Pagina 3 van 5

Geplaatst: 03 feb 2009 14:55
door seger
Maar PR heeft wel wat meer en ergere kasseien dan RVV. Ik ben zelf 85+ kg en het gaat prima met de 23mm bandjes. Ik zou me, zeker voor de 140km, niet al te druk maken.

Geplaatst: 04 feb 2009 02:42
door fdegrove
Hoi,

Op kleddernatte Vlaamse wegen kom je overal Vredestein Fortezza Tricomp tegen...

Ciao, ;)

P.S. 't Is maar een suggestie.

Geplaatst: 04 feb 2009 13:17
door roger
Setje tubewielen op MP aanschaffen en daar Dugasten Roubaix opkitten ben je voor 300€ klaar en je hebt grip,comfort en een mooi setje trainingswielen voor de winter.

Geplaatst: 05 feb 2009 11:56
door scorcher
fdegrove schreef:Hoi,

Op kleddernatte Vlaamse wegen kom je overal Vredestein Fortezza Tricomp tegen...

Ciao, ;)

P.S. 't Is maar een suggestie.


Nou, die Fortezza's heb ik er toevallig al onder liggen. En uit andere reacties blijkt dat de 140 km best meevalt, dus ik ga het er maar op wagen met m'n gewone 23" banden. Dan blijft er tenminste nog ruimte over voor verbetering als het niet bevalt...

Geplaatst: 14 feb 2009 02:02
door joukebuissink
Mooi dat ik dit topic tegenkwam. Ik heb eigenlijk meerdere vragen voor de kasseienexperts op dit forum.

Dit jaar ga ik de RVV 256km rijden. Het zal voor mij de eerste keer op kasseien worden. Nu wil deze 1,94m lange jongen die slechts 68kg weegt goed over die kasseien heen kunnen rijden. Wat raden de experts aan? Welk verzet? (is 39x25 voldoende? of toch de 34 erop zetten?

En dan de bandenkeus:

Conti GP 4-season? 25mm? Latex biba?

En qua wielen was ik van plan om met circuits te gaan rijden. Zijn deze sterk genoeg bevonden?

Misschien handig om te weten. Ik rijd dit jaar ook nog een soort parijs roubaix 220km en volgend jaar ga ik Parijs Roubaix rijden.

Geplaatst: 07 mar 2009 23:03
door joukebuissink
Gastheer dank voor je waardevolle advies!
Heb nu een setje latex biba's en een setje conti GP 4 season 25mm besteld. :)

Inmiddels heb ik ook mijn eerste ervaring met de keien in Drenthe opgedaan. Zoals het er in Exloo bij lag waren mijn bevindingen als volgt:

- Je kan het beste op het midden van de weg rijden. Hier staan de keien iets boller en ligt er meer begroeiing waardoor je een stuk harder gaat.
- Zelfs met een setje ultremos had ik op de natte en gladde keien meer grip dan verwacht.
-Je kan beter een tand te groot dan te klein staan.


Voor de Ronde gooi ik er een nieuwe ketting en casette 12-25 op. Ik rijd dan ook met een 39 binnenblad.

De positie van de handen blijf ik lastig vinden. Soms durf ik de fiets niet helemaal zijn pad te laten kiezen. Ik ga te vaak onder in de beugel hangen en knijp te hard in het stuur. Als ik naar de profs kijk dan zie je ze juist rustig met de handjes op het stuur dokkeren.

Heb je verder nog tips voor me Gastheer? (Ik begrijp nu eindelijk een beetje van de voorpret die jij had in het roubaix topic. Zelfde heb ik nu voor de Ronde :))

In augustus ga ik inderdaad voor de Helletocht. Hoop dan het jaar daarop Paris-Roubiax te rijden ;)

Geplaatst: 24 mar 2009 01:11
door joukebuissink
Zo inmiddels zijn de bandjes binnen! Die gingen moeilijk om een circuit wiel heen, maar het is gelukt. Nu twijfel ik nog aan de spanning voor de ronde. Ik weeg 68kg.
Ik heb nu 6 bar in de 25mm banden en het voelt als 8 bar. Doe er denk ik 4,5 in voor de ronde.

Hoe vond jij de banden in de regen gastheer?

Geplaatst: 24 mar 2009 09:59
door andromeda
Die Conti's gaan het zeker goed doen in de regen, ook ik heb er PR mee gedaan vorig jaar waarbij de eerste stroken behoorlijk nat waren en dat gaf geen problemen. Wij hadden daar ook stukken met modder bij zitten maar daar is volgens mij alleen een tractorband tegen bestand in PR.

Beste handpositie op kasseistroken is naar mijn eigen ervaring gewoon bovenop het stuur en niet te veel knijpen. Hou ze er "los" omheen en laat de fiets gewoon gaan en corrigeer waar nodig.

Onder in de beugel vond ik niet prettig omdat je dan toch "hangt" en de trillingen door heel je lichaam heen gaan.

En vooral NIET knijpen, je gaat gegarandeerd kramp krijgen in je handen en ik spreek uit ervaring ;-))