Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het "probleem Devolder"

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 jun 2011 14:25

"Danny Nelissen: "Stijn Devolder weg bij Vacansoleil"

24 juni 2011, 11:50


Uittredend Belgisch kampioen Stijn Devolder gaat Vacansoleil verlaten. Dat zegt wielerverslaggever Danny Nelissen. De tweevoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen kon bij de Nederlandse formatie de hoge verwachtingen niet inlossen. Na afloop van de Tour zou het vertrek officieel bekend worden gemaakt.

Vacansoleil wil het gerucht nu niet bevestigen, maar Devolder zou zonder afkoopsom vertrekken bij de ploeg.

In "zijn" koersen (de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en de Amstel Gold Race) presteerde Volderke vrij zwak. Wegens zijn niet al te goede vormpeil verschijnt ook niet aan de start van de Tour.

De 31-jarige renner wil naar verluidt weer een kans krijgen bij een Belgisch team."


http://www.zita.be/nieuws/sport/1387546 ... oleil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 jun 2011 16:04

Vacansoleil furieus op Nederlandse journalist: 'Devolder blijft bij ons'
vrijdag 24 juni 2011, 15u38Bron: belgaAuteur: vermi


Wielrennen

EXTRA OP SPORTWERELD

Rennersfiche: Stijn Devolder
Ploegfiche: Vacansoleil - DCM
Belgisch kampioen Stijn Devolder rijdt ook volgend seizoen voor Vacansoleil-DCM. Dat meldde Daan Luijkx vrijdag. De manager van de Nederlandse wielerformatie reageerde daarmee op een tweet van de Nederlandse wielerverslaggever Danny Nelissen.
'Stijn Devolder verlaat Vacansoleil. Hij kan zonder afkoopsom weg en lijkt op weg naar een nog onbekend Belgisch team', twitterde Nelissen vrijdag.

Vacansoleil ontkent met klem.

'Ik kan pertinent zeggen dat er tussen Vacansoleil-DCM en Devolder geen enkele vorm van wrevel bestaat', stelde Luijkx. 'Het bericht op twitter klopt helemaal niet. Devolder blijft bij ons. Iemand verspreid een kwakkel op twitter en sommige media nemen dat dan onmiddellijk over. Maar speculaties zijn niet altijd de waarheid.'

Sportdirecteur Hilaire Van Der Schueren reageerde furieus.

'Wat bezielt iemand als Danny Nelissen om zoiets op Twitter de wereld in te sturen? Devolder heeft me gevraagd dit zo snel mogelijk recht te zetten. Sommigen zeggen zelfs dat Devolder zondag zijn Belgische titel niet gaat verdedigen. Waar halen die mensen dat toch? Devolder rijdt ook volgend seizoen voor ons en dit met wederzijds vertrouwen en respect. En daar zijn beide partijen heel blij mee.'

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110624_101" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 jun 2011 17:28

Tweet van Danny: "Blijkbaar kun je met Vacansoleil geen afspraken maken. Ik delete mijn tweet in ruil voor scoop en nu deze reactie." http://ht.ly/5pz1s" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie