Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK

max8450
Forum-lid

max8450 27 sep 2008 23:40

De vele demarrages, het felle fietsen van M. Vos. Dat maakte het nu net zo mooi. Jammer dat ze niet won, maar het was een heel mooie koers. Moesten de heren toppers met een zelfde ingesteldheid fietsen, het zou mooi zijn. Maar die laten dat over aan 'knechten'. Dan hebben die vrouwen dat imo veel mooier opgelost.

alpe
Forum-lid

alpe 27 sep 2008 23:54

Bettini zal morgen extra gemotiveerd zijn en puur op emotie rijden. Het beloofd een spannende dag te worden, hopelijk net zo spannend als vandaag, hoewel ik slechts het laatste half uur gezien heb.

Mijn top 3 voor morgen.

1 Bettini
2 Valverde
3 Ballan/LL Sanchez
Sensa

dc
Forum-lid

dc 28 sep 2008 20:04

Echt een prachtig WK bij alle categorien. Wat wel leuk is dat dit parkoers "makkelijk" is... ik heb geen vlak stuk gezien. 44kmpu over dat rondje... mijn grote god, als ik solo 25 gemiddeld rij over zoiets dan sta ik vol te geven en ik kan best een stukkie koersen :)

henrimarkelo
Forum-lid

henrimarkelo 28 sep 2008 20:19

Mooie koers, alleen de laatste ronde net iets te weinig spectakel gezien, mede omdat de groep bettini/valverde/freire al uitgeschakeld was voor de overwinning.. wat reed die Rodriguez Oliver trouwens geweldig, alles doen om de Italianen tegen te houden, maar tevergeefs! Mooie kampioen die we van 't voorjaar kunnen bewonderen in de klassiekers :D! Ook goed voor het wielrennen dat zo'n jonge gast als Breschel 3e wordt.. sterk heel sterk

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 28 sep 2008 20:21

Verdiende winnaar met Ballan. Had al heel wat werk opgeknapt en dan nogeens uitpakken met zo'n snedige demarrage....chapeau!

Bij de Nederlanders was het schaars. Allleen Gesink die mee kon, zelfs knap aanviel op de laatste Montello, maar op de Ronchi toch net wat te kort kwam. Voor de rest heb ik weinig Nederlanders prominent in beeld zien rijden......

Bij de Belgen was het dit jaar dikker gezaaid; 4 man mee in de ultieme kopgroep. Alleen hadden die 4 niet meer veel in de melk te brokken! Afgaande op de reacties na de koers moet er daar ook nog één en ander uitgepraat worden. De kritiek van Boonen op zijn eigen team was niet mals. En als je achteraf kijkt hoe het is afgelopen, moet ik hem ook nog groot gelijk geven! Maar ja das achteraf......

Tactiek van de spaanse ploeg begreep ik niet echt. Zou Rodriguez hun sterkste man geweest zijn vandaag? Je zou het gaan denken.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 28 sep 2008 20:50

Pfff, wat een matige vertoning zeg voor een WERELDKAMPIOENSCHAP.
Afschaffen die oortjes, men zit te luisteren en volgens MD te telefoneren.... kortom weg ermee.
Doe net als afgelopen vrijdag bij de beloften; lekker laten koersen die lui zonder oortjes.
Niet dat ik het Ballan niet gun, absoluut niet, maar t was gewoon niet zo interessant als het had kunnen en moeten zijn.
Is mijn mening hoor, ongetwijfeld zijn er mensen die wel hebben genoten.
Ik heb in ieder geval vanmiddag (sinds een paar races) meer genoten van de F1 dan van wielrennen.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

simic
Forum-lid

simic 28 sep 2008 20:53

paulusR3 schreef: Tactiek van de spaanse ploeg begreep ik niet echt. Zou Rodriguez hun sterkste man geweest zijn vandaag? Je zou het gaan denken.....

Ik denk niet dat de renners van de Spaanse ploeg niet kunnen, maar wat wel duidelijk was is dat de renners elkaar bij de strot hielden. Ze keken alleen maar naar Bettini. Toen die "final" groep gevormd werd dacht niemand dat die groep het zouden redden. Luister maar naar de analyses van Karsten Kroon en Boonen. Ze dacht volgens mij allemaal "we moeten wachten want er gaat geen top-favoriet mee". Tot dus ver mijn gedachtes over het laten en doen van de favorieten.

Ik vond het een geweldige wedstrijd en idd wel jammer dat de laatste ronde niet zo spectaculair was, maar het was een prachtige wedstrijd.

dc
Forum-lid

dc 28 sep 2008 21:19

arjan916 schreef:Pfff, wat een matige vertoning zeg voor een WERELDKAMPIOENSCHAP.
Afschaffen die oortjes, men zit te luisteren en volgens MD te telefoneren.... kortom weg ermee.
Doe net als afgelopen vrijdag bij de beloften; lekker laten koersen die lui zonder oortjes.
Niet dat ik het Ballan niet gun, absoluut niet, maar t was gewoon niet zo interessant als het had kunnen en moeten zijn.
Is mijn mening hoor, ongetwijfeld zijn er mensen die wel hebben genoten.
Ik heb in ieder geval vanmiddag (sinds een paar races) meer genoten van de F1 dan van wielrennen.

Ik vond het een geweldige coup! Bettini die opeens een lange neus maakt en zegt "Sorry Spaanse en Duitse vriendjes, ik ben toch geen kopman". Wielrennen is leuk als er tactiek en strategie in mee speelt :)

En laten we wel wezen, die kopgroep was echt heel erg sterk. Kijk maar eens naar de relijst van die kopgroep:)

Tuurlijk, geen Freire, Valverde en Bettini, maar we hadden Cunego, Ballan, Avermaet, Gesink, Rebellin, Van Goolen, Gilbert... dat zijn bepaald geen kleintjes, allemaal prijsrijders in klassiekers of anderzins absolute top.

Bovendien, telefoneren? Italianen en Belgen hoefden echt niet te rijden, Nederlanders hadden favoriet mee.... alleen de Spanjaarden en de Duitsers hebben geblunderd... Ballan, Cunego, Rebellin... dat laat je niet lopen. Ook zonder oortjes had de profkoers zo gelopen... ze hebben zich gewoon blind gestaard op Bettini.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 sep 2008 21:25

Idd, Spanje heeft gewoon zwaar de slag gemist terwijl Italië met 3 absolute toppers voorin zat.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 28 sep 2008 23:00

DC schreef: Ik vond het een geweldige coup! Bettini die opeens een lange neus maakt en zegt "Sorry Spaanse en Duitse vriendjes, ik ben toch geen kopman". Wielrennen is leuk als er tactiek en strategie in mee speelt :)
Mee eens, maar zou Bettini nu echt zo blij zijn als hij deed voorkomen? Kom op zeg. Die baalt als een stekker dat ie z'n carriere zo moet afsluiten. Hij heeft zich een paar keer getest en gemerkt dat ie geen superbenen had (zoals het hele seizoen al eigenlijk niet). Al met al kun je concluderen dat zijn "afscheidsseizoen" zwaar is tegen gevallen.
DC schreef:Tuurlijk, geen Freire, Valverde en Bettini, maar we hadden Cunego, Ballan, Avermaet, Gesink, Rebellin, Van Goolen, Gilbert... dat zijn bepaald geen kleintjes, allemaal prijsrijders in klassiekers of anderzins absolute top.

Bovendien, telefoneren? Italianen en Belgen hoefden echt niet te rijden, Nederlanders hadden favoriet mee.... alleen de Spanjaarden en de Duitsers hebben geblunderd... Ballan, Cunego, Rebellin... dat laat je niet lopen. Ook zonder oortjes had de profkoers zo gelopen... ze hebben zich gewoon blind gestaard op Bettini.

Als Boonen echt een topdag had, dan hebben de belgen gewoon dom gereden! Wat heb je nu aan 4 man in de kopgroep die allemaal niet meekunnen? Die 4 hadden voor Boonen moeten zitten om hem terug te brengen!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 sep 2008 23:15

Ook de Belgen hebben zwaar geblunderd. Boonen was vooraf als kopman aangeduid en gaf tijdens de wedstrijd aan de bondscoach én de Belgen in koers te kennen over superbenen te beschikken. Dat bleek o.a. uit het gemak waarmee hij in de voorste gelederen de beklimmingen nam. Toch gaan niet minder dan vier Belgen in de voorlaatste ronde ongecoördineerd en zonder Boonen achter de kopgroep aan, waarbij ze zich te pletter rijden en finaal stuk voor stuk moeten lossen, met als resultaat Nuyens als eerste Belg op de achtste plaats. Het was de bedoeling dat ze mét Boonen naar de kop zouden rijden zoals Van Petegem en Aerts dat in Madrid hadden gedaan, zodat Tom het in de spurt kon afmaken. Indien een renner tegen de afspraken in zijn eigen kans gaat en wint is er geen vuiltje aan de lucht; op deze manier daarentegen ...
Met José De Cauwer als bondscoach was het niet waar geweest. Die man heeft tenminste een scherp koersdoorzicht en beschikt over de vereiste psychologie om een eendrachtige ploeg te smeden rond een kopman. Carlo Bomans daarentegen is veel te zenuwachtig, met flaters voor gevolg. Niet alleen vandaag joeg hij de Belgen al in de strijd met nog vijf ronden te gaan, ook twee jaar terug beging hij dezelfde fout, waardoor Boonen toen niemand meer rond zich had wanneer vlak voor de spurt nog een gaatje viel. Iedereen weet dat het er in een WK op aankomt je de ganse dag te verstoppen om pas de voorlaatste ronde aan de oppervlakte te verschijnen. Wat mij betreft kan De Cauwer niet snel genoeg terugkeren als bondscoach.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 28 sep 2008 23:24

Voor elkaar door het vuur gaan is bijna vereiste om een wk te winnen. Als ik zag hoe de denen dit deden!! Chris anker Sorensen reed zijn kast leeg voor Breschel die nog knap brons kon winnen. Dat miste ik compleet bij de Belgen. En dan na de finish ook nog meteen collectief te vuile was buiten hangen. De kranten in België zullen morgen weer vol staan (in negatieve zin dan).....

Plaats reactie