Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner mishandelt automobilist

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2009 18:25

Als dat je conclusie is die je uit mijn posting trekt zou ik hem nog eens een keer lezen. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en dat wilde ik benadrukken.

Ik heb zelf ook gewoon een rijbewijs en weet maar al te goed dat er genoeg fietsers dingen uitvreten die echt niet kunnen. Maar ik ga niet iemand veroordelen terwijl we geen van alle een idee hebben wat daar nu daadwerkelijk is gebeurd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rank
Forum-lid

rank 01 feb 2009 18:29

Ik sluit me aan bij de 'groep' die liever het hele verhaal wil horen. Automobilisten zijn vaak wel heel snel geirriteerd als ze een paar seconden geduld moeten hebben (tollerantie???). Fietsers zijn zeker niet altijd netjes, maar ik vind zelfbeheersing toch nog belangrijker als je met een paar ton ijzer onder je kont aan het rondscheuren bent. Die gasten die roepen dat je alle fietsers maar kapot moet rijden, kunnen de vereiste verantwoordelijkheid om een auto te besturen niet aan, maar helaas rijden er zo wel een hele boel rond. Je zult ze maar treffen in een slechte bui tijdens een soloritje...

lior63
Forum-lid

lior63 01 feb 2009 21:14

Ik heb een keer in de regen in het donker mijn kinderen in de auto gezet en ben door de stad gaan rijden. Ik heb de kinderen duidelijk laten zien hoe onzichtbaar fietsers zonder licht zijn, en hoe gevaarlijk het is als ze zonder aan te geven de weg over steken.
Mijn kinderen zijn zich rot geschrokken en controleren bij elkaar of het achterlicht het doet (voorlicht zien ze zelf wel).

Het probleem is dat bij een klap de auto wat schade heeft en de fietsers? laten we er maar het beste van hopen; het is echt een ongelijke strijd.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 01 feb 2009 21:30

Ik ben het ermee eens dat het hele verhaal eerst duidelijk moet zijn. In geen sinds keur ik het toepassen van geweld goed, want wat iemand ook gezegd kan hebben...geweld gebruiken is nooit goed.

Wel kan ik mij in bepaalde gevallen een agressieve reactie voorstellen. Het is mij een keer overkomen dat we met een man of 60 aan het hardlopen waren. Dit kwam neer op ongeveer 10 begeleiders en 50 jongere. Bij een weg moesten we oversteken en we deden dat met iedereen tegelijk. Kwestie van de groep bij elkaar houden. Toen de helft van de groep overgestoken was kwam er een auto aan, deze bestuurder stopte en maakte met zijn toeter duidelijk dat het er langs wilde...15 seconden wachten totdat iedereen over was gestoken was kennelijk te lang en de automobilist gaf gas en reed gewoon in op de groep. Stoppen ho maar en een paar man konden nog net via de motorkap voor de auto weg springen... kijk, als er zoiets gebeurt dan kan ik enig vorm van agressie wel begrijpen. Mishandeling gaat ook dan nog te ver overigens.
Cervélo & Cannondale

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 01 feb 2009 21:45

Als woon-werkfietser gedurende het ganse jaar kan ik nu al een boek schrijven over wat je als fietser allemaal meemaakt. Ik praat het hier zeker niet goed maar ik kan mij heel goed voorstellen hoe HET EVENTUEEL WEL ZOU KUNNEN GEGAAN ZIJN. In hoofdletters gezet om te benadrukken wat ik bedoel.
Ik kan mij mateloos ergeren aan automobilisten die op de laatste knip beginnen remmen en dan verdwaasd staan kijken waarom ik stil sta op een kruispunt waar ik voorrang heb. Als je in het donker twee koplampen ziet naderen die niet vetragen dan rem je. In 99% stoppen ze wel maar het risico op die ene % die niet stopt kan je je gewoon niet permiteren.

Ik kan mij ook evenveel ergeren aan een paar collega-fietsers die op een voorrangsweg komen en veel te ver uitdraaien tot op het midden van de weg en dan nog op de koop toe beginnen foeteren tegen die waalse boer die claxoneert naar hen. Had hij ze omver gereden dan waren ze nog in fout op de koop toe, maar nee ze kafferen hem uit. Dan ken ik ze even niet en laat ze wat alleen rijden.

Hoofdzaak is: we leven in een huphuphup maatschappij waar niemand nog tijd heeft, waar ikikik alleen nog telt en waar respect en verdraagzaamheid voor de ander ver te vinden is.
En daar wringt hem het ganse schoentje.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 feb 2009 23:01

Ja ik heb het ook van beide kanten meegemaakt ik rijd 10K op de fiest en 40K met de auto per jaar.

En om nou al mijn ervaringen te vertellen......... het komt erop neer dat als we ons allemaal een beetje aanpassen het een stuk leuker en gezelliger word en bij elke groep zit uitschot. Laat de een niet naar de ander wijzien. Ze staan ook in het gangpad bij de AH met drie winkelwagentjes dik.

Als zoals hier boven staat ben ik wel een keer bang voor, dat er echt een keer een automobilist een hele groep onver rijd. Ik heb al twee keer meegemaaakkt dat ik echt dacht die gaat bewust over me heen rijden.

Laten we hopen een een leuk jaar wat ze allen en dat we zowel in de auto als op de fiest wat vriendelijker tegen elkaar zijn.

roger
Forum-lid

roger 02 feb 2009 08:29

Vrij simpel om te lossen deze groep rijdt elke dag hier langs om het zelfde tijdstip enkel op zondag niet.
Laat de politie daar gaan(met slachtoffer) staan omstreeks deze tijd en voor 99% kans dat hij de dader erkent en anders wel meerdere getuigen alleen de vraag of die de dader aanwijzen.
I live to ride,I ride Passoni

alpe
Forum-lid

alpe 05 feb 2009 00:45

Sensa

bmiller
Forum-lid

bmiller 05 feb 2009 10:30

Ronduit asociaal! Die meiden hadden wel kunnen verdrinken. Het landje is gewoon heel druk. Daarom is het ook zo heerlijk om in het buitenland echt volle bak te kunnen rijden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

corniel
Forum-lid HC

corniel 05 feb 2009 10:53

De Televaag als informatiebron..

Het meest beschamend aan dit bericht vind ik overigens de rancuneuze reacties die eronder staan. Dat zegt wat mij betreft meer over hoe sommige mensen met elkaar omgaan, dan het beschreven incident.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 feb 2009 11:10

Wederom is dit natuurlijk een verhaal met twee kanten.

Aan de ene kant het gedrag van de renner en aan de andere kant het gedrag van de twee meisje. We lezen in de krant slecht een klein facet van de mogelijk waarheid.

Het zou net zo goed deze voorgeschiedenis KUNNEN HEBBEN:
Twee meiden rijden naast elkaar op een fietspad waar nauwelijk ruimte is voor twee. Dit is slechts toegestaan zolang je niemand hindert, maar dat was niet het geval want er was een wielrenner die er voorbij wilde. Deze renner roept een paar keer "aan de kant", maar de meiden zijn te druk met kletsen en letten niet op. De wielrenner duwt een van de meiden een beetje naar rechts, geeft de pedalen de sporen en rijdt verder. De fietsen van de meisje blijken geen goede remmen te hebben en rammelen aan alle kanten. De meiden raken volledig in paniek van het duwtje, sturen tegen elkaar aan en rijden de sloot in. De wielrenner is inmiddels een stuk verder en ziet of hoort het gestuntel van de meiden niet.

OF
Het was gewoon een asociale renner! Dat kan ook. We weten het gewoon niet.
Live fast; die young. mijn blog

bmiller
Forum-lid

bmiller 05 feb 2009 11:18

rob74 schreef:Wederom is dit natuurlijk een verhaal met twee kanten.

Aan de ene kant het gedrag van de renner en aan de andere kant het gedrag van de twee meisje. We lezen in de krant slecht een klein facet van de mogelijk waarheid.

Het zou net zo goed deze voorgeschiedenis KUNNEN HEBBEN:
Twee meiden rijden naast elkaar op een fietspad waar nauwelijk ruimte is voor twee. Dit is slechts toegestaan zolang je niemand hindert, maar dat was niet het geval want er was een wielrenner die er voorbij wilde. Deze renner roept een paar keer "aan de kant", maar de meiden zijn te druk met kletsen en letten niet op. De wielrenner duwt een van de meiden een beetje naar rechts, geeft de pedalen de sporen en rijdt verder. De fietsen van de meisje blijken geen goede remmen te hebben en rammelen aan alle kanten. De meiden raken volledig in paniek van het duwtje, sturen tegen elkaar aan en rijden de sloot in. De wielrenner is inmiddels een stuk verder en ziet of hoort het gestuntel van de meiden niet.

OF
Het was gewoon een asociale renner! Dat kan ook. We weten het gewoon niet.

Het is idd altijd een verhaal met 2 kanten. Het is dus idd moeilijk te bepalen wat er precies gebeurt is. Maar een belletje is ook verplicht. Achter opkomend verkeer moet inschatten of er ruimte is tot inhalen. Op de weg is het ook niet fijn als een auto zich naast die van de jouwe drukt.
Daarnaast vindt ik het ook vervelend als ik iedere keer in de remmen moet. Toch zou ik dan meer geduld moeten hebben. De weg is namelijk openbaar.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie