Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 08 feb 2009 11:33

[quote="GastheerG"]Het doet me deugd dat de kwaliteit van de vormgeving is gelijk getrokken met die van de
inhoud.[/quote]

Daar kun je twee kanten mee op...............:p
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

remon@
Forum-lid

remon@ 08 feb 2009 12:08

Er staat een leuk stukje over fietsen in New York City. Op de eerste pagina (66) staat er dan er een kort filmpje van de fietstochts van de auteur over Times Square by night te vinden is op fiets.nl.
Waar dan ????????????

frigo
Forum-lid

frigo 08 feb 2009 14:35

Ik had nogal ongezouten mijn kritiek geuit op de nieuwe styling van Fiets omdat ik er persoonlijk niet zo gecharmeerd van was (nog voorzichtig uitgedrukt). Tot mijn verrassing ontving ik vrijdag via PM van Rodrick de Munnik (HR) het verzoek om mijn kritiek nader toe te lichten. Dit heeft uitgemond in een uitgebreide discussie met heel wat berichtjes over en weer.

Hierbij werd ruiterlijk erkend dat het laatste nummer zeker nog niet perfect was en dat er de komende tijd nog heel wat puntjes op de i gezet dienen te worden. Wat met name opviel is dat er helemaal niet lullig wordt omgegaan met kritiek en dat men absoluut openstaat voor de mening van de lezers.

Kortom, de redactie neemt ons zeker serieus en dat vind ik zeer positief. Nu nog zien in hoeverre opmerkingen en verzoeken worden opgepakt. Zo zou ik zelf naast uitbreiding van de testen, ook interesse hebben in verslagen van cyclo's voor toerrijders (voor de echte wedstrijden zijn er n.l. al genoeg andere bladen). Zo zou ik persoonlijk een plaatsing van b.v. het l'Eroica verslag van GastheerG ook graag in de 'Fiets' zien...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 feb 2009 15:28

Ik heb de FIETS inmiddels ook gelezen.

Inhoudelijk zie ik geen verschillen. Het blaadje zier er alleen wat anders uit. De lumback is duidelijk handiger en staat professioneler. De ///////////////////// en \\\\\\\\\\\\\\\ maken het geheel maar onduidelijk. Wat mij het meest opvalt, is dat er veel meer "wit" marge tussen de kolommen staat. Dit kan overzichtelijker werken in de huidige vorm pakt het anders uit. Het ziet er nu slordig uit. Beetje in de trant van: "ik heb te weinig tekst voor het aantal pagina, dus sjoemel ik maar een beetje kolombreedte en wit randen om net te doen lijken dat ik een dik tijdschrift schrijf"
Live fast; die young. mijn blog

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 08 feb 2009 16:34

[quote="rob74"]...De lumback is duidelijk handiger en staat professioneler...[/quote]
Leg eens uit, Rob. Dat een lumback-magazine ietwat professioneler oogt, ben ik met je eens, maar wat is er nu dan duidelijk handiger geworden?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 feb 2009 16:54

@buzz: ik begrijp dat je een hekel aan die lumback hebt, maar ik zie ook wel positeive kanten. Met een beetje vouwen kun je gewoon ook de binnenkant van de pagina goed lezen. Ik zie dat niet als wereld drama. De lumback maakt het blad in zijn geheel wat steviger waardoor je wat minder het idee hebt een verzameling los papier in je handen te hebben.
Live fast; die young. mijn blog

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 08 feb 2009 19:26

@Rob: Je hebt het over positieve kanten (in meervoud dus), en vervolgens tel ik er eentje. Namelijk: doordat de Fiets wat steviger is, heb je wat minder het idéé dat je een verzameling los papier in handen hebt. En in je vorige bericht vond je dat duidelijk handiger. Samenvattend vind je het dus duidelijk handiger dat je wat minder het idéé hebt dat...

Tja, wat zal ik zeggen... ik heb wel eens sterkere argumenten gehoord. :rolleye:

En dat elke pagina gevouwd moet worden, is geen werelddrama, hoor. Kan immers gewoon m'n abonnement opzeggen, en heb nergens last meer van. ;))

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2009 20:16

Een paar jaar geleden is er wel eens een test van racehybrides geweest, maar goed dat is idd al wel een paar jaar geleden. Ik denk dat 't aantal geintresseerde in hybrides alleen niet zo groot is onder lezers. Daarnaast is het hypeje van de hybrides ook weer voorbij. Ik zie nog al wat mensen gewoon weer overschakelen naar een racestuur omdat het toch een stuk comfortabeler is met meer posities voor je handen.

Stukjes over tochten in Nederland en België lijken me niet bijster interessant, je wilt toch dingen lezen die nieuw zijn. Wat wel mooi zou zijn is iets met mooie foto's zoals door sommige zo nu en dan op 't forum gepost wordt. Maar dat is in het blad een stuk lastiger door 't beperkt aantal pagina's dat voorhanden is. Met pagina's vooral foto's is de Fiets zo snel uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 08 feb 2009 23:22

+1, zo zeg je dat geloof ik op een forum. Maar ik ben het ermee eens, stukjes over tochten in Nederland zijn niet echt interressant. Daarvoor is er een clubblad van een willekeurige toerclub.
Aan testen van hybrides heb ik ook geen behoefte.
Ik blijf bij mijn mening dat ik het blad goed vind. Misschien ben ik wel een klein beetje conservatief en sta in beginsel enigszins afwachtend t.o.v. vernieuwingen maar zijn mensen op een racefiets dat niet allemaal een klein beetje? Ik heb nu ook geen ander blad maar een vernieuwd blad en heb waardering voor de redactie dat zij het aanmoedigen om op het forum te zeggen wat wij ervan vinden.

seger
Forum-lid

seger 08 feb 2009 23:26

Ik ben niet bijster kapot van de nieuwe layout. Elke keer als ik het doorblader vind ik het er onoverzichtelijk en slordig uitzien. Overal staan kopjes en strepen wat mij een onrustig gevoel geeft :). Ook het lettertype en vormgeving van de titels is voor verbetering vatbaar. Wat al een hele verbetering zou zijn is als de tekst zowel links als rechts uitgelijnd wordt. Ook is het wijs de tekst iets "uit het midden" te houden. Deze manier van bij elkaar binden vind ik overigens wel heel mooi.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie