Campagnolo Bullet 2012 wielen
Nu is het wachten op fdegrove om full carbon clinchers (en clinchers in het algemeen) eventjes fijntjes de grond in te boren; ik heb de cola en de chips al klaar liggen
Fdegrove zit nog even met zichzelf in dubio, zijn favoriete (wielen)merk en alucarbon clinchers.. oef da's even slikken. Gelukkig neemt niemand ons 'vroeger' af. Toen alles beter was Kom er maar in!
braakie schreef:Vergeet EDCO niet, mooi, degelijk en niet iedereen rijdt er op rond.
kwalliteit ??? Time will tell
Edco opereert in de marge. De wielen zijn erg duur en hebben niet echt unieke eigenschappen. Vind ik dan toch!
In casu remweg, recentelijk was er een grote carbonwielentest in de Tour waar ook wordt ingegaan op de remweg van full carbon wielen: PDF van deze test
Grote lijn: de remweg verbetert wel naarmate de wielen verder ontwikkeld worden maar op natte weg kom je nog veel te kort t.o.v. alu remrand. Bovendien slijten de blokken heel hard. Bij langdurig remmen kan de velg zo warm worden dat het carbon loslaat ('delamineert').
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jappie, pas je op dat je niet naast je schoenen gaat lopen......
Nogmaals: full carbon is NIET praktisch. Je kunt lullen wat je wilt, maar het is niet voor niets dat bijna iedereen kiest voor alu. En als je dan bij nattigheid andere wielen steekt (lees: je geeft eigenlijk toe dat het bij slecht weer geen goed idee is om met full carbon te rijden) zit je weer met het getob van blokken wisselen. Of kunnen je blokken gewoon blijven zitten volgens jou?
Full carbon kan erg mooi zijn, het kan je wat gewicht besparen, maar het heeft wel degelijk nadelen. Punt uit!
Nogmaals: full carbon is NIET praktisch. Je kunt lullen wat je wilt, maar het is niet voor niets dat bijna iedereen kiest voor alu. En als je dan bij nattigheid andere wielen steekt (lees: je geeft eigenlijk toe dat het bij slecht weer geen goed idee is om met full carbon te rijden) zit je weer met het getob van blokken wisselen. Of kunnen je blokken gewoon blijven zitten volgens jou?
Full carbon kan erg mooi zijn, het kan je wat gewicht besparen, maar het heeft wel degelijk nadelen. Punt uit!
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
jaapieo schreef:Deze wielen horen in de uitverkoop grabbelton bij planet-X oid. De naam Campagnolo zijn ze inderdaad niet waard
Of ze de naam Campagnolo niet waard zijn ligt natuurlijk niet aan een paar stickers, feit is wel dat Campa en Fulcrum (ook Campa) de meest betrouwbare wielen maken, met zorgeloze naven!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Je vindt de stickers niet mooi? Of het spaakpatroon?
Persoonlijk vind ik de stickers ook niet mooi, hopelijk kunnen ze eraf.
Persoonlijk vind ik de stickers ook niet mooi, hopelijk kunnen ze eraf.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
De stickers vind ik walgelijk, maar dat is geen punt zoals je zelf al aangeeft.
De spaaknippels zijn ook verkeerd gekozen, hou dat rode lekker voor shimano...
Het spaakpatroon vind ik normaal erg mooi, maar in zo'n hoge velg is het het op de een of andere manier net niet...
De combinatie van dat alles maakt het voor mij een setje dat een dikke duim omlaag krijgt van mij.
Begrijp me niet verkeerd; de kwaliteit zal wel snor zitten campagnolo kennende, mijn kritiek is puur op de looks.
De spaaknippels zijn ook verkeerd gekozen, hou dat rode lekker voor shimano...
Het spaakpatroon vind ik normaal erg mooi, maar in zo'n hoge velg is het het op de een of andere manier net niet...
De combinatie van dat alles maakt het voor mij een setje dat een dikke duim omlaag krijgt van mij.
Begrijp me niet verkeerd; de kwaliteit zal wel snor zitten campagnolo kennende, mijn kritiek is puur op de looks.
mijn Flickr
Hoi,
Ciao,
Louter door onwetendheid en puur gecreeerd door marketing.Een full carbon clincher zou veel interessanter geweest zijn, kijk alleen op dit forum eens al wat een interesse daarvoor bestaat.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 08 jun 2010 13:02
jaapieo schreef: wedstrijdrijders rijden ook steeds vaker met bandjes, in het amateur peloton rijd slechts een enkeling met tubes,
Blijf dit niet begrijpen waarom er iemand met bandjes wil rijden. Is enkel een last als je lek rijd op training. Met tubes ben je in 2 minuten terug de weg op. En ken nog altijd geen profs die mij bandjes wedstrijden rijden.
Dus waarom zou amateurs dit willen doen.
Trouwens vind de wielen helemaal niet lelijk enkel de naam kon beter