Arjan, gewoon gaan!! Ik ben dit jaar uit het laatste vak gestart. Zag er ook tegenop en de Campalongo was idd wel erg druk, maar daarna kon je goed fietsen.
Ik ben ook naar een tijd van 6.11 gereden, dus er is best wat mogelijk. Als ik voorin had kunnen starten was het misschien 6.05 geweest door wat snellere groepen op de tussenstukken en paar min winst op Campalongo.
Laat de drukte je niet weerhouden om in te schrijven voor de DM!!!!!!!!
Maratona 2009
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
@Arjan
de Campalongo is drukker dan de croix de fer tijdens La Marmotte. Dit is 5 km druk klimmen en dat is even lastig. Niet echt een drama maar gewoon een beetje onhandig. Jer verliest hier zeker wat tijd maar echt niet meer dan 5 minuten. Boven op de Campalongo stoppen veel mensen die alleen voor het "Sella rondje" gaan. Vanaf de Pordoi kun je redelijke makkelijk je eigen ritme rijden. Het is hier nog wel steeds druk, maar nu is het imposant druk. Dit is het mooie van een cyclo. Heel veel zwoegende mensen om je heen in een schitterend decor en je hebt de tijd en ruimte om er van te genieten.
De mening van Daniel1975 over de voordelen van verder voorin rijden tijdens de tussenstukken onderschrijf ik niet. Mijn ervaring is juist andersom. Als je verder voorin rijdt is er minder volk om je heen en dus minder mensen die willen rijden.
de Campalongo is drukker dan de croix de fer tijdens La Marmotte. Dit is 5 km druk klimmen en dat is even lastig. Niet echt een drama maar gewoon een beetje onhandig. Jer verliest hier zeker wat tijd maar echt niet meer dan 5 minuten. Boven op de Campalongo stoppen veel mensen die alleen voor het "Sella rondje" gaan. Vanaf de Pordoi kun je redelijke makkelijk je eigen ritme rijden. Het is hier nog wel steeds druk, maar nu is het imposant druk. Dit is het mooie van een cyclo. Heel veel zwoegende mensen om je heen in een schitterend decor en je hebt de tijd en ruimte om er van te genieten.
De mening van Daniel1975 over de voordelen van verder voorin rijden tijdens de tussenstukken onderschrijf ik niet. Mijn ervaring is juist andersom. Als je verder voorin rijdt is er minder volk om je heen en dus minder mensen die willen rijden.
Live fast; die young. mijn blog
Vond de Pordoi ook nog heel druk hoor. Eigenlijk werd het pas vanaf de 2e keer Campalongo een beetje normaal.
Maar laat je hier niet door weerhouden, ik reed van achteruit in mijn eerste DM 6.02.
Maar laat je hier niet door weerhouden, ik reed van achteruit in mijn eerste DM 6.02.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik ben dit jaar ook in het laatste vak gestart en in dat vak stond ik ook nog eens bepaald niet vooraan.
Dat betekende dat de eerste twee beklimmingen gewoon heel druk waren. Ik kon daar niet m'n eigen tempo omhoog rijden omdat je er gewoon niet overal langs kunt. Jammer maar het heeft mijn Maratona ervaring verder niet negatief beinvloed.
Het recept: Kijk wat meer om je heen en geniet van de omgeving en het evenement. Als het niet past dan past het niet en ga je dus niet ten koste van alles overal tussen gooien. Dat is wel zo sociaal voor de mensen die nu eenmaal wat minder hard omhoog fietsen. Het kost je misschien wat tijd maar je fietst lekkerder en je hebt bovendien nog wat meer over op het einde omdat je rustig bent begonnen.
Dat betekende dat de eerste twee beklimmingen gewoon heel druk waren. Ik kon daar niet m'n eigen tempo omhoog rijden omdat je er gewoon niet overal langs kunt. Jammer maar het heeft mijn Maratona ervaring verder niet negatief beinvloed.
Het recept: Kijk wat meer om je heen en geniet van de omgeving en het evenement. Als het niet past dan past het niet en ga je dus niet ten koste van alles overal tussen gooien. Dat is wel zo sociaal voor de mensen die nu eenmaal wat minder hard omhoog fietsen. Het kost je misschien wat tijd maar je fietst lekkerder en je hebt bovendien nog wat meer over op het einde omdat je rustig bent begonnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@rob: er zitten voorin genoeg mannen die willen rijden hoor. Die rijden voor de hele snelle tijden en kunnen het niet permitteren om te treuzelen.
Less is bore
[quote="Daniel1975"]@rob: er zitten voorin genoeg mannen die willen rijden hoor. Die rijden voor de hele snelle tijden en kunnen het niet permitteren om te treuzelen.[/quote]
Dan heb ik waarschijnlijk voor die snelle mannen zitten te knechten. Op het stuk tussen de Campalongo en de Giau heb ik alleen maar volk in mijn wiel gehad. Als ik achterom keek. gingen ineens zitten te eten ofzo. Als ik weer gas gaf, wilden ze plots weer in mijn wiel zitten.
Dan heb ik waarschijnlijk voor die snelle mannen zitten te knechten. Op het stuk tussen de Campalongo en de Giau heb ik alleen maar volk in mijn wiel gehad. Als ik achterom keek. gingen ineens zitten te eten ofzo. Als ik weer gas gaf, wilden ze plots weer in mijn wiel zitten.
Live fast; die young. mijn blog
Ook vanuit het laatste vak gestart vorig jaar. Op de 1st campolongo is het best erg druk en een beetje spannend. Pordoi is nog steeds druk, maar er komt een klein beetje ruimte. Opvallend was dat de drukte helemaal niet stoort in de afdalingen. Hier heb je echt wel voldoende ruimte, en over het algemeen doen de meeste deelnemers geen gekke dingen, hoewel er in elke afdaling wel ergens een ambulance aan te pas moet komen.
Belangrijk is jezelf niet op te blazen tijdens de eerst beklimmingen door absoluut zoveel mogelijk deelnemers te willen inhalen. Ik kan stellen dat ik 5-10 minuten verloren heb door de drukte op Campolongo en Pordoi, maar er is later in de rit, als je goeie benen hebt, veel mogelijkheid om dit terug in te halen. Voor mij was er het grootste tijdsverlies op de 2de Campolongo, Santa Lucia en eerste helft van Giau. De man met de hamer weet je wel...
Op het stuk voor Santa Lucia zat ik in een aardige groep en ging het met een rotvaart door het dal. OOk handing is om na de afdaling van Valparola, vanaf san Cassiano, in een klein groepje te zitten; vanaf dat punt tot de finish is het moeilijk om in je eenje vaart te maken.
Slotsom, prachtige tocht, snel of traag...anders zou ik dit jaar niet weer deelnemen aan de loting.
Neem vooral de tijd om enkele dagen tot een week op voorhand ter plekke te zijn. Het is er zaling fietsen en de (wieler)sfeer voor de DM is echt super!
Belangrijk is jezelf niet op te blazen tijdens de eerst beklimmingen door absoluut zoveel mogelijk deelnemers te willen inhalen. Ik kan stellen dat ik 5-10 minuten verloren heb door de drukte op Campolongo en Pordoi, maar er is later in de rit, als je goeie benen hebt, veel mogelijkheid om dit terug in te halen. Voor mij was er het grootste tijdsverlies op de 2de Campolongo, Santa Lucia en eerste helft van Giau. De man met de hamer weet je wel...
Op het stuk voor Santa Lucia zat ik in een aardige groep en ging het met een rotvaart door het dal. OOk handing is om na de afdaling van Valparola, vanaf san Cassiano, in een klein groepje te zitten; vanaf dat punt tot de finish is het moeilijk om in je eenje vaart te maken.
Slotsom, prachtige tocht, snel of traag...anders zou ik dit jaar niet weer deelnemen aan de loting.
Neem vooral de tijd om enkele dagen tot een week op voorhand ter plekke te zijn. Het is er zaling fietsen en de (wieler)sfeer voor de DM is echt super!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb in een goed draaiende groep gereden richting Santa Lucia. Alleen viel die puist mij even vies tegen: wordt eigenlijk nooit genoemd (iedereen wacht op de Giau), maar de SL doet toch wel ff pijn aan de benen. Of is het de mentale tik?
Een week vooraf kan ik zeker aanraden. Van mijzelf weet ik sowiso dat ik na een weekje bergen-fietsen veel beter ga rijden dan vers uit NL. Ik zit er volgend jaar van zondag tot maandag, een week dus.
Een week vooraf kan ik zeker aanraden. Van mijzelf weet ik sowiso dat ik na een weekje bergen-fietsen veel beter ga rijden dan vers uit NL. Ik zit er volgend jaar van zondag tot maandag, een week dus.
Less is bore