Alles over vakanties op én met de fiets

Ride for the Roses 2008!!!

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 01 sep 2008 23:32

[quote="Peterj"][quote="Groene Spicht"] Wel had dat groepje allemaal geschoren benen. Het viel ons op omdat wij dit niet doen:).[/quote]

Waarom scheer je dan wel je hoofd? :D[/quote]

HAHAHA....zo had ik het nog niet bekeken;) Zeg Peterj..... ik scheer niet, alleen tondeuse:D:D:D Blinkt zo ook wel in de zon hahaha
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

hansdevos
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 nov 2006 11:04

hansdevos 02 sep 2008 00:45

voor de 10e keer meegedaan
vooropgesteld; het gaat om het goede doel en dat is het belangrijkste
maar; toegangsweg tot het plein te smal (chaos om er te komen bij het begin en eind)
chaos bij de start voor de individuelen
voorrrijders die niet goed geinstrueerd waren en werden. gevolg bijna valpartijen omdat ze onderling niet wisten wat te doen bv bij het nemen van een rotonde
rijders niet goed geinformeerd over de blokken met voorrrijders o.a. dat er niet voorbij gereden mocht worden
de positie van voorrrijders tevoren duidelijk maken; bij passeren van individuelen of kleine groepjes werden zij verzocht door de voorrijders rechts te houden wat meestal niet gedaan werd en zelfs bij een tweetal de kreet "aso's"deed uitlokken
terwijl dit tweetal de voorrijders voorbij waren gereden maar binnen korte tijd weer werden ingelopen omdat ze de snelheid niet konden volhouden.
bij Kamperland een te smalle weg door het dorp (terwijl er een alternatief is)
geoefende en ongeoefende rijders in groep door elkaar met als gevolg gevaarlijke situaties door het spoor niet kunnen houden
een paar adviezen; starten in blokken
bij wegversmallingen het peleton tevoen geleiden tot de
breedte van de weg die gaat komen
toegangswegen tot verzamelplein breed

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 02 sep 2008 14:45

[quote="Peter i200"]niet heel veel mensen van het forum die iets voor het goede doel willen doen lijkt het....?[/quote]

Jawel hoor!

Bergh in het zadel

Maar niet alle forumleden kunnen overal bij zijn.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 02 sep 2008 14:47

@hansdevos je kunt ook zeggen, dit alles weet je van te voren als je mee doet aan een tocht met 14000 anderen (of ja bijna 8000 op de 100km) als je er niet tegen kan om te moeten wachten of je wilt de 100km aan 38 gem. af werken moet je gewoon thuis blijven. het is een rit voor het goede doel dus niemand zou er toch haast moeten hebben om per se als eerst over de streep te komen. en zeker niet met dat schitterende weer van zondag. wat maakt het nou uit, wij moesten ook bij de finish een behoorlijke tijd wachten tot we daadwerkelijk bij de streep waren en onze roos in ontvangst konden nemen. maar met zo'n groep kun je toch niet verwachten dat je overal vlekkeloos door kan rijden.

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 02 sep 2008 16:26

[quote="Groene Spicht"][quote="21st-century"]Ik fiets mee met collega`s van het werk, we vallen onder zeeland seaports zo`n 170 mannen/vrouwen in totaal in het zelfde tenue. Prachtig initiatief the ride for the roses en intussen gegroeid tot iets heel groots. Het grootste wielerpeleton van nederland, het zal zeker een hele belevenis worden met uiteraard een heel erg goed doel.[/quote]

Zeeland Seaports? Daar zaten wij achter. D'r reden er voor ons op een Cervelo en Kuota...verder kan ik het me niet meer herinneren. Wel had dat groepje allemaal geschoren benen. Het viel ons op omdat wij dit niet doen:).
Jullie droegen dat donkerblauwe tenue...zag er mooi verzorgd uit.[/quote]

Hoi,

Grappig dat de geschoren benen zo in het oog sprongen. Ik fiets inderdaad op een Cervélo en mijn directe collega op een kuota.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

hansdevos
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 nov 2006 11:04

hansdevos 02 sep 2008 20:33

Peter;

opbouwende kritiek mag toch?
het hoeft geen wedstrijd te worden maar eea kan toch nog beter geregeld worden
het zou nl jammer zijn dat een dergelijke tocht aan zijn succes ten onder zou gaan
ik verneem nl veel opmerkingen in mijn fietsomgeving

hansdevos
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 nov 2006 11:04

hansdevos 02 sep 2008 20:37

en als reactie gericht aan de forumleden;
ook ik was er bij in 2007 bij "Berghinhetzadeltegendekankerbestrijding" en dat was een waar genoegen en zie uit uit naar 2011 dat er weer een 7-daagse tocht georganiseerd wordt door deze geweldige organisatie uit "s-Heerenberg

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 02 sep 2008 20:45

[quote="21st-century"][quote="Groene Spicht"][quote="21st-century"]Ik fiets mee met collega`s van het werk, we vallen onder zeeland seaports zo`n 170 mannen/vrouwen in totaal in het zelfde tenue. Prachtig initiatief the ride for the roses en intussen gegroeid tot iets heel groots. Het grootste wielerpeleton van nederland, het zal zeker een hele belevenis worden met uiteraard een heel erg goed doel.[/quote]

Zeeland Seaports? Daar zaten wij achter. D'r reden er voor ons op een Cervelo en Kuota...verder kan ik het me niet meer herinneren. Wel had dat groepje allemaal geschoren benen. Het viel ons op omdat wij dit niet doen:).
Jullie droegen dat donkerblauwe tenue...zag er mooi verzorgd uit.[/quote]

Hoi,

Grappig dat de geschoren benen zo in het oog sprongen. Ik fiets inderdaad op een Cervélo en mijn directe collega op een kuota. [/quote]

Tja....wij scheren ze nooit:) Jullie fietsten wel beter dan menigeen die vol onrust en "koersten". Dat valt op en dan zie je wie er vaker fietst.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 02 sep 2008 21:53

[quote="hansdevos"]Peter;


het zou nl jammer zijn dat een dergelijke tocht aan zijn succes ten onder zou gaan
[/quote]


kijk dat is een heel belangrijk punt wat je daar noemt. daar moeten ze inderdaad voor oppassen dat dat niet gebeurt.

en een beetje kritiek mag ook wel, in kamperland was het inderdaad niet erg handig gedaan. maar ja ik zet mij daar vrij snel over, even voet aan de vloer beetje kletsen genieten van het publiek de sfeer en voor je het weet kun je weer verder.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2008 22:14

Peter, ben ik het mee eens. Maar stel je eens voor dat het het weer van vandaag zou zijn geweest? 17gr, regen en veel wind... Dan is 10 min in Kamperland stil staan ineens een stuk minder leuk en gezellig....
Less is bore

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 03 sep 2008 00:32

Dat bedoel ik!! Ik heb in 2006 meegedaan in Utrecht. Zulk noodweer heb ik echt nog nooit meegemaakt. En dan is het niet leuk, dat kan ik je vertellen. Vooral niet als je met duizenden onder de bomen doorrijdt en het dondert en knettert boven je.:(

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 03 sep 2008 22:05

ja daar heb ik niks tegen in te brengen;) mocht het inderdaad slecht weer geweest zijn dan was het 1 groot drama geworden. er zouden dan waarschijnlijk ook wel minder deelnemers zijn, maar dan nog.

maar ja we kunnen er kort of lang over l*ll*n ik vond het gewoon een erg mooie ervaring. zeker omdat ik de afgelopen tijd veel mensen aan deze ziekte verloren ben denk ik dat ik me niet zo geergerd heb aan bepaalde dingen en gewoon lekker (maar wel super gefocust om niet te vallen bij iedere whoooooooohhhh) gefietst heb voor het goede doel.

Plaats reactie