Alles over vakanties op én met de fiets

adres nabij Sella ronde Dolomieten

dbo
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 mei 2010 18:15

dbo 24 feb 2015 18:42

Senza una Donna schreef:Wij gaan naar Hotel Pider, qua sella ronde is ut denk ik prima, even een paar kilometers warmrijden en hop beginnen.
Hotel Pider heb ik ook gezeten twee jaar terug. Heb je als afsluiting nog een leuk klimmetje naar je hotel. Prima naar mijn zin gehad daar. Alleen met de fiets vond ik die provinciale weg richting Corvara een drama met die vervelende tunnels.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 25 feb 2015 14:35

Heb een paar jaar geleden in Albergo Pordoi in Arabba gezeten. Prima hotel voor dito prijs. Kun je gelijk met de makkelijkste klim beginnen. (Campolongo)

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 25 feb 2015 20:19

Dank alvast! Pider was reeds vol. Albergo Pordoi gemaild! Ziet er in ieder geval goed uit!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 feb 2015 10:47

In Corvara heb je een ruime keuze aan goede tot zeer goede hotels, maar in Arabba zit je misschien nog iets strategischer om ook andere richtingen (dan enkel maar de Sellaronda) uit te rijden (Falzarego, Giau, Fedaia,...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 26 feb 2015 10:50

dario schreef:In Corvara heb je een ruime keuze aan goede tot zeer goede hotels, maar in Arabba zit je misschien nog iets strategischer om ook andere richtingen (dan enkel maar de Sellaronda) uit te rijden (Falzarego, Giau, Fedaia,...)
Dat was voor mij toen ook mede de reden om voor Arabba te kiezen. Op zich is het plaatsje helemaal niks, maar als het goed is ben je er toch alleen maar om te slapen en te eten.

Gebruikersavatar
mountaineer
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:26

Gebruikersavatar mountaineer 26 feb 2015 15:42

een paar jaar geleden zat ik in de maand juni een week in Hotel Mesdi in Arabba.
Heerlijk hotel, aan de voet van de Pordoi, direct langs het Sella-rondje.
Ik mocht zelfs mijn fiets op mijn kamer meenemen maar ze hebben ook een afgesloten ruimte voor fietsen
mountaineer

Duccie
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 aug 2014 18:56

Duccie 05 mar 2015 21:56

Hotel Olympia in arabba super hotel !!! niet duur en heerlijk eten !!

Kom er al 7 jaar achter elkaar en bevalt nog steeds

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 mar 2015 22:08

dario schreef:In Corvara heb je een ruime keuze aan goede tot zeer goede hotels, maar in Arabba zit je misschien nog iets strategischer om ook andere richtingen (dan enkel maar de Sellaronda) uit te rijden (Falzarego, Giau, Fedaia,...)
Als je rondjes rijdt maakt het toch geen bal uit in welke van deze 2 plaatsen je zit voor al die routes? Behalve dat je dan bij de ene optie met Campolongo begint en bij de andere ermee eindigt.
Afbeelding

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 05 mar 2015 23:06

ericpeters schreef:
dario schreef:In Corvara heb je een ruime keuze aan goede tot zeer goede hotels, maar in Arabba zit je misschien nog iets strategischer om ook andere richtingen (dan enkel maar de Sellaronda) uit te rijden (Falzarego, Giau, Fedaia,...)
Als je rondjes rijdt maakt het toch geen bal uit in welke van deze 2 plaatsen je zit voor al die routes? Behalve dat je dan bij de ene optie met Campolongo begint en bij de andere ermee eindigt.
Al op een kaart gekeken?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2015 23:07

Naar het zuiden toe heb je wel een paar routes die misschien voor sommige wat lang worden met 2x Campolongo erbij, zoals over de Pellegrino.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 mar 2015 09:24

Misschien nog strategischer (voor mensen die wel eens op een kaart kijken) is de vallei van Livinallongo: dan zit je pal in het midden tussen Sellaronda, Fedaia-Marmolada en Falzarego-Cortina.
Livinallongo-Col di Lana en Pieve zijn vrij kleine dorpjes, maar geschikte accommodatie is er vast wel te vinden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 01 apr 2015 22:36

Naar mijn mening zit je in Arabba heel strategisch in dit fantastische fietsgebied. Je kunt alle kanten op. Misschien nog beter is Alleghe maar daar ben ik zelf nog nooit geweest. Je hebt dan de volgende passen binnen fietsbereik:
Sella
Pordoi
Gardena
Campolongo
Falzerego
Giau
Fedaia
Pellegrino
Valles
Rolle
Duran
Cereda
Staulanza
Cibiana
En dan vergeet ik er misschien nog een paar.
Daar kun je je wel een weekje mee vermaken denk ik.

Plaats reactie