Limburgs Mooiste 13 juni 2009
[quote="Redalert"]Ik ga ook meedoen, maar zoek nog een verblijf. Voor 3 personen. Wie kan er wat aanraden?
Gr. Redalert[/quote]
Ik vond de camping vorig jaar prima. Mooi grasveldje met, mits je enigzins op tijd aankomt op vrijdag, voldoende plek.
Het eten op Megaland kan ik niet echt aanraden. Vond het vorig jaar een vrij dooie boel daar, en daarbij kwam dat de hoeveelheid spaghetti niet echt om over naar huis te schrijven was.
Dit jaar dus gewoon lekker zelf het kookstelletje meenemen.
Na afloop kun je douchen op de plaatselijke (voetbal?) vereniging. Het water was daar vorig jaar wel ijs en ijs koud. Echt opwarmen na de helse toch was er dus niet bij....
Gr. Redalert[/quote]
Ik vond de camping vorig jaar prima. Mooi grasveldje met, mits je enigzins op tijd aankomt op vrijdag, voldoende plek.
Het eten op Megaland kan ik niet echt aanraden. Vond het vorig jaar een vrij dooie boel daar, en daarbij kwam dat de hoeveelheid spaghetti niet echt om over naar huis te schrijven was.
Dit jaar dus gewoon lekker zelf het kookstelletje meenemen.
Na afloop kun je douchen op de plaatselijke (voetbal?) vereniging. Het water was daar vorig jaar wel ijs en ijs koud. Echt opwarmen na de helse toch was er dus niet bij....
-
- Forum-lid
Da's heel anders. SFC is echt hard rijden, Limburgs Mooiste is toch vooral genieten van het Limburgse landschap, wat km wegtrappen, koffie met vlaai, wat km wegtrappen, en na afloop 'n lekker heftig biertje met 'Limburgse tapas', bestaande uit lokale specialiteiten als bloedworst, hoofdkaas, tête de veau, gerookte leverworst, limburgs spek met stroop, roggebrood...
-
- Forum-lid HC
? ik fiet bij LM ook gewoon echt hard:)
-
- Forum-lid
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Vind het echter te druk en er zijn te veel deelnemers die geen rekening wensen te houden met anderen die wel willen fietsen. Ik kom in de regel veel mensen tegen die graag in je wiel hangen, maar als het erop aankomt verstek laten gaan. En dan kun je ook nog bovenaan elke helling wachten op de rest Dit soort tochten doe ik als lange duurtraining, d1/d2 en de heuveltjes in d3. Heerlijk.
Als je SFC serieus neemt en een beetje vooraan wil eindigen zul volle bak mee moeten. Dat kan ook, want de meesten hebben die instelling en dat vind ik een stuk prettiger fietsen.
Als je SFC serieus neemt en een beetje vooraan wil eindigen zul volle bak mee moeten. Dat kan ook, want de meesten hebben die instelling en dat vind ik een stuk prettiger fietsen.
-
- Forum-lid HC
De voorinschrijving voor de Rode Lus (150 km zwaar) gaat per 11 april stoppen.
Dan is de 6000 deelnemers op deze route bereikt.
Wel is er op 12 en 13 juni nog daginschrijving met beperkte starttijd mogelijk.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik ga voor de 250 km. zeer zwaar. Weer eens wat anders dan de AGR.
Benieuwd waar de verschillen in zitten.
Benieuwd waar de verschillen in zitten.
-
- Forum-lid
[quote="Walter G"]Ik ga voor de 250 km. zeer zwaar. Weer eens wat anders dan de AGR.
Benieuwd waar de verschillen in zitten.[/quote]
Nou, dan moet je beide routes eens vergelijken. Ze staan allebei nog op hun eigen site.
Veel succes.
Nou, dan moet je beide routes eens vergelijken. Ze staan allebei nog op hun eigen site.
Veel succes.
-
- Forum-lid HC
[quote="Walter G"]Ik ga voor de 250 km. zeer zwaar. Weer eens wat anders dan de AGR.
Mijn ervaring is dat LM veel zwaarder is dan de AGR, de route is ook veel mooier en toeristischer!
Mijn ervaring is dat LM veel zwaarder is dan de AGR, de route is ook veel mooier en toeristischer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
[quote="colnagofreak"][quote="Walter G"]Ik ga voor de 250 km. zeer zwaar. Weer eens wat anders dan de AGR.
[/quote]
Bedankt, dat wilde ik weten!
[/quote]
Bedankt, dat wilde ik weten!
-
- Forum-lid HC
Ik denk idd dat "toeristischer" de juiste benaming is! Hoe minder auto's je tegenkomt hoe beter!!
-
- Forum-lid
Gelezen in de nieuwsbrief van LM afgelopen woensdag:
Les Waides
De zwaarste beproeving van LM 2009 is (volgens de berekening in KIP's) Les Waides in België. De vrij onbekende klim telt 114 KIP. Op de voet gevolgd door de inmiddels beruchte Kosenberg (109 KIP), de Eyserbosweg (97 KIP), de Keutenberg (93 KIP) en het Kersenpad (85 KIP).
Zie voor een volledig overzicht heuvelsfietsen.nl
Les Waides is een prachtige helling, maximaal 13%, en zat nooit eerder in het programma van Limburgs Mooiste. Maar let op ! Om 14.00 uur wordt het parcours ter plekke omgeleid vanwege een criterium in Aubel, en halen wij de klim uit het parcours. Les Waides ligt op km punt 75 in de Rode Lus.
Les Waides
De zwaarste beproeving van LM 2009 is (volgens de berekening in KIP's) Les Waides in België. De vrij onbekende klim telt 114 KIP. Op de voet gevolgd door de inmiddels beruchte Kosenberg (109 KIP), de Eyserbosweg (97 KIP), de Keutenberg (93 KIP) en het Kersenpad (85 KIP).
Zie voor een volledig overzicht heuvelsfietsen.nl
Les Waides is een prachtige helling, maximaal 13%, en zat nooit eerder in het programma van Limburgs Mooiste. Maar let op ! Om 14.00 uur wordt het parcours ter plekke omgeleid vanwege een criterium in Aubel, en halen wij de klim uit het parcours. Les Waides ligt op km punt 75 in de Rode Lus.