Stijfste kaders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- christoffel
- Forum-lid
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43
Met wat dan?
Gang is alles...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vooral lege berichten, hij had wel de moeite genomen om topics uit 2005 terug te zoeken om die omhoog te schoppen. Het was niet bepaald de 1e keer dat meneer zich niet kon gedragen, in het verleden hebben we al eerder berichten van hem moeten verwijderen omdat ze nergens op sloegen.
weer een beetje on topic:
De Stevens SCF1 of SCF2. Ik rij zelf op de SCF1 en deze voelt aan als een zeer strak frame. De SCF1 van 2008 kost 1500 euro en wellicht valt daar wat op af te dingen in deze tijd van het jaar. Volgens een FIETS meting heeft de SCF een torsie stijfheid van 100 Nm. Dit is echter een oude meting in de tijd dat er nog geen onderscheid was tussen en SCF1 en SCF2 en in de tijd dat de buizen nog verlijmd waren. De huidige SCF1 is een frame uit een geheel.
De Stevens SCF1 of SCF2. Ik rij zelf op de SCF1 en deze voelt aan als een zeer strak frame. De SCF1 van 2008 kost 1500 euro en wellicht valt daar wat op af te dingen in deze tijd van het jaar. Volgens een FIETS meting heeft de SCF een torsie stijfheid van 100 Nm. Dit is echter een oude meting in de tijd dat er nog geen onderscheid was tussen en SCF1 en SCF2 en in de tijd dat de buizen nog verlijmd waren. De huidige SCF1 is een frame uit een geheel.
Live fast; die young. mijn blog
Volledig eens met Divo. Trouwens, in welke mate zijn gepubliceerde stijfheidswaarden betrouwbaar? Er bestaat niet de minste standaardnorm voor stijfheidsmeting, dus ieder doet maar zijn eigen ding. Dat bij die meetmethoden ernstige redeneringsfouten worden gemaakt, blijkt overduidelijk wanneer je de gepubliceerde waarden van zelfs zeer gerenomeerde magazines analyseert en daarbij herhaaldelijk vaststelt dat sommige waarden onmogelijk kunnen kloppen.