Leuk zo'n eindeloze discussie.
Zo zijn er wel een paar op dit forum.
Campa-Shimano-SRAM;
Staal-Aluminium-TITANIUM-Carbon;
Armstrong-Ullrich;
ASO-UCI;
teveel om op te noemen.
Wat telkens weer blijkt is dat we nog steeds een eigen mening mogen hebben.
En als we dat in ere houden kunnen we blijven discuseren.
En wat mij betreft is Smeets gewoon een man met een passie die hij wil delen op dezelfde manier zoals sommige het hiet op het forum doen.
De belg of de nos is mij om het even, allebei hebben ze wel wat.
Op speciaal verzoek ge-edit:p
Mart Smeets
Als je een aantal boeken van Smeets hebt gelezen dan komt je er achter dat het niet de sport is waar zijn passie ligt. Als ik me niet vergis komt wielrennen bij hem ergens op de vierde plek na Basketball, Honkbal en nog wat amerikanen. Als commentator bij wedstrijden moet je hem niet hebben vind ik. Voor een avondetappe is het nog wel uit te zitten.
Overigens ben ik blijkbaar de enige naar Nederland kijkende forummer die Herbert Dijkstra wel geweldig vind!
Overigens ben ik blijkbaar de enige naar Nederland kijkende forummer die Herbert Dijkstra wel geweldig vind!
[quote="P I M"]...goed verslag doen, en bijna nooit stilvallen. quote]
Van mij mag het dan juist wel een keer stilvallen, even off-topic: Bij voetbal word je helemaal kneitergek van die zwetsers. "De bal gaat naar sjakie en dan weer naar piet.." dat zie je toch zekers zelf ook :S
Van mij mag het dan juist wel een keer stilvallen, even off-topic: Bij voetbal word je helemaal kneitergek van die zwetsers. "De bal gaat naar sjakie en dan weer naar piet.." dat zie je toch zekers zelf ook :S
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
- Forum-lid
Smeets. Qua naam zou je in eerst instantie denken aan een Limburger. Deze naam komt hier veel voor, met name in Midden en Zuid Limburg. Niets is minder waar! Jarenlang zag en hoorde ik hem op TV. Met een mengeling van bewondering en afgrijnzen keek ik dan naar Studio Sport. WAT voor een vent is dat nu? Een nicht, een sportliefhebber, een narcist, dandy, onzeker of zeker, houdt ie van het fietsen of de entourage??? Vragen die mij dan te binnen schoten. Wat mij stoort aan Smeets is zijn overdreven voorliefde voor het schaatsen. Hij overdrijft niet zomaar, dit is niet alleen passie...nee verheerlijking is er niets bij.
Zijn talent is tevens de voedingsbodem voor zijn grote valkuil.
Ik "ontmoette" Smeets een jaar geleden tijdens een clinic. Een grote man, statig, grijze haarbos non-chalant naar achter gekamt...in krijtkostuum met gele das en pochetje... Tja...uitstraling heeft ie...en hij weet zich te presenteren.
Hij heeft in mijn ogen geen warme en hartelijke uitstraling als je hem ontmoet, hij is met zijn eigen ding bezig. Wil zich doen laten gelden...HIJ is de man! En dat snap ik niet...dat heeft zo'n jongen toch niet nodig! (Wie heeft dat niet ooit eerder gezegd). Die houding stoort (stoorde) mij. Niet zijn vakmanschap. Hij kan geweldig een uur vollullen. Maar die..tja..quasi non-chalante, elitaire presentatie.
Zijn talent is tevens de voedingsbodem voor zijn grote valkuil.
Ik "ontmoette" Smeets een jaar geleden tijdens een clinic. Een grote man, statig, grijze haarbos non-chalant naar achter gekamt...in krijtkostuum met gele das en pochetje... Tja...uitstraling heeft ie...en hij weet zich te presenteren.
Hij heeft in mijn ogen geen warme en hartelijke uitstraling als je hem ontmoet, hij is met zijn eigen ding bezig. Wil zich doen laten gelden...HIJ is de man! En dat snap ik niet...dat heeft zo'n jongen toch niet nodig! (Wie heeft dat niet ooit eerder gezegd). Die houding stoort (stoorde) mij. Niet zijn vakmanschap. Hij kan geweldig een uur vollullen. Maar die..tja..quasi non-chalante, elitaire presentatie.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
Ach ja... Ik keek altijd Belgie, maar steeds vaker weer de NOS. Ik vind Ducrot en Dijkstra zeker niet verkeerd, in ieder geval een stuk beter dan smeuige Smeetsie en wielerkenner Neel. Ik vind Belgie een beetje afhangen van de gastcommentator, soms is het teveel roddelig en off-topic... soms nog terwijl de koers ontploft.
Op zich hou ik er wel van, een commentator en dan een wieler kenner erbij, dat houdt de variatie erin.
Betreffende renners herkennen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat een renner met helm, zonnebril en gebogen over het stuur van voren soms niet te herkennen is. Ik herkende Boom ook niet direct, al zal hebben meegespeeld dat ik door Smeets al een tijd daarvoor op het verkeerde been was gezet, en ik ben toch best wel een volger.
Wat ik wel weer grappig vind is dat je allang kon zien dat Koos nauwelijks het wiel hield.. ik voelde met Koos mee, ook wel omdat ik er ook last van heb gehad^^ Zit je in de beslissende ontsnapping, is je medevluchter veel sterker... Elke keer weer bijten naar dat wiel... baaaaahhhhh.
De commentatoren hadden het niet echt in de gaten^^
Op zich hou ik er wel van, een commentator en dan een wieler kenner erbij, dat houdt de variatie erin.
Betreffende renners herkennen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat een renner met helm, zonnebril en gebogen over het stuur van voren soms niet te herkennen is. Ik herkende Boom ook niet direct, al zal hebben meegespeeld dat ik door Smeets al een tijd daarvoor op het verkeerde been was gezet, en ik ben toch best wel een volger.
Wat ik wel weer grappig vind is dat je allang kon zien dat Koos nauwelijks het wiel hield.. ik voelde met Koos mee, ook wel omdat ik er ook last van heb gehad^^ Zit je in de beslissende ontsnapping, is je medevluchter veel sterker... Elke keer weer bijten naar dat wiel... baaaaahhhhh.
De commentatoren hadden het niet echt in de gaten^^
Even nuanceren.
Wij kijken op de bank thuis (met of zonder konijn) naar een grote beeldbuis of flatscreen. Zo'n commentator heeft een monitor van het formaat kleine laptop en ook die kwaliteit. Hij ziet dus minder dan wij.
Hij krijgt wel de info van de ronderadio, dus weet hij wel weer meer dan wij, en die info kan hij gebruiken.
Mij ergernis is heel goed verwoord door Groen Spicht. Dat heeft zo'n jongen inderdaad niet nodig (titel van een show van onze Twentse held Herman Finkers). En heel juist door hem opgemerkt, het gaat bij Smeets niet om verslaggeving, maar om zelfprofilering; en daar erger ik mij dus aan.
Dan moet je geen verslaggeving doen, maar een soort Vila Felderhof maken en verslaggeving overlaten aan mensen die er echt verstand van hebben en de sport op de voorgrond willen zetten, en niet zichzelf.
Wat DC heeft, heb ik dus ook. Wij fietsers zien aan de lichaamstaal wat niet fietsers pas zien als de renner er af moet of wegdemareert, dat zagen wij dus al lang aankomen, en ik vraag mij dan dus af waarom Smeets, die de wielrennerij al zolang volgt dat zelf niet ziet. Bij de Belg maken ze wel gebruik van dat soort informatie en dat maakt het leuker.
Wij kijken op de bank thuis (met of zonder konijn) naar een grote beeldbuis of flatscreen. Zo'n commentator heeft een monitor van het formaat kleine laptop en ook die kwaliteit. Hij ziet dus minder dan wij.
Hij krijgt wel de info van de ronderadio, dus weet hij wel weer meer dan wij, en die info kan hij gebruiken.
Mij ergernis is heel goed verwoord door Groen Spicht. Dat heeft zo'n jongen inderdaad niet nodig (titel van een show van onze Twentse held Herman Finkers). En heel juist door hem opgemerkt, het gaat bij Smeets niet om verslaggeving, maar om zelfprofilering; en daar erger ik mij dus aan.
Dan moet je geen verslaggeving doen, maar een soort Vila Felderhof maken en verslaggeving overlaten aan mensen die er echt verstand van hebben en de sport op de voorgrond willen zetten, en niet zichzelf.
Wat DC heeft, heb ik dus ook. Wij fietsers zien aan de lichaamstaal wat niet fietsers pas zien als de renner er af moet of wegdemareert, dat zagen wij dus al lang aankomen, en ik vraag mij dan dus af waarom Smeets, die de wielrennerij al zolang volgt dat zelf niet ziet. Bij de Belg maken ze wel gebruik van dat soort informatie en dat maakt het leuker.
-
- Forum-lid
Sportjournalist. Als je over de inhoud van dat beroep gaat nadenken word je daar stante pede depri van.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
In de Tour luisteren Ducrot en Zijkstra niet naar de koersradio omdat ze geen Frans spreken.Hij krijgt wel de info van de ronderadio
Wat betreft Lars Boom: hij was juist heel makkelijk te herkennen aangezien hij met witte handschoentjes reed (zijn wereldkampioenschaps handschoentjes uit het veldrijden om precies te zijn).
havana schreef:In de Tour luisteren Ducrot en Zijkstra niet naar de koersradio omdat ze geen Frans spreken.Hij krijgt wel de info van de ronderadio
Wat betreft Lars Boom: hij was juist heel makkelijk te herkennen aangezien wij met witte handschoentjes reed (zijn wereldkampioenschaps handschoentjes uit het veldrijden om precies te zijn).
Dus Ducrot (klinkt eigenlijk wel Frans!) spreekt geen Frans als oud prof renner?!
En betreffende Boom; het fijne zit hem dus weer eens in de details ^^