Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi of Canyon

fabian
Forum-lid

fabian 02 dec 2008 20:52

Dario schreef:Waarom zou je van een Italiaan fouten moeten accepteren? Als mijn Bianchi niet goed was, zou ik hem ook niet moeten. Dat 'gevoel' komt er natuurlijk bovenop, maar als dat het enige was waarmee ze hun fietsen moesten slijten, dan zou het maar magertjes zijn...

Nou echt fouten is misschien wat overdreven zeker bij een fiets. Maar slechte afwerking, minder nauwkeurige productie enzovoort vind je natuurlijk wel bij Italianen.
Een Bianchi kan zeker goed zijn, maar het gaat erom in hoeverre je verwachtingen ook uitkomen.

Natuurlijk is gevoel niet het enige waarmee Bianchi haar fietsen slijt, maar ze hebben nu eenmaal een gevestigde naam en daarmee verkoop je ontzettend veel fietsen mee. Of ze nu goed zijn, gemiddeld of matig.

perik
Forum-lid

perik 02 dec 2008 21:05

adroit schreef:
perik schreef:Waarom zou je, als je op je gevoel afgaat, altijd bij Bianchi of een andere Italiaan uitkomen? Wat dat betreft hebben de marketing van deze merken en verkooppraatjes bij de duurdere fietsenmakers hun werk op dit forum goed gedaan.
Aan die Via Nerone zie je gelijk dat het ook gewoon een standaard alu frame is, met een redelijke afmontage. Dan liever die Canyon, waar tenminste goed is nagedacht over het ontwerp. Daar krijg ik meer "gevoel" bij dan alleen een merknaam en het kleurtje.
Je vraag is welke de beste is. Dat is duidelijk de Canyon. Als je bij één van beide een beter gevoel hebt moet je daar voor gaan, maar laat je niet aanpraten/wijsmaken dat je wat mist als je niet voor de zogenoemde emotie-merken kiest.

Ik neem aan, nu ik je verhaal zo lees, dat je zelf in een Skoda rijdt en vind dat iedereen dat zou moeten doen.;)
Ik zeg niets over wat iedereen zou moeten doen, maar geef alleen mijn eigen ideeen over het onderwerp. Overigens zijn die Skoda's inderdaad prima auto's, van wat ik erover hoor. Maar op dit forum kiest iedereen natuurlijk een Alfa, dat is immers Italiaans en dus wat de emotie ingeeft! :p

fabian
Forum-lid

fabian 02 dec 2008 21:32

Je moet het zo zien, veel mensen houden van Duitse producten, maar desondanks kan je ze toch klinisch vinden. En al vind je een Wilier nog zo mooi, je kan op gevoel wat ook deels ratio is ook een Canyon kopen, zeker als je em beter en fijner vindt dan een Wilier.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 03 dec 2008 14:09

perik schreef:
adroit schreef:
perik schreef:Waarom zou je, als je op je gevoel afgaat, altijd bij Bianchi of een andere Italiaan uitkomen? Wat dat betreft hebben de marketing van deze merken en verkooppraatjes bij de duurdere fietsenmakers hun werk op dit forum goed gedaan.
Aan die Via Nerone zie je gelijk dat het ook gewoon een standaard alu frame is, met een redelijke afmontage. Dan liever die Canyon, waar tenminste goed is nagedacht over het ontwerp. Daar krijg ik meer "gevoel" bij dan alleen een merknaam en het kleurtje.
Je vraag is welke de beste is. Dat is duidelijk de Canyon. Als je bij één van beide een beter gevoel hebt moet je daar voor gaan, maar laat je niet aanpraten/wijsmaken dat je wat mist als je niet voor de zogenoemde emotie-merken kiest.

Ik neem aan, nu ik je verhaal zo lees, dat je zelf in een Skoda rijdt en vind dat iedereen dat zou moeten doen.;)
Ik zeg niets over wat iedereen zou moeten doen, maar geef alleen mijn eigen ideeen over het onderwerp. Overigens zijn die Skoda's inderdaad prima auto's, van wat ik erover hoor. Maar op dit forum kiest iedereen natuurlijk een Alfa, dat is immers Italiaans en dus wat de emotie ingeeft! :p

Nou, ben ik dan de enige die én een Skoda én een Canyon heeft (gehad)?:D
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

dario
Forum-lid

dario 03 dec 2008 14:16

Fabian schreef:
Nou echt fouten is misschien wat overdreven zeker bij een fiets. Maar slechte afwerking, minder nauwkeurige productie enzovoort vind je natuurlijk wel bij Italianen.

Is dat zo?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

IBAN
Forum-lid

IBAN 03 dec 2008 15:39

Het enige nadeel van de canyon: Het is geen Bianchi :)

foosho
Forum-lid

foosho 03 dec 2008 15:46

Aangezien Silence-Lotto, een groot team, volgend jaar met Canyon gaat rijden, wordt er vanaf volgend jaar ook geschiedenis geschreven met Canyon, de emotie groeit dus vanzelf :)

niklas2
Forum-lid

niklas2 03 dec 2008 15:54

IBAN schreef:Het enige nadeel van de canyon: Het is geen Bianchi :)

dit is typisch een nadeel waar je een heeeeel groot voordeel van kunt maken (zegt een tevreden Canyon rijder)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie