwinning in een grote ronde gaat. Helaas is dat voor mij (en voor alle niet pro's) niet weggelegd.
dus... wat weegt een 12-25 in grammen?? er zijn ook mensen die het leuk vinden om een lichte(re) fiets te hebben. en ik heb al 1 zwaar onderdeel
Gewichten marchisio MTK 11 speed cassette
Geplaatst: 13 jul 2009 12:41
door marchisiocorsa
12/23 weegt 240 gram (op basis van de alu spacers)
11-27 weegt 270 gram (op basis van de alu spacers)
12/30 weegt 304 gram (op basis van de alu spacers).
Bij gebruik van de stalen spacers komt er een 60 gram aan gewicht bij.
Geplaatst: 16 jul 2009 16:10
door @work
Ik rij campa Super Record 11-speed Compact. De 34x27 is in de Alpen nog te groot voor mij. Weet iemand hoe groot ik kan gaan met de Marchisio kransjes(28,29,30) zonder dat ik in de problemen kom met mijn derailleur? Of gaat het zelfs tot de 30 helemaal probleemloos.
Geplaatst: 17 jul 2009 11:03
door deluca
@Work schreef:Ik rij campa Super Record 11-speed Compact. De 34x27 is in de Alpen nog te groot voor mij. Weet iemand hoe groot ik kan gaan met de Marchisio kransjes(28,29,30) zonder dat ik in de problemen kom met mijn derailleur? Of gaat het zelfs tot de 30 helemaal probleemloos.
Ik rij standaard Campa Chorus 11 spd 39x53 12-25, short cage achterderailleur. Onlangs in Frankrijk met een Marchisio 12-30 cassette gereden en dat heeft probleemloos geschakeld.
Ik weet alleen niet of dat bij een Compact anders zal zijn.