Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welk merk wordt de nieuwe Cervelo?

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 21 jul 2008 17:15

Blue is een in Europa vrij onbekend merk, maar in de States wordt het vooral gekocht door fietsers die ofwel een goedkope carbon fiets willen, of een goedkopere training fiets. Heb een paar vrienden die er op rijden en die zijn best tevreden.
Cervelo is in the States de laatste 2 jaar de grote hype, alsook Orbea Orca en Look 595. Daarnaast is dit jaar de nieuwe Trek Madone net zo populair als de Prince in Europa. Het lijkt wel alsof iedereen op dezelfde fiets rijdt.
Exclusieve Italiaanse merken (Colnago, De Rosa, Pinarello) blijven zeldzaamheden voor de US Cyclotoerist.

Felt en Kuota lijken mij echter de beste hype-kanshebbers voor 2009.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 21 jul 2008 17:20

Jan Janssen met hun Magic!:p
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

eldece
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2007 17:11

eldece 21 jul 2008 21:15

Ik gok op Museeuw, dan toch op internationaal vlak. Toch als de geruchten kloppen en Museeuw de fietsen sponsor van "Katjoesja".
ElDeCe

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 21 jul 2008 21:47

BH Hoop ik, echt prachtig die fietsen. Vond ze al schitterend ten tijden van de liberty seguros ploeg. Maar die in deze tour rondkachelen mogen er ook zijn zeg!! erg mooi. Volgens mij ook het eerste merk met doorlopende zadelpen!

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 jul 2008 22:23

En dan met name model 'D-Cup'... ;-)
Anima Sana In Corpore Sano.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 22 jul 2008 04:35

Vergeet niet dat de CR1 en de F10 vooral gehyped zijn op forums door hun hoge STW in het blad Tour. Iedereen vind ze top door hun lage gewicht en hoge stijfheid. Van de CR1 werd vaak geroepen dat dit het eerste sub 1000gr frame was. En de Canyon is vooral populair door zijn lage prijs en hoge stijfheid. Dit heeft zeer zeker meegeholpen aan hun populariteit.
Iets wat niet gezegd kan worden van Felt. In de Test van maart 2007 kwam hij nu niet echt naar voren als een topper.
Nu weet ik dat zo'n test lang niet alles wil zeggen. Maar toch worden frames er vaak op afgerekend. Maar als iedereen op het forum nu lang genoeg blijft praten over Felt dan is dit de nieuwe hit van 2008/2009.

Cervelo is vooral bekend geworden door CSC. En in mindere mate door het blad Tour waarin de R3 en R3 SL enkele malen testwinaars waren.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 22 jul 2008 13:05

De helft van de mensen tijdens het WK ironman fietste afgelopen jaar op een Cervelo. Wat zeker ook bijdraagt.

Meestal zie je dat een merk een hype wordt als er een pro tour ploeg 'goed' mee fiets. CSC doet/deed het lekker dus wil iedereen een Cervelo. Net als bij Trek destijds, dat waren eerst 'B merk' fietsen totdat Amstrong erop begon te fietsen, werd het merk populair en ging het zich verder ontwikkelen.

Ik denk dat Kuota en ook Felt zeker de komende jaren gaan groeien. Kuota was altijd al een goede fiets in de triathlon wereld en nu er een pro tour ploeg oprijdt kan het nog wel eens een groot merk worden.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 jul 2008 13:20

cervelo, cannondale, scott aan de overkant van de plas.
pinarello, colnago, look aan deze kant.
Eigenlijk is Giant zo ongeveer het minst belichte merk, terwijl het prijs/kwaliteit toch wel bij de besten hoort.

In het goedkopere segment red bull, canyon, ridley.

En zo zal alles nog een tijdje hetzelfde blijven... (en ze moeten op het pinarello-forum niet liegen dat ze een pina kopen wegens de functionaliteit, en daarmee godbetert voor een pina met shimano kiezen!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 22 jul 2008 13:40

mister_arby schreef:De helft van de mensen tijdens het WK ironman fietste afgelopen jaar op een Cervelo. Wat zeker ook bijdraagt.

Meestal zie je dat een merk een hype wordt als er een pro tour ploeg 'goed' mee fiets. CSC doet/deed het lekker dus wil iedereen een Cervelo. Net als bij Trek destijds, dat waren eerst 'B merk' fietsen totdat Amstrong erop begon te fietsen, werd het merk populair en ging het zich verder ontwikkelen.

Ik denk dat Kuota en ook Felt zeker de komende jaren gaan groeien. Kuota was altijd al een goede fiets in de triathlon wereld en nu er een pro tour ploeg oprijdt kan het nog wel eens een groot merk worden.


Hmmm... Kuota ontwikkelt de Kueen-K/Norminator voor Stadler, die medio 2008 doodleuk overstapt naar Scott. Dat vind ik toch merkwaardig. Of ze kunnen niet contracteren bij Kuota of de fiets is dermate teleurstellend dat Stadler zijn kont tegen de kribbe gooit (a la Pieter VDH).
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jul 2008 14:01

Denk je dat nu echt? Dan hadden ze toch gewoon een ander frame met stickers beplakt. Dat frame ontwikkelen ze om te verkopen en niet voor 1 atleet. Zal wel gewoon een foutje in 't contract geweest zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jul 2008 22:39

de zwarten schreef:... (en ze moeten op het pinarello-forum niet liegen dat ze een pina kopen wegens de functionaliteit


Ik heb mijn Pinarello Prince gekozen vooral gekozen vanwege de geometrie, die paste net iets beter dan bij Colnago.

Na een half jaar ben ik heel erg tevreden, meer dan dat het is echt een superfiets.
Stijf, stuurt erg strak, en nog voldoende comfortabel.
Natuurlijk zijn er gelijkwaardige frame's voor minder geld, maar als je dat niet uitmaakt is hij het geld zeker waard.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 23 jul 2008 10:21

musseeuw bikes, Tinkoff gaat er mee rijden.

Plaats reactie