Fiets januari
Ons streven is een overzicht van alle verkrijgbare fietsen in de Benelux. Dat dat niet altijd lukt, hangt ook af van partijen die ons moeten voorzien van details van de fietsen die daadwerkelijk hier te koop zullen zijn. Niet iedereen heeft deze gegevens op tijd aangeleverd.
[quote="velo"]Één van de columnisten had een opmerking over de nieuwste 11 speed in groepen dat die door 'onze strot geduwd worden'.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad.
Nu nog de volgende keer woorden van deze strekking aan de achterkant van de voorpagina dat heeft mi. nog meer impact en dan wordt het best wat met Fiets.
Verder een prima artikel (en prima onderbouwd mi.) over licht gewicht onderdelen/fietsen en de zin/onzin van eea.
[/quote]
ja wat moet je nu met 11speed?
In nederland nogal belangrijk in buitenland is een triple 9 speed al ok
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad.
Nu nog de volgende keer woorden van deze strekking aan de achterkant van de voorpagina dat heeft mi. nog meer impact en dan wordt het best wat met Fiets.
Verder een prima artikel (en prima onderbouwd mi.) over licht gewicht onderdelen/fietsen en de zin/onzin van eea.
[/quote]
ja wat moet je nu met 11speed?
In nederland nogal belangrijk in buitenland is een triple 9 speed al ok
[quote="MM"][quote="velo"]Één van de columnisten had een opmerking over de nieuwste 11 speed in groepen dat die door 'onze strot geduwd worden'.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad...[/quote]
Ja, wat moet je nu met 11speed?
In Nederland nogal belangrijk, in buitenland is een triple 9 speed al ok.[/quote]
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad...[/quote]
Ja, wat moet je nu met 11speed?
In Nederland nogal belangrijk, in buitenland is een triple 9 speed al ok.[/quote]
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.
Ik kan me in het commentaar van Buzz vinden. Zo bekeken is het met de opkomst van de compact eigenlijk juist wel een logische stap
Ik zou er met mijn triple trouwens ook geen bezwaar tegen hebben om een kransje extra tot mijn beschikking te hebben, lijkt me wel handig! Mits dat niet ten koste gaat van het schakelen en de duurzaamheid, want anders is het offer al snel te groot.
Ik zou er met mijn triple trouwens ook geen bezwaar tegen hebben om een kransje extra tot mijn beschikking te hebben, lijkt me wel handig! Mits dat niet ten koste gaat van het schakelen en de duurzaamheid, want anders is het offer al snel te groot.
[quote="janjmagic"][quote="SpEric"][quote="Aziraphale"]Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.
[/quote]
Er stonden veel meer merken niet in, en dat kan ook niet altijd natuurlijk. Maar het zou wel eens leuk zijn om een special te hebben over de goede verkrijgbare fietsen, van merken die je toch ( nog ) niet veel ziet.
[/quote]
Zou het niet nog leuker zijn als het een overzicht is van alle verkrijgbare fietsen. Of ze goed zijn kan een ieder voor zich dan uitmaken.[/quote]
ik bedoelde goed verkrijgbare, goed is inderdaad heel persoonsgebonden.
[/quote]
Er stonden veel meer merken niet in, en dat kan ook niet altijd natuurlijk. Maar het zou wel eens leuk zijn om een special te hebben over de goede verkrijgbare fietsen, van merken die je toch ( nog ) niet veel ziet.
[/quote]
Zou het niet nog leuker zijn als het een overzicht is van alle verkrijgbare fietsen. Of ze goed zijn kan een ieder voor zich dan uitmaken.[/quote]
ik bedoelde goed verkrijgbare, goed is inderdaad heel persoonsgebonden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
[quote="Daniel1975"][quote="devoorzitter"]Natuurlijk rijden er veel mensen op dure karretjes, maar als je hebt over "betaalbaar" denk je toch aan iets anders?[/quote]
Nee, even uit de oerhollandse gedachtengang stappen.
Wat kost een custom build fietsje van 6,7kg? Dat kan met een beetje mooie los gekochte persoonlijk uitgezochte onderdelen zomaar 7.500,- zijn.
In dat licht bekeken is een fiets van 5.500 betaalbaar te noemen. [/quote]
Wat vertel je toch allemaal voor een onzin.
Nee, even uit de oerhollandse gedachtengang stappen.
Wat kost een custom build fietsje van 6,7kg? Dat kan met een beetje mooie los gekochte persoonlijk uitgezochte onderdelen zomaar 7.500,- zijn.
In dat licht bekeken is een fiets van 5.500 betaalbaar te noemen. [/quote]
Wat vertel je toch allemaal voor een onzin.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40490
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zulke onzin is dat niet.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de €8.000.
Relativeren noemen ze dat.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de €8.000.
Relativeren noemen ze dat.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Koopje inderdaad!
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Over Pina gesproken... in de koopgids staat dat ze daar ook wel door "hebben dat de Prince FP gezichtsbepalend is: de overige modellen zijn dan ook gebaseerd op deze Prince FP. Bijvoorbeeld de FP5. Deze fiets is gebaseerd op de (...) F4:13FP" ...pardon? Wat is nou precies waar op gebaseerd?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
[quote="Daniel1975"]Zulke onzin is dat niet.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de 8.000.
Relativeren noemen ze dat.[/quote]
Zal best. Maar het woord betaalbaar betekent niet alleen dat het nog wel gekker/duurder kan. Zeker in een fietstijdschrift verwacht je dat ook de prijs in absolute zin en de prijs/kwaliteit verhouding worden meegenomen voordat het predikaat betaalbaar wordt toegekend. Misschien dat jij zoiets afspiegelt aan bovengenoemde Pina en dan alles wat goedkoper is betaalbaar noemt. Maar voor vrijwel alle wielertoeristen en andere fietsers die de doelgroep van Fiets vormen is dat niet zo.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de 8.000.
Relativeren noemen ze dat.[/quote]
Zal best. Maar het woord betaalbaar betekent niet alleen dat het nog wel gekker/duurder kan. Zeker in een fietstijdschrift verwacht je dat ook de prijs in absolute zin en de prijs/kwaliteit verhouding worden meegenomen voordat het predikaat betaalbaar wordt toegekend. Misschien dat jij zoiets afspiegelt aan bovengenoemde Pina en dan alles wat goedkoper is betaalbaar noemt. Maar voor vrijwel alle wielertoeristen en andere fietsers die de doelgroep van Fiets vormen is dat niet zo.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="Buzz"]
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.
[/quote]
Het idee van 12-25 cassette met een 18 er tussen lijkt mij ook wel erg fijn. Maar de 12-27 cassette heeft idd ook nog een mooi verloop nu.
Ik heb zelf liever 11 speed dan die buitenboord lagers die ons ook opgedrongen zijn en waar ik al helemaal geen voordeel in zie.
Een 11-speed is met name interessant voor degene die in de heuvels/bergen met 2 voorbladen en een gatenkaas-cassette rijdt. Elk extra kransje ertussen zorgt er immers voor dat je meer verzetten in huis hebt, waardoor de stapjes geleidelijker verlopen en je geen onnodige energie kwijtraakt.
[/quote]
Het idee van 12-25 cassette met een 18 er tussen lijkt mij ook wel erg fijn. Maar de 12-27 cassette heeft idd ook nog een mooi verloop nu.
Ik heb zelf liever 11 speed dan die buitenboord lagers die ons ook opgedrongen zijn en waar ik al helemaal geen voordeel in zie.