Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe te beschermen tegen gespuis als je alleen op de fiets zit.

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 20 aug 2008 22:39

[quote="velo"]
"Ja, we weten dat er allemaal middelen zoals pepperspray te koop zijn, maar dat mag niet, echter als dat je een veilig(er) gevoel geeft dan moet/kan je het doen", [/quote]

Dit zou je van mij nooit horen en ik vind het persoonlijk ook kul.

Waar het om gaat is de mate van gevaar in te schatten. De kans dat jongeren of kwaadwillenden jou van de racefiets aftrekken is zeer gering, zoniet nihil.
Het zal veelal blijven bij klieren en lastig doen.

Van zelfverdediging is slechts sprake als er ook sprake is van een aanval. Wapens inzetten omdat jij je alleen bedreigd voelt? Je moest eens weten hoeveel mensen zich dagelijks onterecht bedreigd voelen.

De tips die ik je wil geven zijn al langs gekomen:

Mijdt afgelegen, ongure paden
Werk aan zelfvertrouwen
neem een telefoon mee
gebruik je eigen wetboek van BLUFrecht.
Opgeven is geen optie!

alexandra
Forum-lid

alexandra 27 aug 2008 10:53

ipv pepperspray haarlak gebruiken, legaal en zelfde effect
"I thought of that during riding my bicycle", Albert Einstein on the theory of relativity.

lior63
Forum-lid

lior63 28 aug 2008 14:22

[quote="Alexandra"]ipv pepperspray haarlak gebruiken, legaal en zelfde effect[/quote]

Het bezit van haarlak wel, het aanbrengen van letsel niet.
Het enige valide (lees legale) excuus zou zijn: "Ik had die bus haarlak toevallig bij mij en omdat ik mij niet anders kon verdedigen heb ik dit gebruikt"

Niet erg waarschijnlijk dat je die bus haarlak bij je hebt als je op de racefiets zit.
Als je die bus namelijk met voorbedachte rade meeneemt voor het geval dat er wat gebeurt, dus ter verdediging, dan is het een wapen.

foosho
Forum-lid

foosho 28 aug 2008 14:28

Haarlak in de ogen lijkt me slecht voor de ogen... Koop dan gewoon pepperspray, daar is 't voor gemaakt!

En tuurlijk is 't net zo illegaal... je kunt hem ook meteen onder een auto te duwen, da's zelfs met je handen..

-divo-
Forum-lid

-divo- 29 aug 2008 02:47

1] vlammenwerper
2] handgranaat
3] M16
4] al Quada zelfvernietigingssetje

lior63
Forum-lid

lior63 29 aug 2008 09:16

[quote="-Divo-"]1] vlammenwerper
2] handgranaat
3] M16
4] al Quada zelfvernietigingssetje

[/quote]

Handig om mee te nemen op de fiets.
In dat kader stel ik voor dat alle vrouwen gaan fietsen met een middeleeuwse kuisheidsgordel.

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 29 aug 2008 11:17

Topplan, behalve dat het nog steeds verrekte illegaal is allemaal. Bovendien, al die explosieven geven maar rotzooi, wie moet dat dan allemaal weer gaan opruimen?

Je kan ook gewoon 10 tenen rauwe knoflook eten voor je gaat fietsen. Wedden dat niemand je meer lastig valt? Geweldloos, volledig legaal, neemt geen ruimte in in je shirt, kost geen drol en bevat allerhande antioxidanten dus ook nog eens goed voor de gezondheid.

Hmmmm.....

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 29 aug 2008 15:37

Dan zijn je kansen als je een keer een leuke man op een fiets tegen komt ipv een creep natuurlijk ook meteen tot nul gereduceerd... welk een dilemma ;-)

lior63
Forum-lid

lior63 29 aug 2008 16:14

Ik wist niet dat het doel was van vrouwen die gaan fietsen, om een leuke man te vinden.
Een geheel nieuw fenomeen: Bike-dating :-)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2008 16:20

[quote="ever"]Dan zijn je kansen als je een keer een leuke man op een fiets tegen komt ipv een creep natuurlijk ook meteen tot nul gereduceerd... welk een dilemma ;-)[/quote]

Hoi,

Echt weer typisch vrouwen. Het is ook nooit goed en altijd wat te zeiken :D.

Sorry maar dit was een inkoppertje.

Ik denk dat ik maar eens ga uitloggen :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 31 aug 2008 11:41

Misschien kwam de ironie van m'n post niet helemaal over op de heren?

ted038
Forum-lid

ted038 31 aug 2008 13:30

Tegen andere (mannelijke?) fietsers lijkt een (lange) pomp mij best reuze effectief, zodra je ook zeker weet dat deze kwaad in de zin heeft....

maar dan niet als slagwapen, maar door deze in het voorwiel te steken als deze naast je komt rijden (bij voorkeur tussen voorvork en frame. Maar je moet wel HEEL zeker zijn dat deze kwaad wil, gezien het effect hiervan. (deze maakt immers een flinke klap op het wegdek)
Het feit dat je het KAN doen, geeft hopelijk al rust genoeg.

en qua juridische indekking : pomp heb je als fietser bij je en kan er best eens aftrillen tijdens fietsen

Plaats reactie