Waalse Pijl 2009
hoe is een ieders voorbereiding verlopen.......
wonend in het vlakke westland is mijn enige klimervaring de 150 km AGR.
Al met al een dikke 2000km op de teller dit jaar.
Begin m ee beetje te knijpen, zou het voldoende zijn voor de 210?
wonend in het vlakke westland is mijn enige klimervaring de 150 km AGR.
Al met al een dikke 2000km op de teller dit jaar.
Begin m ee beetje te knijpen, zou het voldoende zijn voor de 210?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Met 2000km in de benen moet je er wel komen hoor. Al zal het niet altijd even makkelijk gaan want het is echt de hele dag heuvel op en heuvel af. Het toverwoord voor de Waalse Pijl is doseren. Vanaf het begin oppassen dat je niet te veel in het rood gaat want het is een lange dag.
Zelf rij ik 'm dit jaar niet want ik doe de zondag erna De Gouden Flandrien. Twee van dat soort ritten in een weekend is een beetje overdreven.
Zelf rij ik 'm dit jaar niet want ik doe de zondag erna De Gouden Flandrien. Twee van dat soort ritten in een weekend is een beetje overdreven.
[quote="Rhambo"]hoe is een ieders voorbereiding verlopen.......
wonend in het vlakke westland is mijn enige klimervaring de 150 km AGR.
Al met al een dikke 2000km op de teller dit jaar.
Begin m ee beetje te knijpen, zou het voldoende zijn voor de 210?[/quote]
Welnee, gewoon rijden. Zelf kom ik uit Noord-Holland en heb een stuk minder kilometers gereden dan jij, maar ik maak er geen probleem van. Uiteindelijk ben je toch volledig naar de klote.
Denk maar zo, het ergste dat er kan gebeuren is dat je een beetje moe wordt.
Succes.
wonend in het vlakke westland is mijn enige klimervaring de 150 km AGR.
Al met al een dikke 2000km op de teller dit jaar.
Begin m ee beetje te knijpen, zou het voldoende zijn voor de 210?[/quote]
Welnee, gewoon rijden. Zelf kom ik uit Noord-Holland en heb een stuk minder kilometers gereden dan jij, maar ik maak er geen probleem van. Uiteindelijk ben je toch volledig naar de klote.
Denk maar zo, het ergste dat er kan gebeuren is dat je een beetje moe wordt.
Succes.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik ben er afgelopen zaterdag van afgedaald. Er is een stukje nieuw asfalt klaar maar het grootste gedeelte is nog net zo slecht als vorig jaar. Bovendien ligt het beneden gewoon helemaal open. Dus als de route over de Thier de Coo gaat mag je het eerste stuk over onverharde weg omhoog.
[quote="Bottecchia"]Ik ben er afgelopen zaterdag van afgedaald. Er is een stukje nieuw asfalt klaar maar het grootste gedeelte is nog net zo slecht als vorig jaar. Bovendien ligt het beneden gewoon helemaal open. Dus als de route over de Thier de Coo gaat mag je het eerste stuk over onverharde weg omhoog. [/quote]
Dan wordt het lachen aanstaande zaterdag.
*Ik haal alvast mijn Parijs Roubaix fiets uit de schuur*
Dan wordt het lachen aanstaande zaterdag.
*Ik haal alvast mijn Parijs Roubaix fiets uit de schuur*
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Een alternatief zou misschien de Cote de Renardmont zijn. Die ben ik namelijk opgereden alvorens ik mij in de afdaling van de Thier de Coo stortte. Maar die zullen ze wel niet opnemen want die klim is vanaf de kant van de Haute Levee en daar ga je met de Waalse Pijl nu juist naar toe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Klopt, ik zou dat stuk ook overslaan als ik een route in elkaar zou zetten. Het is gevaarlijk en je wekt irritatie op bij automobilisten die er niet door kunnen.
Zijn er nog mensen opzoek naar een slaap plek?
Ik heb gereserveerd bij een B&B in La Reid, 6km vanaf Spa (richting La Redoute).
Ik heb reeds 50,- borg betaald, maar de fiets van vriend die meegaat is misschien niet op tijd gemaakt.
voor meer info kan je een PM sturen.
Ik heb gereserveerd bij een B&B in La Reid, 6km vanaf Spa (richting La Redoute).
Ik heb reeds 50,- borg betaald, maar de fiets van vriend die meegaat is misschien niet op tijd gemaakt.
voor meer info kan je een PM sturen.