Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
trimmer
- Forum-lid
trimmer
21 apr 2011 17:55
magoo schreef:.
Misschien heeft Joop deze fiets (of het frame) tweedehands gekocht en was de voorvork zo kort afgezaagd dat het met deze stuurpen opgelost is? Dat heb ik namelijk ook gedaan met mijn tweede fiets (die ook tweedehands was).
lijkt mij aannemelijk want Rings is namelijk gestopt met eigen merk fietsen verkopen. Ik heb vorige week een nieuwe fiets gekocht en ben toen ook bij Rings geweest en heb toen geinformeerd naar hun eigen merk en mij hebben ze toen verteld dat ze ermee gestopt zijn.
-
magoo
- Forum-lid
magoo
21 apr 2011 18:45
@trimmer vandaar dat ik geen rings fietsen meer op hun website kon vinden!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
roy73
- Forum-lid
roy73
21 apr 2011 22:25
Zou wel even handig zijn als Floris weer even zou reageren, dat neemt waarschijnlijk wat onduidelijkheid weg, hoewel ik er ook wel vanuit durf te gaan dat de fiets niet zo bij Rings de deur uit is gegaan.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....
Twitter Facebook
-
carabo
- Forum-lid
carabo
22 apr 2011 03:11
Roy73 schreef:hoewel ik er ook wel vanuit durf te gaan dat de fiets niet zo bij Rings de deur uit is gegaan.
Oh? Zit er ook eigen ervaring achter deze gedachte?
-
trimmer
- Forum-lid
trimmer
22 apr 2011 09:54
magoo schreef:@trimmer vandaar dat ik geen rings fietsen meer op hun website kon vinden!
klopt. en er stond vorige week ook geen enkele Rings fiets meer in de winkel.
-
roy73
- Forum-lid
roy73
22 apr 2011 11:10
Carabo schreef:Roy73 schreef:hoewel ik er ook wel vanuit durf te gaan dat de fiets niet zo bij Rings de deur uit is gegaan.
Oh? Zit er ook eigen ervaring achter deze gedachte?
Yep, maar het is niet mijn vaste LBS hoor. (dus is geen spam oid, het zou alleen een beetje jammer zijn als mensen een verkeerd beeld zouden krijgen van een fietsenzaak door zoiets als dit)
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....
Twitter Facebook
-
carabo
- Forum-lid
carabo
22 apr 2011 11:46
Oops, glad over het woordje 'niet' in jouw eerste post gelezen haha. Dat maakt het een ander verhaal. Het is inderdaad wel tijd dat de topic starter weer eens van zich laat horen...
Ik heb bij Rings mijn eerste echte racefiets (Rings Racix) gekocht een jaartje of 10 terug en die wordt nog steeds regelmatig gebruikt. Kan niet anders zeggen dan dat deze uitstekend zit, al mijn nieuwe racefietsen heb ik op dezelfde manier afgesteld. In de zaak kom ik niet heel regelmatig meer maar ben er in het verleden altijd vriendelijk en kundig geholpen.
-
floris4
- Forum-lid
floris4
29 apr 2011 22:15
Ik ben een tijdje offline geweest vandaag dat ik nu pas al die reacties hier lees.
Ik zal dan ook even het één en ander uit de doeken doen.
Ten eerste is het een tweede hands fiets maar er was geen km op gereden.
In eerste instantie werd mij deze fiets afgeraden toen ze mij zagen, te klein zeiden ze. Maar toen ik vertelde dat mijn toenmalige fiets nog kleiner was en me toch wel beviel omdat ik graag wat rechtop zit vanwege een versleten rug gingen ze kijken wat er eventueel mogelijk was.
Ze hebben mij eerst uitgebreid opgemeten, een paar maten zelfs meerdere keren.
Waarom, mijn lichaam is totaal niet in proportie, lange benen en een extreem korte romp.
Vandaar dat een eigenlijk te klein frame voor mij dus wel goed is.
Door de stuurpen om te draaien, meer spacers was niet mogelijk, kon het stuur nog voldoende omhoog worden gebracht.
Akkoord, het verdiend geen schoonheid prijs, zoals zij ook aangaven, maar het klopt nu wel qua afstelling in relatie tot mijn enigszins misvormd lichaam.
Bij een tweed hand fiets zijn keuzes natuurlijk minder en mijn lichaam is na 52 jaar ook zeker niet meer nieuw. Een prof racer zal ik dan ook wel niet worden, maar dat was ook niet de bedoeling.
ik rijd er nu reeds een tijdje op en durf te concluderen dat de fiets voor mij goed staat afgesteld daar ik nu geen last meer heb van tintelingen in diverse ledematen, waar ik dus bij die andere fiets wel vaak last van had.
Ik ben vooralsnog blij met jullie reacties en jullie hebben hier en daar wel gelijk maar niet als het gaat over Rings. Zij hebben alle mogelijkheden benut om deze fiets voor mij geschikt te maken al moet je dan wat concessies doen op het esthetische vlak, en dit was steeds in overleg met mij gedaan.
Dus petje af voor Rings Goirle, het zijn daar wel degelijk vakmensen.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en
mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
-
roy73
- Forum-lid
roy73
30 apr 2011 23:43
Dat maakt inderdaad een hoop duidelijk, maar dan nog ben ik wel benieuwd waarom je geen zadelpen zonder setback hebt genomen?
Twitter Facebook
-
floris4
- Forum-lid
floris4
01 mei 2011 10:57
Geen idee, deze zat er op.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en
mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
-
HenH
- Forum-lid
HenH
01 mei 2011 11:32
Als je lange benen en een korte romp hebt dan zal een maat 'moeilijker' passen.
Door een zero-setback zadelpen vang je je korte romp op. Er is immers minder bovenbuis lengte nodig. Je zou ook een kortere stuurpen kunnen monteren, maar onder de 10 cm is niet wenselijk voor het stuurgedrag.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada