Tacx bushido hulp gevraagd!!
Ik zou potentiele Bushido kopers het volgende willen adviseren: koop dit apparaat niet!
Ik heb er onderhand behoorlijk de pest in over het apparaat dat ik overweeg hem bij Tacx voor de deur te gooien...
Hierbij een paar ergernissen:
- de software start traag op, het duurt een minuut (!) voordat het volledig gebruiksklaar is,
- programmatuur reageert zeer traag op commando's
- dan de stuurcomputer, het duurt minimaal 3 minuten voordat er connectie is,
- firmware upgrade loopt vast, wazige schermen,
- software upgrade werkt niet, na upgraden staat nog steeds de oude versie erop,
- Google Earth loopt vast
Heb deze problemen gemeld bij Tacx, maar krijg onbevredigende antwoorden.
Ik heb er onderhand behoorlijk de pest in over het apparaat dat ik overweeg hem bij Tacx voor de deur te gooien...
- de software start traag op, het duurt een minuut (!) voordat het volledig gebruiksklaar is,
- software upgrade werkt niet, na upgraden staat nog steeds de oude versie erop,
-
- Forum-lid
jeegeebee schreef:Ik zou potentiele Bushido kopers het volgende willen adviseren: koop dit apparaat niet!
Hallo Jeegeebee,
Ik kan je frustratie's goed begrijpen.
Ikzelf heb mij deze ook aangeschaft en ook al veel problemen ondervonden om deze in orde te krijgen.
Het heeft mij zelfs een compleet nieuw pc installatie gekost.
Ook had ik dan weer moeite om te updaten , maar intussen opgelost.
Dat het programma lang nodig heeft om op te starten kan ik je bevestigen (doet het ook bij mij).
Voor connectie te maken met stuur/pc heb ik al ondervonden dat ik eerst de pc software moet opstarten en dan usb insteken en vervolgens pas de stuurcomputer (dus vanuit slaapstand) moet aanzetten(OK duwen) en dan heb ik al na een paar seconden connectie.
Google werkt wel bij mij maar heb al enkele vastlopers gehad als ik een zelfgemaakt programma aan het fietsen was.
Dus programma loopt toch wel eens vast.
Ik vind dus ook dat dit apparaat totaal niet klaar is voor verkoop!
Indien het de bedoeling is van tacx om daardoor meer info te bekomen kan ik alleen maar zeggen dat het hun gelukt is.
Ik hoop dat er dus toch nog update's volgen van de software want dit is gewoon slechte reclame voor tacx zelf.
Bekijk maar eens hun forum. Ik heb al reactie's gezien die ik nergens anders gezien heb (negatief en frustratie's letterlijk neergeschreven).
Ik ben toch al blij dat het bij mij toch nog soms lukt.
Indien dit altijd zo zou zijn dan is dit een pracht apparaat , maar tot op heden zeker niet !.
Groeten Silvano
Ik heb die ellende op het forum ook gelezen, ik snap niet dat men dat allemaal gewoon accepteert? Het gaat hier om een apparaat van alles bij elkaar 675 euro! Er zijn kopers bij die hier lang voor hebben gespaard!
Het lijkt erop dat jij ook maar berust in het feit dat ie het 'af en toe niet doet'.
Dat hoeft toch niet?
Het lijkt erop dat jij ook maar berust in het feit dat ie het 'af en toe niet doet'.
Dat hoeft toch niet?
Voor de mensen die problemen hebben zie volgende link: Tacx forum - USB Hub
Zijn dit de problemen die jullie ook hebben?
Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf geen Tacx (ben wel van plan er eentje aan te schaffen), maar ik vind de stelling dat zo'apparaat in alle omstandigheden moet werken toch wat simpel geredeneerd (20 jaar ervaring in ICT).
Het is een enorm complex samenstel van hard en software van diverse leveranciers dat samen moet werken. Soms werkt het op een bepaalde combinatie simpelweg niet en op andere wel weer. Het is dan vaak een stuk computerhardware of een onderdeel van een besturingssysteem wat net even anders reageert dan de fabrikant verwacht. Er zijn zo ontzettend veel combinaties mogelijk dat elke vorm van testen beperkt is.
Ik vrees dat we onze verwachtingen over betrouwbaarheid en stabiliteit toch wat terug zullen moeten schroeven gezien de huidige stand van techniek
Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf geen Tacx (ben wel van plan er eentje aan te schaffen), maar ik vind de stelling dat zo'apparaat in alle omstandigheden moet werken toch wat simpel geredeneerd (20 jaar ervaring in ICT).
Het is een enorm complex samenstel van hard en software van diverse leveranciers dat samen moet werken. Soms werkt het op een bepaalde combinatie simpelweg niet en op andere wel weer. Het is dan vaak een stuk computerhardware of een onderdeel van een besturingssysteem wat net even anders reageert dan de fabrikant verwacht. Er zijn zo ontzettend veel combinaties mogelijk dat elke vorm van testen beperkt is.
Ik vrees dat we onze verwachtingen over betrouwbaarheid en stabiliteit toch wat terug zullen moeten schroeven gezien de huidige stand van techniek
ajhoff schreef:Voor de mensen die problemen hebben zie volgende link: Tacx forum - USB Hub
Dus omdat het complex is moeten we meer geduld hebben? Ben benieuwd of je ook zo reageert als je auto niet wil starten en je service organisatie verteld je dat je een beetje geduld moet hebben, want ja: soms werkt het even niet.. kom op zeg! Het is toch geen rocket science! De gemiddelde gebruiker betaald 725 euro voor dit apparaat, dan mag je toch zeker wel iets verwachten?
Ik heb het idee dat de software heel slecht geschreven is: het is bezopen om te zien dat de software maar liefst 700 mb aan geheugen gebruikt. Waarvoor?
Sinds jij daar verstand van hebt, waarom zoek je dat niet even uit?
Het helpt wanneer je wat ervaring hebt met installeren van software. Bij de installatie van TTS 2.0.2 krijg ik kort na het begin van de installatie een melding "Please insert disc". Er moeten een aantal zaken geïnstalleerd worden waaronder .Net Framework 1.1. Maar dat is toch al geïnstalleerd? De al geïnstalleerde .Net Framework 1.1 maar verwijderd en de installatie van TTS weer opnieuw gestart. Geen problemen meer. Nou, een doorsnee gebruiker zal dat niet zo snel door hebben.
Nou weet ik overigens niet of .Net Framework 1.1 ook onder Windows7 geïnstalleerd wordt, maar als dat zo is dan kan dat al problemen veroorzaken. Bij een gewone installatie van .Net Framework 1.1 krijg je al een waarschuwing dat de software in combinatie met Windows7 problemen gaat geven.....
Nou weet ik overigens niet of .Net Framework 1.1 ook onder Windows7 geïnstalleerd wordt, maar als dat zo is dan kan dat al problemen veroorzaken. Bij een gewone installatie van .Net Framework 1.1 krijg je al een waarschuwing dat de software in combinatie met Windows7 problemen gaat geven.....
Misschien is dit topic wat te oud om nog op te reageren, maar aangezien ik nog wat vragen heb over de Bushido, waag ik het er maar op..
Ik zou de trainer willen gebruiken om te trainen op hartslag. Kan je op deze trainer een hartslag instellen, zodat die automatisch de weerstand aanpast om rond deze HR te zitten, of moet je zelf constant de hartslag op het scherm in het oog houden?
Op het tacx forum zie ik dat enkele gebruikers klagen over de onrealistische hellingsgraden. 4% op de Bushido zou even zwaar voelen als 8% op de Fortius. Kan iemand dat hier bevestigen?
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede trainer om de conditie wat op peil te houden. De Bushido geeft me voldoende info, zonder de onnodige VR toestanden. Eigenlijk zou de Cosmos nog idealer zijn, maar die wordt niet meer geproduceerd en kost overal wat meer..zou ik met de Bushido een goede keuze maken?
Ik zou de trainer willen gebruiken om te trainen op hartslag. Kan je op deze trainer een hartslag instellen, zodat die automatisch de weerstand aanpast om rond deze HR te zitten, of moet je zelf constant de hartslag op het scherm in het oog houden?
Op het tacx forum zie ik dat enkele gebruikers klagen over de onrealistische hellingsgraden. 4% op de Bushido zou even zwaar voelen als 8% op de Fortius. Kan iemand dat hier bevestigen?
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede trainer om de conditie wat op peil te houden. De Bushido geeft me voldoende info, zonder de onnodige VR toestanden. Eigenlijk zou de Cosmos nog idealer zijn, maar die wordt niet meer geproduceerd en kost overal wat meer..zou ik met de Bushido een goede keuze maken?
Hoi Hernia,
Het klopt dat de % veels te zwaar zijn.
Ik was eerst testrijder van de fortius, sinds december 2010 Ben ik Testrijder van de bushido.
Voor een reëler trainingsgevoel raad ik je de Fortius aan.
Voordeel van de Bushido is dat alles draadloos is.
Je kan op hartslag trainen maar je moet wel je hartslag in de gaten houden.
Bushido heeft heel veel Potentieel, maar heeft veel kinderziektes
Als je hartslagband een ANT+ is, dan moet je iedere keer voordat je begint, je hartslagband kalibreren met de unit, en dan pas de software openen.
Ik raad je aan om een normale analoge hartslag meter te gebruiken
Ik heb spijt dat ik de Fortius geruild hebt voor de bushido
Het klopt dat de % veels te zwaar zijn.
Ik was eerst testrijder van de fortius, sinds december 2010 Ben ik Testrijder van de bushido.
Voor een reëler trainingsgevoel raad ik je de Fortius aan.
Voordeel van de Bushido is dat alles draadloos is.
Je kan op hartslag trainen maar je moet wel je hartslag in de gaten houden.
Bushido heeft heel veel Potentieel, maar heeft veel kinderziektes
Als je hartslagband een ANT+ is, dan moet je iedere keer voordat je begint, je hartslagband kalibreren met de unit, en dan pas de software openen.
Ik raad je aan om een normale analoge hartslag meter te gebruiken
Ik heb spijt dat ik de Fortius geruild hebt voor de bushido
allereerst bedankt voor je reactie!
Ik heb een analoge hartslagband (sigma), dus dat zou geen probleem mogen zijn.
De Fortius spreekt me wel aan, maar ik heb voorlopig geen voldoende zware pc om de Tacx-software op te draaien. Daarom ben ik verder gaan kijken naar andere trainers. Eerst was mij oog gevallen op de Cosmos, maar die wordt dus niet meer geproduceerd.
Wat betreft de hartslagtraining: op het Tacx forum zelf heb ik van iemand gehoord dat je wel degelijk een "doelhartslag" kan instellen, en de bushido zijn rem zal aanpassen zodat je rond deze hartslag blijft trainen. Als ik het goed lees, is dit dus eigenlijk niet mogelijk?
Ik heb een analoge hartslagband (sigma), dus dat zou geen probleem mogen zijn.
De Fortius spreekt me wel aan, maar ik heb voorlopig geen voldoende zware pc om de Tacx-software op te draaien. Daarom ben ik verder gaan kijken naar andere trainers. Eerst was mij oog gevallen op de Cosmos, maar die wordt dus niet meer geproduceerd.
Wat betreft de hartslagtraining: op het Tacx forum zelf heb ik van iemand gehoord dat je wel degelijk een "doelhartslag" kan instellen, en de bushido zijn rem zal aanpassen zodat je rond deze hartslag blijft trainen. Als ik het goed lees, is dit dus eigenlijk niet mogelijk?
Met de Bushido kun je een programma maken met een doel hartslag, hierbij moetje dna tijden instellen.
Best een leuke training alleen je moet wel met de volgende zaken rekeninge houden:
1. De bushido is niet super nauwkeurig en moet zich continue aanpassen om bij de doel hartslag te blijven, de aanpassingen vinden met een kleine vertraging plaats.
2. Je moet een vaste cadans kunnen vasthouden, want cadans * weerstand is weerstand per minuut. hoe stabieler hoe beter je hartslag is afhanklijk van de inspanning dus wattage.
3. Je hartslag past zich niet gelijk aan aan de geleverde inspanning. Kijk maar als je te snel een heuvel op fietst, je hartslag loopt als gevolg van de inspanning langzaam op met een vertraging van 10 tot 20 seconden. Het gevolg is dat de Bushido de weerstand blijft schommelen om een bepaalde weerstand met uitslagen van 15-20 wat positief en negatief met als gevolg dat je hartslag met 5-10 hartslagen rond je doel blijft flucturen.
4. Interval lengte is bepalend, gebruik intervallen van minimaal 2 minuten de bushido heeft gewoon een halve minuut nodig om de weerstand goed te krijgen.
Conclusie
De trianing is mogelijk maar zal nooit perfect zijn hou rekening met fluctuaties waarbij de weerstand continue op en neer gaat waarop je hartslag vertraagd reageerd.
TIP
De hartslag tijd training is goed om te bepalen welke wattage je nodig hebt voor een bepaald hartritme/doelzone, want met deze informatie kan je dan training op wattage (afhankelijk van doelzone) en tijd maken.
De wattage tijd training is een directere methode waarbij de bushido alleen het wattage op pijl moet houden, wat een betere en stabielere training op levert binnen een bepaalde doel hartslagzone. Middels de analyse tool op de PC upgrade kun je dan na afloop de training wattage/tijd bekijken en het programma in de loop van de tijd verder verfijnen. Maar ook deze heeft zijn beperkingen omdat wattages maar per 5 watt in te stellen zijn.
Best een leuke training alleen je moet wel met de volgende zaken rekeninge houden:
1. De bushido is niet super nauwkeurig en moet zich continue aanpassen om bij de doel hartslag te blijven, de aanpassingen vinden met een kleine vertraging plaats.
2. Je moet een vaste cadans kunnen vasthouden, want cadans * weerstand is weerstand per minuut. hoe stabieler hoe beter je hartslag is afhanklijk van de inspanning dus wattage.
3. Je hartslag past zich niet gelijk aan aan de geleverde inspanning. Kijk maar als je te snel een heuvel op fietst, je hartslag loopt als gevolg van de inspanning langzaam op met een vertraging van 10 tot 20 seconden. Het gevolg is dat de Bushido de weerstand blijft schommelen om een bepaalde weerstand met uitslagen van 15-20 wat positief en negatief met als gevolg dat je hartslag met 5-10 hartslagen rond je doel blijft flucturen.
4. Interval lengte is bepalend, gebruik intervallen van minimaal 2 minuten de bushido heeft gewoon een halve minuut nodig om de weerstand goed te krijgen.
Conclusie
De trianing is mogelijk maar zal nooit perfect zijn hou rekening met fluctuaties waarbij de weerstand continue op en neer gaat waarop je hartslag vertraagd reageerd.
TIP
De hartslag tijd training is goed om te bepalen welke wattage je nodig hebt voor een bepaald hartritme/doelzone, want met deze informatie kan je dan training op wattage (afhankelijk van doelzone) en tijd maken.
De wattage tijd training is een directere methode waarbij de bushido alleen het wattage op pijl moet houden, wat een betere en stabielere training op levert binnen een bepaalde doel hartslagzone. Middels de analyse tool op de PC upgrade kun je dan na afloop de training wattage/tijd bekijken en het programma in de loop van de tijd verder verfijnen. Maar ook deze heeft zijn beperkingen omdat wattages maar per 5 watt in te stellen zijn.
enjoy the ride
Cannae schreef:Met de Bushido kun je een programma maken met een doel hartslag, hierbij moetje dna tijden instellen.
Conclusie
TIP
Zeer heldere uitleg, bedankt!
Jij trouwens tevreden over je trainer?