Aangereden door SUV
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dat kun je denk ik zeker nog doen. Alleen kunnen ze geen rapport ter plaatse meer opmaken. En dat is denk ik nou net hetgene waarom je het eventueel zou willen doen.
Succes met de verdere afhandeling Auke, laat je niet afschepen door de eerste de beste verzekeringsagent die met dagwaardes begint te gooien.
Dat je er zelf zo goed bent afgekomen is volgens mij trouwens wel een klein wonder. Of niet? Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Gelukkig maar dat we het nu alleen over je materiaal hebben. Hoe vervelend dat natuurlijk ook is.
Succes met de verdere afhandeling Auke, laat je niet afschepen door de eerste de beste verzekeringsagent die met dagwaardes begint te gooien.
Dat je er zelf zo goed bent afgekomen is volgens mij trouwens wel een klein wonder. Of niet? Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Gelukkig maar dat we het nu alleen over je materiaal hebben. Hoe vervelend dat natuurlijk ook is.
[quote="Bottecchia"]Dat kun je denk ik zeker nog doen. Alleen kunnen ze geen rapport ter plaatse meer opmaken. En dat is denk ik nou net hetgene waarom je het eventueel zou willen doen.
Succes met de verdere afhandeling Auke, laat je niet afschepen door de eerste de beste verzekeringsagent die met dagwaardes begint te gooien.
Dat je er zelf zo goed bent afgekomen is volgens mij trouwens wel een klein wonder. Of niet? Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Gelukkig maar dat we het nu alleen over je materiaal hebben. Hoe vervelend dat natuurlijk ook is.[/quote]
Inderdaad, als je een beetje verkeerd valt dan kun je wel dood neervallen natuurlijk, of dat je been nog net even overreden wordt etc. Ik denk er nu zowaar aan om mijn traininkjes met helm te gaan fietsen , maar ja toen was het gister weer mooi weer voor 3 uurtjes duur.... en ja hoor geen helm natuurlijk. Zo leer ik het ook nooit.
Mijn frame zou ook wel eens niet meer recht kunnen sporen bedenk ik me nu, en het stuurlint is iets beschadigd.... eerst maar eens een bod van 1500euro denk ik... een nieuw stalen frame kost ook geld toch?
Succes met de verdere afhandeling Auke, laat je niet afschepen door de eerste de beste verzekeringsagent die met dagwaardes begint te gooien.
Dat je er zelf zo goed bent afgekomen is volgens mij trouwens wel een klein wonder. Of niet? Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Gelukkig maar dat we het nu alleen over je materiaal hebben. Hoe vervelend dat natuurlijk ook is.[/quote]
Inderdaad, als je een beetje verkeerd valt dan kun je wel dood neervallen natuurlijk, of dat je been nog net even overreden wordt etc. Ik denk er nu zowaar aan om mijn traininkjes met helm te gaan fietsen , maar ja toen was het gister weer mooi weer voor 3 uurtjes duur.... en ja hoor geen helm natuurlijk. Zo leer ik het ook nooit.
Mijn frame zou ook wel eens niet meer recht kunnen sporen bedenk ik me nu, en het stuurlint is iets beschadigd.... eerst maar eens een bod van 1500euro denk ik... een nieuw stalen frame kost ook geld toch?
ik ben ook al eens aangereden en heb net zolang op de politie gewacht tot dat ze kwamen.
is een proces verbaal opgemaakt en ook met de andere partij info. uitgewisseld.
met mijn fiets naar de fietsen maker geweest en die een onafhankelijk schade rapport op laten maken.
kosten 600 a 700 euro geloof ik.
ik heb ook de kleding genoteerd omdat die ook schade hadden.
daarna alles op gestuurd naar de andere partij en toen heb ik alleen nog maar met de verzekeraar contact gehad.
als laatst kreeg ik een vergoeding voor de lichaamelijke klachten die ik ook heb laten controleren bij een arts.
dus een beetje zo van "hier heb je geld en verder willen we je niet meer horen"
maar heb dus alles vergoed gekregen.
is een proces verbaal opgemaakt en ook met de andere partij info. uitgewisseld.
met mijn fiets naar de fietsen maker geweest en die een onafhankelijk schade rapport op laten maken.
kosten 600 a 700 euro geloof ik.
ik heb ook de kleding genoteerd omdat die ook schade hadden.
daarna alles op gestuurd naar de andere partij en toen heb ik alleen nog maar met de verzekeraar contact gehad.
als laatst kreeg ik een vergoeding voor de lichaamelijke klachten die ik ook heb laten controleren bij een arts.
dus een beetje zo van "hier heb je geld en verder willen we je niet meer horen"
maar heb dus alles vergoed gekregen.
[quote="Daniel1975"]Als eerste uiteraard blij dat je zelf gezond bent!
Maar, persoonlijk nootje: waarom specifiek verwijzen naar een SUV? Dat is toch gewoon een auto....[/quote]
Probeer je te flamen?
Een suv is niet gewoon een auto, het is een auto met ontzettend veel gewicht en daardoor gevaarlijker om door aangereden te worden dan door een auto met een lager gewicht.
edit; ik had alleen pag. 1 gelezen. Auke had hierzelf al op gereageerd.
Maar, persoonlijk nootje: waarom specifiek verwijzen naar een SUV? Dat is toch gewoon een auto....[/quote]
Probeer je te flamen?
Een suv is niet gewoon een auto, het is een auto met ontzettend veel gewicht en daardoor gevaarlijker om door aangereden te worden dan door een auto met een lager gewicht.
edit; ik had alleen pag. 1 gelezen. Auke had hierzelf al op gereageerd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="Daniel1975"]Als eerste uiteraard blij dat je zelf gezond bent!
Maar, persoonlijk nootje: waarom specifiek verwijzen naar een SUV? Dat is toch gewoon een auto....[/quote]
Bij een gewone personen auto kan je op de motorkap terecht komen en er daarna overheen rollen. Bij een SUV gebeurt dat dan niet...
Maar, persoonlijk nootje: waarom specifiek verwijzen naar een SUV? Dat is toch gewoon een auto....[/quote]
Bij een gewone personen auto kan je op de motorkap terecht komen en er daarna overheen rollen. Bij een SUV gebeurt dat dan niet...
Ik denk dat Daniel bedoelde of het in dit geval relevant is. Feit is dat de bestuurder slecht zicht had door een laagstaande zon (volgens eigen zeggen).
Of hij nou in een Daihatsu Cuore of in een suv rijdt maakt dan weinig uit denk ik.
In andere gevallen waarbij voetgangers/fietsers worden aangereden is een SUV wel duidelijk minder "vriendelijk" voor het slachtoffer.
Of hij nou in een Daihatsu Cuore of in een suv rijdt maakt dan weinig uit denk ik.
In andere gevallen waarbij voetgangers/fietsers worden aangereden is een SUV wel duidelijk minder "vriendelijk" voor het slachtoffer.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Ik zou gewoon je been stijf houden bij de verzekering. Jij hebt een bepaald bedrag aan schade opgelopen en kan dit goed onderbouwen en bewijzen door de opgemaakte rekening van jouw LBS. Niets dagwaarde, jij hebt gewoon recht op een vervangende fiets van vergelijkbaar kwaliteit.
Mocht je daadwerkelijk goed willen weten wat jouw positie volgens de Nederlandse wet is zou je ook een rechtsbijstand bureau kunnen aanspreken, hopelijk heb je hier een verzekering voor. Anders een kennis / vriend / via-via die jou goed kan vertellen wat er wel en niet valt te claimen. Het kan soms heel vreemd en onlogisch klinken volgens de Nederlandse wet...
Ik ben zelf een keer met mijn stadsfiets aangereden, eigen schuld, maar ik ben toen zeer bekaait vanaf gekomen. Een goede leer voor de volgende keer, alles, maar dan ook alles claimen wat ook meer een heel klein beetje stuk is. Altijd een tegenbod doen qua smartengeld; gemerkt dat verzekering maar al te happig zijn om jouw persoonlijk letsel 'af te kopen'.
Succes met de afhandeling en ook ik ben heel nieuwsgierig naar de afloop ervan. Is voor ons fietsers denk ik wel fijn om te weten hoe de verzekering een dergelijke situatie afhandelt. Ik hoop voor iedereen dat hij / zij nooit hiermee te maken krijgt, maar dan heb je tenminste wel enige informatie hoe je het het beste kan afhandelen!
Mocht je daadwerkelijk goed willen weten wat jouw positie volgens de Nederlandse wet is zou je ook een rechtsbijstand bureau kunnen aanspreken, hopelijk heb je hier een verzekering voor. Anders een kennis / vriend / via-via die jou goed kan vertellen wat er wel en niet valt te claimen. Het kan soms heel vreemd en onlogisch klinken volgens de Nederlandse wet...
Ik ben zelf een keer met mijn stadsfiets aangereden, eigen schuld, maar ik ben toen zeer bekaait vanaf gekomen. Een goede leer voor de volgende keer, alles, maar dan ook alles claimen wat ook meer een heel klein beetje stuk is. Altijd een tegenbod doen qua smartengeld; gemerkt dat verzekering maar al te happig zijn om jouw persoonlijk letsel 'af te kopen'.
Succes met de afhandeling en ook ik ben heel nieuwsgierig naar de afloop ervan. Is voor ons fietsers denk ik wel fijn om te weten hoe de verzekering een dergelijke situatie afhandelt. Ik hoop voor iedereen dat hij / zij nooit hiermee te maken krijgt, maar dan heb je tenminste wel enige informatie hoe je het het beste kan afhandelen!
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
[quote="andromeda"]Ik denk dat Daniel bedoelde of het in dit geval relevant is. Feit is dat de bestuurder slecht zicht had door een laagstaande zon (volgens eigen zeggen).
Of hij nou in een Daihatsu Cuore of in een suv rijdt maakt dan weinig uit denk ik.
In andere gevallen waarbij voetgangers/fietsers worden aangereden is een SUV wel duidelijk minder "vriendelijk" voor het slachtoffer.[/quote]
Als je niets ziet door een laagstaande zon dan is wel het laatste wat je doet een bocht binnendoor afsnijden. Je gaat toch geen risico nemen als je niet goed zicht hebt...
Maar goed zijn fout begon bij het binnendoor afsnijden van die bocht (hij woonde vlakbij dus hij nam die bocht blindelings (figuurlijk gesproken)). Pas bij het daadwerkelijk ingaan van die bocht kreeg ie opeens last van de zon. En hij zag me compleet niet want hij remde niet eens, zelfs niet het moment van botsing.
Daar heeft een SUV misschien wel indirect iets mee te maken, aangezien je je ontastbaar voelt in zo'n auto en wellicht meer risico neemt.
Ik denk dat Cuore-rijders wel weten dat ze veel kwetsbaarder zijn in het verkeer en dus bij voorbaat niet roekeloos zullen rijden.... En ja, bij een botsing met een SUV klap je tegen de voorkant van de auto aan en kom je niet op de kap terecht. Totaal botsonvriendelijke, milieuonvriendelijke kutauto's zijn het. Afschaffen die boel! Okay als je in IJsland woont dan heb je er nog iets aan, of als je als boswachter door de modder en kuilen moet rijden...., maar ik zie zelden een boer in een BMW X8 rijden. Oja, deze klote-auto betrof een KIA, want ja, je zal als merk maar achterblijven en geen SUV in je gamma hebben. Ik zelf rijd in een voorbeeldige Honda Jazz, haha, als ik ooit eens botsing met een wielrenner zal krijgen, dan komt ie op een heerlijk zacht motorkapje
Of hij nou in een Daihatsu Cuore of in een suv rijdt maakt dan weinig uit denk ik.
In andere gevallen waarbij voetgangers/fietsers worden aangereden is een SUV wel duidelijk minder "vriendelijk" voor het slachtoffer.[/quote]
Als je niets ziet door een laagstaande zon dan is wel het laatste wat je doet een bocht binnendoor afsnijden. Je gaat toch geen risico nemen als je niet goed zicht hebt...
Maar goed zijn fout begon bij het binnendoor afsnijden van die bocht (hij woonde vlakbij dus hij nam die bocht blindelings (figuurlijk gesproken)). Pas bij het daadwerkelijk ingaan van die bocht kreeg ie opeens last van de zon. En hij zag me compleet niet want hij remde niet eens, zelfs niet het moment van botsing.
Daar heeft een SUV misschien wel indirect iets mee te maken, aangezien je je ontastbaar voelt in zo'n auto en wellicht meer risico neemt.
Ik denk dat Cuore-rijders wel weten dat ze veel kwetsbaarder zijn in het verkeer en dus bij voorbaat niet roekeloos zullen rijden.... En ja, bij een botsing met een SUV klap je tegen de voorkant van de auto aan en kom je niet op de kap terecht. Totaal botsonvriendelijke, milieuonvriendelijke kutauto's zijn het. Afschaffen die boel! Okay als je in IJsland woont dan heb je er nog iets aan, of als je als boswachter door de modder en kuilen moet rijden...., maar ik zie zelden een boer in een BMW X8 rijden. Oja, deze klote-auto betrof een KIA, want ja, je zal als merk maar achterblijven en geen SUV in je gamma hebben. Ik zelf rijd in een voorbeeldige Honda Jazz, haha, als ik ooit eens botsing met een wielrenner zal krijgen, dan komt ie op een heerlijk zacht motorkapje
oh dat snap ik wel, en joh, zelfs Daniel bedoelt het vast niet verkeerd.
Maar de fout begon bij het bewust afsnijden van de bocht, en niet bij de laagstaande zon. Wellicht had de bestuurder wel op tijd kunnen remmen als die laagstaande zon er niet was, dat dan weer wel.
Oja, en dan nog wat.
Wanneer is een frame total loss? Bij een flinke botsing zonder uitwendige beschadigingen kunnen toch nog wel inwendige beschadigingen ontstaan toch... een stalen frame zal na een botsing niet meer zo strak zijn lijkt me.... Kijk dat is dan wel weer het voordeel van carbon, daarbij gaat het frame gewoon meteen stuk. Maar een stalen frame absorbeert meer van de klap, en kan dus van binnen net zo goed beschadigd zijn toch?
Maar de fout begon bij het bewust afsnijden van de bocht, en niet bij de laagstaande zon. Wellicht had de bestuurder wel op tijd kunnen remmen als die laagstaande zon er niet was, dat dan weer wel.
Oja, en dan nog wat.
Wanneer is een frame total loss? Bij een flinke botsing zonder uitwendige beschadigingen kunnen toch nog wel inwendige beschadigingen ontstaan toch... een stalen frame zal na een botsing niet meer zo strak zijn lijkt me.... Kijk dat is dan wel weer het voordeel van carbon, daarbij gaat het frame gewoon meteen stuk. Maar een stalen frame absorbeert meer van de klap, en kan dus van binnen net zo goed beschadigd zijn toch?
ach joh, ik heb al teveel fietsen. Als deze oude me ook nog eens een schadevergoeding oplevert, dan gaan de restonderdelen op marktplaats en heb ik weer een mooie fietsvakantie erbij . Niet doorvertellen he!
Nee hoor gekheid, dat oude merxcks-frame (hoe schrijf je in godsnaam eddy merskcxs) wordt weer in oude luister hersteld tot winterfiets. Trainen doe je op staal!
Nee hoor gekheid, dat oude merxcks-frame (hoe schrijf je in godsnaam eddy merskcxs) wordt weer in oude luister hersteld tot winterfiets. Trainen doe je op staal!