Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 09 apr 2009 01:05

Ik rij ook op ultemo's en had na 300km een steentje in de band na een rit over een nat wegdek. Nu kan het idd toeval zijn dat dit steentje er net doorheen ging maar ik heb met michelin krylions en vittoria open corsa cx (uit mijn hoofd) gereden en die gaven geen krimp al heb ik er best wat scherpe steentjes in gehad gezien de aanwezige sneetjes.
Kan toeval zijn maar het lijkt er vooralsnog op de de ultremo r toch een iets minder sterke compound heeft.

hamerke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jul 2008 16:48

hamerke 10 apr 2009 12:19

Heb twee paar "gewone" Ultremo's op gereden en nooit lek mee gevallen. Ik was van plan over te stappen naar de Ultremo R, maar in de club zie ik zoveel platte banden op de Ultremo R tegenwoordig dat ik de overstap niet ga maken. Volgens mijn fietsvrienden zijn de banden heel lekgevoelig. Ze zijn er in ieder geval niet over te spreken en het zijn stuk voor stuk mensen met veel fietservaring.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39599
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2009 17:09

Ik heb 2 setjes Ultremos gehad. Eerst versie in 2007-->waardeloos!!! Zeer groot verschil in slijtage. Voorwiel in 1500km helemaal weg, achterwiel ruim 3500km. Wie kan dat uitleggen?
Vorig jaar nog een setje Ultremos gehad, volgens mij geen R-versie. Ook te vaak lek, veel vaker dan mijn andere set GP4000s. Voor mij nooit geen ultremo meer. Die zijn alleen geschikt voor op de weegschaal, dan liefst in combi met een latex biba natuurlijk ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 apr 2009 23:52

Petrol59 schreef:Ik heb voor de Ultremo R gekozen vanwege de positieve reviews, lage gewicht en vooral het spectaculaire uiterlijk. Ben echter niet tevreden over het comfort...
Vind het een keiharde band, zelfs op 7 atm.
Ik had voorheen Vittoria Diamante pro, deze liepen heerlijk comfortabel, terwijl je bij de ultremo alles voelt. Ieder oneffenheid op de weg voel je aldof je op "houte" banden rijdt. betonklinkerweg, fietspad, gesplitte weg.
Ook de grip van de Vittoria was voor mijn gevoel beter, zeker bij nat weer.
Daarnaast heb ik nog een hoogteslag in de achterband die ik er niet uit krijg.
Of heb ik toevallig een setje afgekeurde bandjes gekocht?


Ik heb in een van mijn nieuwe bandjes ook een hoogteslag. Ik dacht eerst dat het een wielprobleem was(net nieuwe dura ace wielset gekocht,dus balen). Bleek inderdaad aan het bandje te liggen. Enerzijds gelukkig, anderzijds irritant, Het zijn toch prijzige banden.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 apr 2009 13:18

Robbebopper schreef:
Petrol59 schreef:Ik heb voor de Ultremo R gekozen vanwege de positieve reviews, lage gewicht en vooral het spectaculaire uiterlijk. Ben echter niet tevreden over het comfort...
Vind het een keiharde band, zelfs op 7 atm.
Ik had voorheen Vittoria Diamante pro, deze liepen heerlijk comfortabel, terwijl je bij de ultremo alles voelt. Ieder oneffenheid op de weg voel je aldof je op "houte" banden rijdt. betonklinkerweg, fietspad, gesplitte weg.
Ook de grip van de Vittoria was voor mijn gevoel beter, zeker bij nat weer.
Daarnaast heb ik nog een hoogteslag in de achterband die ik er niet uit krijg.
Of heb ik toevallig een setje afgekeurde bandjes gekocht?


Ik heb in een van mijn nieuwe bandjes ook een hoogteslag. Ik dacht eerst dat het een wielprobleem was(net nieuwe dura ace wielset gekocht,dus balen). Bleek inderdaad aan het bandje te liggen. Enerzijds gelukkig, anderzijds irritant, Het zijn toch prijzige banden.


Al geprobeerd?
Bandje thv de slag insmeren met wat wasmiddel en goed hard oppompen. Evt met de duim nog wat tegen de zijkant duwen. Wil nog wel eens helpen. Soms ligt de wang van het bandje niet goed in de velg.

Kan wel wat gaan schuimen bij de eerste rit in de regen.
I Am SpeCiAliZed

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 11 apr 2009 16:32

Ik schrik van de aantal KM,
zo links en rechts lees ik hier dat banden al vervangen worden (op zijn) na 1000 KM.

Ik heb net een nieuwe Trek 4 weken oud,
1030 KM mee gereden, en 4 maal 'n lek met "Bontrager Race Lite".

Dus besloten om maar voor de beste uit de laatste FietsTest tegaan,
De ULTREMO R vandaag bestelt bij B2B.

Toch vreemd dat er in de praktijk zoveel wisselen ervaringen zijn,
en ik hoop niet dat ik 12 setjes banden in het jaar nodig heb ;-)
Grt. Zapp

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 11 apr 2009 21:42

Roeieber schreef:
Robbebopper schreef:
Petrol59 schreef:Ik heb voor de Ultremo R gekozen vanwege de positieve reviews, lage gewicht en vooral het spectaculaire uiterlijk. Ben echter niet tevreden over het comfort...
Vind het een keiharde band, zelfs op 7 atm.
Ik had voorheen Vittoria Diamante pro, deze liepen heerlijk comfortabel, terwijl je bij de ultremo alles voelt. Ieder oneffenheid op de weg voel je aldof je op "houte" banden rijdt. betonklinkerweg, fietspad, gesplitte weg.
Ook de grip van de Vittoria was voor mijn gevoel beter, zeker bij nat weer.
Daarnaast heb ik nog een hoogteslag in de achterband die ik er niet uit krijg.
Of heb ik toevallig een setje afgekeurde bandjes gekocht?


Ik heb in een van mijn nieuwe bandjes ook een hoogteslag. Ik dacht eerst dat het een wielprobleem was(net nieuwe dura ace wielset gekocht,dus balen). Bleek inderdaad aan het bandje te liggen. Enerzijds gelukkig, anderzijds irritant, Het zijn toch prijzige banden.


Al geprobeerd?
Bandje thv de slag insmeren met wat wasmiddel en goed hard oppompen. Evt met de duim nog wat tegen de zijkant duwen. Wil nog wel eens helpen. Soms ligt de wang van het bandje niet goed in de velg.

Kan wel wat gaan schuimen bij de eerste rit in de regen.


Bedoel je Vanish oxy-action intelligent christal white? Of kan het met ieder willkeurig wasmiddel? Hoe dan ook, ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip.

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 13 apr 2009 20:07

Afwasmiddel is het best. Klein beetje verdunnen met water
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

nico100
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2008 09:33

nico100 14 apr 2009 15:34

Ik heb in een week tijd twee keer een canvasbreuk gehad met een Ultremo R. In een maand tijd heb ik al drie Ultremo's in het vuilnisvat gegooid.

jk70
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2009 21:28

jk70 15 apr 2009 13:07

heb ook cavas breuk in ultremo r
na 500 km is dit dan garantie of jammer dan
tja je kunt niet alles hebben

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 apr 2009 00:48

Na de problemen met mijn voorband, zoals hierboven beschreven, is nu mijn achterband stuk. Tijdens het rijden kwam er langzaam maar zeker een enorme bult op. Ik heb de banden niet te hard opgepompt of zo. En heb er maak 400 km mee gereden. Inderdaad, is dit een gevalletje garantie of niet?

Plaats reactie