Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vittoria Corsa Evo sc

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 27 mei 2011 03:21

Hoi,

Dat omhoog rijden mag geen probleem zijn (de kick ontgaat me wel totaal), maar dan wat? Kamikaze of Sepuku, that's the question?

Ben je niet een beetje overmoedig?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2011 13:30

Flipkos schreef:Ik ben van plan om met de Open Corsa Evo Cx II de Marmotte te rijden. Dit in combinatie met latex binnenbandjes. Is dit een goed idee?
Normaal rij ik altijd met Michelin Pro Race III en gewone binnenbandjes, maar ik wil eens iets anders proberen. Volgens mij gaat me dat mentaal een boost(je) geven ;)


Nee dit is een slecht idee. Als je te lang remt exploderen de latex binnenbanden omdat je velgen dan te heet worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 27 mei 2011 21:05

Ik begrijp jullie reactie over het afdalen met latex binnenbanden wel, maar het lijkt alsof je met zekerheid je eigen graf graaft. En dat is volgens mij toch zeker niet het geval. Afhankelijk van het gewicht en de remkwaliteiten van de berijder hoeft het gebruik van latex banden helemaal geen probleem te zijn. Ik ben het met jullie eens dat het niet voor iedereen geschikt is en je voorzichtiger moet zijn, maar zo'n absolute NEEN is wel erg kort door de bocht.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2011 21:07

Voor de gemiddelde Nederlander tijdens de Marmotte is het gewoon geen goed idee. En om voor het minieme voordeel toch aanzienlijk risico te nemen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 mei 2011 03:12

Hoi,
lancev7 schreef:Ik begrijp jullie reactie over het afdalen met latex binnenbanden wel, maar het lijkt alsof je met zekerheid je eigen graf graaft. En dat is volgens mij toch zeker niet het geval. Afhankelijk van het gewicht en de remkwaliteiten van de berijder hoeft het gebruik van latex banden helemaal geen probleem te zijn. Ik ben het met jullie eens dat het niet voor iedereen geschikt is en je voorzichtiger moet zijn, maar zo'n absolute NEEN is wel erg kort door de bocht.


Zoveel mensen zijn er niet die correct een latex biba kunnen monteren. Ditoo buba.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 29 mei 2011 18:04

Is het monteren van een latex biba nu ook al verheven tot rocket science?

Met latex biba's zou ik inderdaad geen Marmotte gaan rijden. En met Evo CX II niet als de weg enigszins nat is.

Plaats reactie