Meld hier je miskopen en je topaankopen.
@amclassic-fan ik verzin het niet, het veloce cranckstel vertoonde een scheur vanaf de trapasbout. De trapas kraakte bovendien al vrij snel, daarna direct vervangen door een stalen trapas. ( dit probleem kwam regelmatig voor volgens mijn fm )
Wat betreft de sidi zeta's: extra gekocht ivm mijn smalle voeten. Zaten perfect totdat ik op de fiets stapte. altijd last van mijn voeten gehad de eerste 40 km, dacht eerst dat het aan de positie van de schoenplaatjes lag, vanalles geprobeerd maar het komt door het wel erg smal zooloppervlak ( een fietsvriend beaamt dezelfde problemen te ondervinden ). Wat mij betreft nooit meer sidi, voortaan Shimano, die zitten altijd goed en ventileren bovendien veel beter.
Wat betreft de sidi zeta's: extra gekocht ivm mijn smalle voeten. Zaten perfect totdat ik op de fiets stapte. altijd last van mijn voeten gehad de eerste 40 km, dacht eerst dat het aan de positie van de schoenplaatjes lag, vanalles geprobeerd maar het komt door het wel erg smal zooloppervlak ( een fietsvriend beaamt dezelfde problemen te ondervinden ). Wat mij betreft nooit meer sidi, voortaan Shimano, die zitten altijd goed en ventileren bovendien veel beter.
Flop:
Heb ook slechte ervaring met Sidi Zeta schoenen. (eigenlijk de slechtste die ik ooit gehad heb.)Zaten ook perfect bij het passen maar had tijdens de eerste rit al pijnlijke voeten. Geven te weinig steun, binnenzool is gewoon veel te plat, slechte binnenafwerking. Bij de schoentesten die ik tot nu toe gelezen heb scoort Sidi maar bij de middenmmoot.
Mavic wielen (Elite 2006 en Cosmos)
Top:
Zonda wielen.
Kuota Kharma 2006 frame.
Shimano raceschoenen.
2de hands Maurizio titanium frame.
Heb ook slechte ervaring met Sidi Zeta schoenen. (eigenlijk de slechtste die ik ooit gehad heb.)Zaten ook perfect bij het passen maar had tijdens de eerste rit al pijnlijke voeten. Geven te weinig steun, binnenzool is gewoon veel te plat, slechte binnenafwerking. Bij de schoentesten die ik tot nu toe gelezen heb scoort Sidi maar bij de middenmmoot.
Mavic wielen (Elite 2006 en Cosmos)
Top:
Zonda wielen.
Kuota Kharma 2006 frame.
Shimano raceschoenen.
2de hands Maurizio titanium frame.
Flop:
Kettingwasstraatje. Werkt voor geen ene meter en is enorm veel gedoe. Veel liever een snelschakel!
Kettingwasstraatje. Werkt voor geen ene meter en is enorm veel gedoe. Veel liever een snelschakel!
Leuk topic! En leerzaam!!
Top:
Specialized Toupe zadel; het lang blijven zitten ging me meteen beter af.
Bioracer Reskin; geen schaafplekken meer op gevoelige plaatsen
12-27 casette
Continental GP 4000
Flop:
Bioracer en Castelli broeken (types onbekend).
Top:
Specialized Toupe zadel; het lang blijven zitten ging me meteen beter af.
Bioracer Reskin; geen schaafplekken meer op gevoelige plaatsen
12-27 casette
Continental GP 4000
Flop:
Bioracer en Castelli broeken (types onbekend).
Liever op de fiets dan op een forum
Top;
Craft ondershirts....bijna alle modellen wel. Gaan lang mee en doen waar ze voor bedoeld zijn.
Shimano SPD-race pedalen (105-niveau)...heb ze al 4 a 5 jaar en doen het nog steeds.
Sokken van Defeet......zitten gewoon lekker...hoop nu alleen dat zo ook een beetje lang meegaan.
Wintersokken van Assos....merino-wol, mmmmmmmhh.....
Flop
Sokken van o.a. Pearl Izumi.....gaan niet zo lang mee en niet echt fijn zittend.
fiets-broeken van agu
Craft ondershirts....bijna alle modellen wel. Gaan lang mee en doen waar ze voor bedoeld zijn.
Shimano SPD-race pedalen (105-niveau)...heb ze al 4 a 5 jaar en doen het nog steeds.
Sokken van Defeet......zitten gewoon lekker...hoop nu alleen dat zo ook een beetje lang meegaan.
Wintersokken van Assos....merino-wol, mmmmmmmhh.....
Flop
Sokken van o.a. Pearl Izumi.....gaan niet zo lang mee en niet echt fijn zittend.
fiets-broeken van agu
- tornadotom
- Forum-lid
Top:
Fulcrum Racing Zero. Mooi, licht en super stijf.
Bidonhouders van Xerografia. Superlicht, betaalbaar en je bidon zit vast!
Flop:
Bioracer handschoentjes. Gaan nog net niet stuk als je ze uit de verpakking haalt.
Fulcrum Racing Zero. Mooi, licht en super stijf.
Bidonhouders van Xerografia. Superlicht, betaalbaar en je bidon zit vast!
Flop:
Bioracer handschoentjes. Gaan nog net niet stuk als je ze uit de verpakking haalt.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
top:
alle kleding van Gorebikewear, assos broeken (liefst nog de oude campionissimo!!), specialized schoenen, oakley, fizik arione cx carbon.
flop:
wolf sl vork
alle kleding van Gorebikewear, assos broeken (liefst nog de oude campionissimo!!), specialized schoenen, oakley, fizik arione cx carbon.
flop:
wolf sl vork
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Top :
- Carbon bidonhouders Moro d' Elite. Bidon zit goed vast.
- KMC Gold SL Ketting. loopt nog net iets beter dan dura-ace naar mijn mening. Ook de snelsluiting is ideaal. Gedaan met ponsen en herponsen om te kuisen.
Flop :
- Easton EA 30 stuur met platte bovenkant. Kon nooit echt een goede positie voor mijn handen vinden. Heb nu een gewoon rond stuur van Easton, en dat bevalt véél beter.
- Carbon bidonhouders Moro d' Elite. Bidon zit goed vast.
- KMC Gold SL Ketting. loopt nog net iets beter dan dura-ace naar mijn mening. Ook de snelsluiting is ideaal. Gedaan met ponsen en herponsen om te kuisen.
Flop :
- Easton EA 30 stuur met platte bovenkant. Kon nooit echt een goede positie voor mijn handen vinden. Heb nu een gewoon rond stuur van Easton, en dat bevalt véél beter.
so far, so good... So what ???
havana schreef:Flop: Ultima koersbroek. Echt een drama, terwijl de Ultima shirts bij mij wel goed bevallen.
Top: Assos koersbroeken
Kan ik mij geheel bij aansluiten! Voor mij NOOIT een Ultima koersbroek meer.
Had er ooit een met blauwe "zeem" waarvan de stiksels rauwe stepen in mijn zitvlak schuurden. Contact gezocht met Ultima die vond dat er niets aan mijn broek cq stiksels mankeerde. In de vuilnisbak dus met dat vod. Dag Ultima service !
Sindsdien Assos en die zitten mij prima!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955