Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Michael Boogerd

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 24 jul 2008 10:54

Vond het vooral leuk dat hij kleine details zag.. Zoals het kleine knikje van Valverde naar F. Schleck. Heb dat twee keer terug moeten spoelen voordat ik het zag....

sjoerd5
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:09

sjoerd5 24 jul 2008 10:59

Over evans: daar hoeven alleen nog maar 6 plankjes omheen.
Boogie als commentator, nu al legendarisch.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 jul 2008 11:17

jandoedel schreef:
Bottecchia schreef:Diezelfde Boogerd zei aan de voet van de klim ook dat Menchov de etappe ging winnen.


Dat zei Boogerd toen Menchov met Sastre wegsprong van de rest van de groep. Dan kan toch niemand verzinnen dat Menchov even later instort? Ook Boogerd niet.


Nou ja, Menchov is niet bepaald de eerste die het is overkomen. Het maakt mij verder niets uit hoor. Ik heb er geen problemen mee als een commentator er wel eens naast zit. Maar als ik zie hoe zo ongeveer alle uitspraken van Ducrot op een overdreven manier uit het verband worden getrokken. Dan moet je wel consequent zijn.... ;)

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2008 12:19

Roy schreef:Ben ook wel blij dat boogerd erbij zat. Bijvoorbeeld vandaag bij de beklimming v/d alpe d'huez toen boogerd goed zag dat menchov aan het lossen was. Dijkstra of Ducrot zei vervolgens dat ie niet van die enge dingen moest zeggen terwijl hij het wel echt bij het rechte eind had.

En hij ziet gewoon dingen die D&D niet zien.


Klopt!

Maarten begon toen weer te mompelen over het oude wielrennen toen csc met valverde in de slag ging.. (Michael.. das het oude wielrennen dat gebeurt nu echt niet meer..)

meteen daarna werd duidelijk dat Valverde echt in de slag zat met CSC en was Maarten heerlijk op z'n nummer gezet.

en tja, die opmerking over die 6 plankjes... :D
Train ze!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2008 12:53

Siemert1971 schreef:Ondanks zijn voorbarige conclusie (enthousiasme) en weinig ervaring vind ik hem echt niet slecht als commentator. Dat kan alleen maar beter worden!!


Ik vond hem verfrissend! Iemand toonde een grafiekmet stijgingspercentages van de L Alpe d Huez en die begon met , als ik het goed heb, 4 % ! Boogie zei: Nou, de eerste stijgingen zijn het moeilijkst. Dat klopt ook, want volgens gegevens die ik heb begint de Alpe Huez met 10,5%. Men toonde gewoon een andere berg, misschien de Col du Galibier.Die begint n.l. met 2-4%.
Boogie mag wat mij betreft blijven.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 jul 2008 12:56

Heerlijk weer! Boogmag van mij per direct een contract krijgen als wieleranalyst/verslaggever. D&D mogen er gewoon bij blijven zitten, puur voor het vermaak :) Boogie is idd nu al legendarisch met zijn uitspraken.

Wat een verademing! Het was weer vele malen beter dan het monotone gepruttel van de Bels ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 24 jul 2008 13:05

Sjoerd5 schreef:Over evans: daar hoeven alleen nog maar 6 plankjes omheen.
Boogie als commentator, nu al legendarisch.


Geweldig :D Vond dat hij het best goed deed, van mij mag hij het vaker gaan doen :)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 jul 2008 13:33

jandoedel schreef:
Bottecchia schreef:Diezelfde Boogerd zei aan de voet van de klim ook dat Menchov de etappe ging winnen.


Dat zei Boogerd toen Menchov met Sastre wegsprong van de rest van de groep. Dan kan toch niemand verzinnen dat Menchov even later instort? Ook Boogerd niet.

Herbert probeerde later nog de meubelen te redden door te zeggen dat ze 'het al gezegd hadden dat Menchov in een gelijkmatig tempo aan de klim moet beginnen'.. nogal wat anders dan denken dat hij de etappe wint omdat hij met een versnelling meegaat. ;)
mensma schreef:Nu is het van belang dit topic bekend te krijgen bij de NOS, iemand connecties?
Bij de NOS weten ze wel hoe er op Boogerd gereageerd wordt! Het zou mij allerminst verbazen als hij vaker mee gaat doen. Bij Rabo lijken ze er ook niet echt om staan te springen om hem een baan aan te bieden.

Mooie droge opmerking van Boogerd n.a.v. de vraag hoeveel fietsen er voor elke renner zijn: 'In principe rijden ze de hele Tour op dezelfde fiets. Behalve Krauss.'

Ik vond wel dat Ducrot ondersneeuwde/naar de achtergrond verdween omdat Boogerd zo veel zei. Het is nog even zoeken naar de balans - beter zetten ze Dijkstra's microfoon gewoon uit want die zegt toch alleen maar dat Menchov of Freire nog in het peloton zit o.i.d. :|

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2008 16:23

Boogerd heeft al bijna onder contract gestaan bij de NOS. is ook een boogie journaal opgenomen waar je je echt rot lacht om die flauwe humor van hem.. zal eens kijken of ik t ergens kan vinden.

Rabo heeft al gekeken voor een functie, maar heeft niks voor hem op het moment
Train ze!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 jul 2008 16:29

Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat er nogal een verschil van inzicht bestaat tussen Rabobank en Boogerd. Waar jongens als Gesink en Dekker nu thuis zitten was Boogerd volgens mij van mening dat ze allebei hadden moeten rijden. Ik denk dat hij daarom niet meer bij de ploeg is betrokken. Zijn visie komt niet overeen met die van de ploeg.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2008 16:32

zou inderdaad ook kunnen. Al wilden ze Boogerd meer inzetten in de marketing. Dus voor de bank zelf en niet voor de ploeg. Wat o.a. Kuiper nu ook doet dus

om de sfeer er nog even in te houden, ik moest zojuist nog even aan een opmerking van boogie denken.

gisteren, een hele discussie over de Nederlandse berg. Er wonnen maar 6 Nederlanders, is het dan wel Nederlands..
Boogerd vertelde toen: 6 is toch hartstikke veel! Die berg is zo zwaar! Kun je nagaan hoe zwaar La Plagne is!!! Daar won maar 1 Nederlander :D
Train ze!

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 01 aug 2008 14:22

De NOS is te laat! Dan toch maar weer zappen naar de Belg?

Boogerd wordt commentator bij Belgische televisie

Plaats reactie