Wie kan me raad geven?
Waar haal je motivatie vandaan?
Bijvoorbeeld door mee te doen aan de actie fiets naar je werk.
Van tevoren geef je dan op hoeveel KM je denkt af te gaan leggen die zomer.
Maak een niet te straffe schatting en ga er dan voor.
Eventueel in combinatie met een weddenschap met collega of anderen.
Koppel er desnoods een goed doel aan,doet Amstrong ook.
Begin in de zomer of voorjaar en pak pas later de andere seizoenen erbij.
Maar bouw het van lieverlee op tot een gewoonte.
Ik heb bijna dagelijks gefietst tot ik van werk veranderde en de afstand te groot werd.
En ik moet je zeggen ,ontwennen duurt ook jaren .
Het verlangen verdwijnt niet .
Bijvoorbeeld door mee te doen aan de actie fiets naar je werk.
Van tevoren geef je dan op hoeveel KM je denkt af te gaan leggen die zomer.
Maak een niet te straffe schatting en ga er dan voor.
Eventueel in combinatie met een weddenschap met collega of anderen.
Koppel er desnoods een goed doel aan,doet Amstrong ook.
Begin in de zomer of voorjaar en pak pas later de andere seizoenen erbij.
Maar bouw het van lieverlee op tot een gewoonte.
Ik heb bijna dagelijks gefietst tot ik van werk veranderde en de afstand te groot werd.
En ik moet je zeggen ,ontwennen duurt ook jaren .
Het verlangen verdwijnt niet .
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
ik weet wat het is,13km heb ik 7 jaar gedaan,lekker iets van de grote weg afen op de gewone stads fiets,target van 450 euro die het overigens zeer goed vol hield,ik had wel het geluk dat ik lekker buiten af kon fietsen ,geen auto,s s,morgens ging ik gewoon rustig, smiddags meestal iets harder. mijn tip koop een stel van die pedalen met aan een kant spd systeem met mtb schoenen red je het dan prima .ben van baan verandert waardoor ik nu 1km moet fietsen, mis m,n oude baan,baas niet maar het fietsen wel. ik zou zeggen gewoon morgen op de fiets en niet wachten op beter weer oid succes
Een oplossing zou kunnen zijn: de 21-dagenuitdaging!
Ga de uitdaging met jezelf aan: 21 dagen met de fiets naar je werk. Da's een maand. Hou je het vol? Beloon jezelf dan met iets wat je echt graag wil, misschien wel die nieuwe fiets. Ga je een keertje niet met de fiets? Pech gehad, uitdaging verloren, helemaal opnieuw beginnen.
Dit kan een stimulans zijn om het in ieder geval een maand vol te houden. En na die tijd is er een nieuwe gewoonte gekweekt.
Succes (niet valsspelen!) Laat ons weten hoe het ermee staat!
Ga de uitdaging met jezelf aan: 21 dagen met de fiets naar je werk. Da's een maand. Hou je het vol? Beloon jezelf dan met iets wat je echt graag wil, misschien wel die nieuwe fiets. Ga je een keertje niet met de fiets? Pech gehad, uitdaging verloren, helemaal opnieuw beginnen.
Dit kan een stimulans zijn om het in ieder geval een maand vol te houden. En na die tijd is er een nieuwe gewoonte gekweekt.
Succes (niet valsspelen!) Laat ons weten hoe het ermee staat!
-
- Forum-lid
Ik zou zeggen: koop geen nieuwe fiets, maar een mooie iPod waar je leuke dingen opzet om naar te luisteren tijdens het fietsen: toffe muziek, mooie luisterboeken, podcasts... Voordat je het weet wordt die drie kwartier naar je werk fietsen een mooi moment om naar wat leuks te luisteren en ga je het fietsen nog leuk vinden ook. Dan is het geen punt meer om vol te houden.
Je kunt ook met jezelf afspreken dat je onder bepaalde voorwaarden gewoon de auto mag nemen. Zo had ik vroeger met m'n ouders de deal dat ik die 12km naar school niet hoefde te fietsen als het 's ochtends kouder was dan -12 (we spreken over de winters van 1986 en 1987 toen de Elfstedentocht gewoon jaarlijks werd verreden). Ja, mijn ouders waren best soepel...
Je kunt ook met jezelf afspreken dat je onder bepaalde voorwaarden gewoon de auto mag nemen. Zo had ik vroeger met m'n ouders de deal dat ik die 12km naar school niet hoefde te fietsen als het 's ochtends kouder was dan -12 (we spreken over de winters van 1986 en 1987 toen de Elfstedentocht gewoon jaarlijks werd verreden). Ja, mijn ouders waren best soepel...
EllenFiets schreef:Ik zou zeggen: koop geen nieuwe fiets, maar een mooie iPod waar je leuke dingen opzet om naar te luisteren tijdens het fietsen: toffe muziek, mooie luisterboeken, podcasts... Voordat je het weet wordt die drie kwartier naar je werk fietsen een mooi moment om naar wat leuks te luisteren en ga je het fietsen nog leuk vinden ook. Dan is het geen punt meer om vol te houden.
Leuk, maar niet echt veilig in druk verkeer...