Pagina 3 van 8

Geplaatst: 06 dec 2008 22:59
door jakkel
RemkoIJ schreef:
de monsternaar schreef:op campa over stappen of een atb derrailleur plaatsen als dit lukt

met een midium cage van campa kan je een 29 monteren
met een short cage gaat dit weer niet dan is dit ook max 27 tanden


Campa Centaur 39x29 met short cage gaat prima! Ik heb in de Alpen, Ardennen en Limburg nog nooit probelemen ondervonden met schakelen.


Klopt! Ik heb ook al met 39X29 met korte kooi gereden. Gaat prima, ook al raden ze het af. ;)

Geplaatst: 06 dec 2008 23:13
door osensei
RemkoIJ schreef:
de monsternaar schreef:op campa over stappen of een atb derrailleur plaatsen als dit lukt

met een midium cage van campa kan je een 29 monteren
met een short cage gaat dit weer niet dan is dit ook max 27 tanden


Campa Centaur 39x29 met short cage gaat prima! Ik heb in de Alpen, Ardennen en Limburg nog nooit probelemen ondervonden met schakelen.



Klopt inderdaad, en de laatste jaren wordt er geeneens meer een medium-kooi gemaakt.
Als je voor dan ook nog eens een CT plaatst moet het allemaal best lukken boven te komen.
V.w.b. het schakelen is er helemaal geen probleem.

Geplaatst: 07 dec 2008 00:21
door amclassic-fan
Sinds wanneer wordt er geen medium kooi meer gemaakt? Meestal wil 39-29 wel, maar als 't net niet gaat en je komt er achter als je de per ongeluk naar de 53 schakelt kom je er dan wel achter.

Geplaatst: 07 dec 2008 02:35
door osensei
Je hebt gelijk, ik was abuis. Ze maken de 55 en 70mm.
De lange wordt alleen in de triple-serie gemaakt.

Geplaatst: 08 dec 2008 14:12
door soloist
Amclassic-fan schreef:Sinds wanneer wordt er geen medium kooi meer gemaakt? Meestal wil 39-29 wel, maar als 't net niet gaat en je komt er achter als je de per ongeluk naar de 53 schakelt kom je er dan wel achter.


In rijd in de bergen zelfs met 34x29 met korte kooi en ook dat gaat uitstekend. Natuurlijk oppassen dat je niet 50x29 schakelt, maar als je achter op de 29 zit is de klim dermate stijl dat er geen vezel in mijn lijf denkt aan het gebruik van de linkershifter. Ik bedoel, een ongeluk zit in een klein hoekje maar zo'n ongeluk zit wel in een heeeel klein hoekje.

Geplaatst: 08 dec 2008 15:44
door amclassic-fan
Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.

Geplaatst: 08 dec 2008 20:21
door jakkel
Amclassic-fan schreef:Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.

Afgelopen zomer 600 km's in het hooggebergte gereden met een 39x29 met korte kooi derailleur, nooit misschakelt. ;)

Geplaatst: 08 dec 2008 23:42
door litespeed
Jakkel schreef:
Amclassic-fan schreef:Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.

Afgelopen zomer 600 km's in het hooggebergte gereden met een 39x29 met korte kooi derailleur, nooit misschakelt. ;)

Afbeelding Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?

Geplaatst: 09 dec 2008 13:45
door soloist
Amclassic-fan schreef:Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.


Ja, op zich heb je natuurlijk wel gelijk. Je moet wel je koppie erbij houden. Ik denk dat het ook verschil maakt of je zoals ik als ik eenmaal boven ben wi0tl genieten van het uitzicht (lees: uitpuffen) of dat je gelijk als een speer verder wilt.

Geplaatst: 09 dec 2008 16:59
door gast
Amclassic-fan schreef:Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.


Ik heb dit idd al heel vaak gehoord. (Maar wel steeds van dezelfde persoon
:p )

Geplaatst: 11 dec 2008 18:45
door jakkel
litespeed schreef:
Jakkel schreef:
Amclassic-fan schreef:Maar je zult verbaast zijn hoe vaak dat ongelukje wel voorkomt. Als je namelijk op dat steile hellinkje boven komt, ga je daarna naar beneden en wat doe je dan? Inderdaad, groter schakelen. 1 moment niet nadenken en je fiets is een hoop schroot, frame+achter-derailleur+achterwiel, sneuvelt dan meestal.

Afgelopen zomer 600 km's in het hooggebergte gereden met een 39x29 met korte kooi derailleur, nooit misschakelt. ;)

Afbeelding Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?

Wat ik wil zeggen met mijn post? Wat er staat hé, of is lezen moeilijk voor u?
Wat wil jij eigenlijk zeggen... 'jongetje'?


En, echt groot ben ik niet hoor, eerder een gemiddelde grootte, 1m. 78 moest het u interesseren.

Mvg

Geplaatst: 11 dec 2008 22:27
door amclassic-fan
Bij de meeste gaat 't altijd wel goed, alleen als 't mis gaat is 't wel erg spijtig. De schade is dan fors terwijl je voor een paar tientjes gewoon veilig had gezeten (door een derailleur met lange kooi te kopen). Je moet 't lekker zelf weten, maar ik zou het risico niet nemen.