Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Dedacciai site

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 02 jan 2016 19:26

Mag ik weten wat dit frame nu kost en waar het eventueel te koop is. Ik vind het een prachtig en ben me aan het oriënteren op wat frames ( niet om je na te apen ). Als je het niet publiekelijk wil vermelden dan is een PB ook goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 jan 2016 19:46

Mooi frame al duidt de naam aegis op een buizenset van Dedacciai en niet specifiek op een frame (gios had ook een frame van deze buizenset).
Of hier nog veel "Italiaans" aan is waag ik te betwijfelen zeker omdat ze veel ontwerp en laswerk in Taiwan lieten doen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jan 2016 08:25

De naam van het frame is dan ook de Alluminio ;) . De buizen zijn in ieder geval Italiaans dus het het is Italiaanser dan 90% van alle zgh. "raspaardjes".

Je neemt de beste aluminium buizen die je zelf kunt maken en gaat vervolgens naar het land waar de beste aluminium frames ontworpen en gelast worden om er een frame van te laten maken. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Als je googelt op Dedaccai Aegis en/of 7000 zie je trouwens gewoon waar je hem kunt kopen.
Campagnolo Ultra Dork

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 03 jan 2016 10:12

Niets mis mee afgezien van het feit dat het imho. meer een poging is om de aegis buizenset te promoten (anders zet je de naam van het frame wel op de bovenbuis).
Net als de buizenset is het echt een midrange frame voor een goede prijs (tussen de 700 en 980 Euro).
Tot op heden eentje opgebouwd en als je van blauw houdt is het een mooi en redelijk netjes gelast frame.
Qua gewicht (frame plus vork zijn ca. 1900 gram voor een M) en eigenschappen is het een concurrent voor een Caad10 / 12 maar een stuk beter dan wat specialized op dit moment in aluminum maakt.
De tijd voor "echte" topframes uit dit materiaal is helaas voorbij en het is net als Titanium weliswaar in een andere prijsrange een nicheprodukt geworden waarbij het nog steeds bestaansrecht heeft.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 03 jan 2016 11:37

Mooi!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie