Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Edge gebruikers: Welk logboek?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 nov 2008 03:01

Ik gebruik mapsource niet om courses te maken, maar de kaarten die erbij geinstalleerd zijn om weer te geven in training centre of om te uploaden naar de Edge.

Ik heb Sporttracks maar weer eens geinstalleerd, voor te loggen ziet het er goed uit. (IK heb een van de eerste versies eens geprobeerd)

Wat ik niet kan vinden:
1) hoe kan ik course points aanmaken? (Met name topppen en benamingen van hellingen vind ik belangrijk in Course mode)
2) hoe kan ik trainingen maken en schedulen?
Afbeelding

venga_
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 sep 2008 12:05

venga_ 03 nov 2008 10:54

Wat ik me trouwens al even afvraag: hoe maak ik met TC of sporttracks een profiel van een klim? Uiteraard kan je inzoomen op het gewenste stuk en hiervan een afbeelding maken e.d., maar ik bedoel het soort profiel dat je op bijvoorbeeld climbybike e.d. vind, dus een hoogtegrafiek waarin met kleur en een % de zwaarte wordt aangegeven?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 03 nov 2008 11:33

Volgens mij kunnen die progs geen profiel maken.
de Ciclosport software kan dat doen, maar ja dat hoort weer bij de Ciclosport computertjes.
Of zijn er nog andere programma's die dat kunnen?

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 03 nov 2008 20:40

Ik heb sporttracks geprobeerd maar vind het toch minder fijn dan TC.
Kon niet eens zelf de hartslagzones bepalen, en het heeft geen fijne interface IMO.

Doe het nu met TC in combinatie met BikePlanner.com - die geeft erg mooie grafiekjes en totalen etc etc.

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 03 nov 2008 21:05

Tuurlijk kan je je zones zelf instellen: Selecteer scherm / Categorieen / Hartslag zones
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 03 nov 2008 21:08

Nadeeltje aan Sporttracks:
Je kunt van alles configureren maar je kunt niet er niet voor kiezen allerlei zinloze onderdeeltjes weg te laten.

In TC kan je weer niet je persoonlijke gegevens kwijt zoals rustpols en gewicht.

bikeplanner is in mijn ogen een zeer goede.
Sinds deze week ook al in testfase om plattegrondje te tonen van je GPS-route.

Je kunt goed merken dat dit programma gemaakt wordt door iemand die de sport zelf beoefend en snapt wat belangrijk is en wat niet.
Heel practisch.

Het enige is dat ik graag de files op mijn eigen PC bewaar. Stel dat bijv. MB/GConnect opeens de kolder in de kop krijgt om er geld voor te gaan vragen of opeens je gegevens eruit gooit van voorgaand jaar dan ben je niet blij.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 04 nov 2008 00:39

Bikeplanner ziet er idd ook goed uit! en als HenkV meeleest: ik heb naast een racer en mtb ook nog een cyclocrosser :-) Zou mooi zijn als daar ook nog een knopje voor komt.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 17 mar 2009 07:10

Ik blijf toch wat moeite hebben met de waardes welke SportTracks importeert.

Gisteren een ritje gereden. Garmin gaf aan 34,1 gemiddeld. Na import in ST gaf deze 33,1 aan. Vervolgens Data "handmatig ingevoerde waarde" aangevinkt en dan geeft hij netjes 34,1 aan.

Maar.....maximale snelheid volgens Garmin was 60,7. In ST blijft deze op 55 staan.

Ik heb ook nog wat met de afrondingsinstellingen zitten spelen, maar dat geeft geen effect.

TrainingsCenter geeft netjes de juiste waardes aan.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Plaats reactie