Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets januari

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 05 jan 2009 15:18

Ons streven is een overzicht van alle verkrijgbare fietsen in de Benelux. Dat dat niet altijd lukt, hangt ook af van partijen die ons moeten voorzien van details van de fietsen die daadwerkelijk hier te koop zullen zijn. Niet iedereen heeft deze gegevens op tijd aangeleverd.

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 05 jan 2009 15:23

[quote="velo"]Één van de columnisten had een opmerking over de nieuwste 11 speed in groepen dat die door 'onze strot geduwd worden'.

Eindelijk eens de waarheid.

Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad.

Nu nog de volgende keer woorden van deze strekking aan de achterkant van de voorpagina dat heeft mi. nog meer impact en dan wordt het best wat met Fiets.

Verder een prima artikel (en prima onderbouwd mi.) over licht gewicht onderdelen/fietsen en de zin/onzin van eea.







[/quote]
ja wat moet je nu met 11speed?
In nederland nogal belangrijk in buitenland is een triple 9 speed al ok

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2384
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 jan 2009 17:33

[quote="MM"][quote="velo"]Één van de columnisten had een opmerking over de nieuwste 11 speed in groepen dat die door 'onze strot geduwd worden'.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad...[/quote]
Ja, wat moet je nu met 11speed?
In Nederland nogal belangrijk, in buitenland is een triple 9 speed al ok.[/quote]
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 jan 2009 18:00

Ik kan me in het commentaar van Buzz vinden. Zo bekeken is het met de opkomst van de compact eigenlijk juist wel een logische stap ;)
Ik zou er met mijn triple trouwens ook geen bezwaar tegen hebben om een kransje extra tot mijn beschikking te hebben, lijkt me wel handig! Mits dat niet ten koste gaat van het schakelen en de duurzaamheid, want anders is het offer al snel te groot.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 jan 2009 18:51

[quote="janjmagic"][quote="SpEric"][quote="Aziraphale"]Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.

[/quote]

Er stonden veel meer merken niet in, en dat kan ook niet altijd natuurlijk. Maar het zou wel eens leuk zijn om een special te hebben over de goede verkrijgbare fietsen, van merken die je toch ( nog ) niet veel ziet.

[/quote]

Zou het niet nog leuker zijn als het een overzicht is van alle verkrijgbare fietsen. Of ze goed zijn kan een ieder voor zich dan uitmaken.[/quote]


ik bedoelde goed verkrijgbare, goed is inderdaad heel persoonsgebonden. :)

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 05 jan 2009 19:37

ik bedoelde goed verkrijgbare, goed is inderdaad heel persoonsgebonden. :)
[/quote]

Dacht ik ook wel dat jij dat bedoelde!;)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 05 jan 2009 19:57

[quote="Daniel1975"][quote="devoorzitter"]Natuurlijk rijden er veel mensen op dure karretjes, maar als je hebt over "betaalbaar" denk je toch aan iets anders?[/quote]

Nee, even uit de oerhollandse gedachtengang stappen.
Wat kost een custom build fietsje van 6,7kg? Dat kan met een beetje mooie los gekochte persoonlijk uitgezochte onderdelen zomaar 7.500,- zijn.
In dat licht bekeken is een fiets van 5.500 betaalbaar te noemen. [/quote]

Wat vertel je toch allemaal voor een onzin.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40490
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2009 21:00

Zulke onzin is dat niet.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de €8.000.
Relativeren noemen ze dat.
Less is bore

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 05 jan 2009 21:29

Koopje inderdaad!
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 05 jan 2009 21:35

Over Pina gesproken... in de koopgids staat dat ze daar ook wel door "hebben dat de Prince FP gezichtsbepalend is: de overige modellen zijn dan ook gebaseerd op deze Prince FP. Bijvoorbeeld de FP5. Deze fiets is gebaseerd op de (...) F4:13FP" ...pardon? Wat is nou precies waar op gebaseerd?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 jan 2009 21:38

[quote="Daniel1975"]Zulke onzin is dat niet.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de €8.000.
Relativeren noemen ze dat.[/quote]

Zal best. Maar het woord betaalbaar betekent niet alleen dat het nog wel gekker/duurder kan. Zeker in een fietstijdschrift verwacht je dat ook de prijs in absolute zin en de prijs/kwaliteit verhouding worden meegenomen voordat het predikaat betaalbaar wordt toegekend. Misschien dat jij zoiets afspiegelt aan bovengenoemde Pina en dan alles wat goedkoper is betaalbaar noemt. Maar voor vrijwel alle wielertoeristen en andere fietsers die de doelgroep van Fiets vormen is dat niet zo.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jan 2009 21:42

[quote="Buzz"]
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.

[/quote]

Het idee van 12-25 cassette met een 18 er tussen lijkt mij ook wel erg fijn. Maar de 12-27 cassette heeft idd ook nog een mooi verloop nu.

Ik heb zelf liever 11 speed dan die buitenboord lagers die ons ook opgedrongen zijn en waar ik al helemaal geen voordeel in zie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie