welke montagestandaard ?
Ik ben ook van plan om een Tacx Spider team aan te schaffen. Wat ik nog even zeker wil weten, en het daarom hier nog even vraag is: Als je de fiets erin zet, bevestigd aan de voorvork en het achterwiel dus vrij. Kun je dan de pedalen vrij roteren en het wiel laten draaien om afstelling aan de achter derailleur te doen bijvoorbeeld?
Piet Pelle schreef:Ik ben ook van plan om een Tacx Spider team aan te schaffen. Wat ik nog even zeker wil weten, en het daarom hier nog even vraag is: Als je de fiets erin zet, bevestigd aan de voorvork en het achterwiel dus vrij. Kun je dan de pedalen vrij roteren en het wiel laten draaien om afstelling aan de achter derailleur te doen bijvoorbeeld?
ja
Ik ben ook op zoek naar een goede montagestandaard en na de positieve reacties hier op het forum neig ik naar de Tacx Spider Team T3050.
Maar bij Rose zag ik ook nog een interessante standaard staan, namelijk de Xtreme mechanical friend. Bij die standaard hoeft het voorwiel er niet uit.
Iemand ervaring met zo'n of dergelijke standaard?
http://rose.nl/accessoires/onderhoud-ve ... etail2=554
Maar bij Rose zag ik ook nog een interessante standaard staan, namelijk de Xtreme mechanical friend. Bij die standaard hoeft het voorwiel er niet uit.
Iemand ervaring met zo'n of dergelijke standaard?
http://rose.nl/accessoires/onderhoud-ve ... etail2=554
Ik heb een Parktool en 2 Tacx standaards , waaronder de Tacx T3075. Deze gebruik ik het meest. Echter 1 nadeel: het gedeelte waar de bracketpot op rust is glad en daar zou iets aan gedaan moeten worden. Zelf heb ik er anti-slip spul opgeplakt en dan gaat het beter. Je kan er reuze kracht op uitoefenen, hetgeen je niet van de Spider Team kan zeggen, vind ik.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ik heb toch gekozen voor de mechanical friend van Rose en die bevalt uitstekend!
De standaard is stevig, stabiel, eenvoudig in en uit te klappen, handig in gebruik.
Je kan o.a. het wiel centreren terwijl de fiets met het voorwiel of achterwiel in de houder staat.
Je kan de achterste pin waarop het frame rust in hoogte stellen.
Heb dus nog geen seconde spijt gehad, dat ik een paar tientjes meer heb uitgegeven en voor deze heb gekozen in plaats van de Tacx Spider Team.
De standaard is stevig, stabiel, eenvoudig in en uit te klappen, handig in gebruik.
Je kan o.a. het wiel centreren terwijl de fiets met het voorwiel of achterwiel in de houder staat.
Je kan de achterste pin waarop het frame rust in hoogte stellen.
Heb dus nog geen seconde spijt gehad, dat ik een paar tientjes meer heb uitgegeven en voor deze heb gekozen in plaats van de Tacx Spider Team.