Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Body? probleem easton vista

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 13 jul 2008 23:26

Nou daar ben ik lekker mee.

Vorige week kreeg ik mijn achterwiel terug. Mooi snel want met 2 weken was er een nieuwe body gemonteerd door Veltec.
Nu heb ik 300 km gereden met het achterwiel met de nieuwe body en het is WEER zo ver! WEER dat irritante gekraak EN weer speling, hoewel dat nu minder is dan de vorige keer....
Donderdag ga ik op vakantie (en de fiets gaat uiteraard mee)!

Morgen maar eens bellen voor een vervangend wielset...
Opgeven is geen optie!

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 13 jul 2008 23:46

In de beschrijving van mijn Easton Havoc AM wielen vindt ik terug dat ik alleen cassettes op een spider mag gebruiken, tegen dit invreten!

Volgens dit PDF lijkt dit in ieder geval voor de 2008 wielen te kloppen. PDFje

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 02 sep 2008 18:36

Heb ook dit probleem gehad , moest aan een nieuwe body , VELTEC zegt dat hij niet onder garantie valt , cassette heeft niet goed vastgezeten was het antwoord , voor mij geen easton meer , ps heb de cassette tot 40 nm vastgedraaid

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 03 sep 2008 13:17

Ook hier weer tikken en kraken. Had het wiel teruggekregen, zelfde body, geen begeleidend schrijven. Bij futurumshop geinformeerd wat er aan gedaan was. Konden ze niet vertellen. Veltec gebeld, konden het niet vertellen. Hierop mijn verbazing hierover bij futurumshop aangegeven, ze zouden er achter aan. Een dikke maand en 700 km verder. Niets gehoord. Het wiel echter tikt en kraakt weer als voorheen. Weer contact gezocht. Mijn teleurstelling in het product en de "reparatie" uitgesproken. Advies was om het maar weer op te sturen, wat wel weer een goede service is.
Inmiddels meer km op m'n reserve wielen gereden (zonder bijgeluiden) dan op de Vista's:(

chris
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jan 2005 13:47

chris 04 sep 2008 23:14

Heb hetzelfde probleem twee keer gehad binnen de garantieperiode van 2 jaar. De eerste keer is de body vervangen, de tweede keer heb ik een nieuw wiel gehad. Kreeg keurig uitleg, ben trouwens benieuwd hoe je de body eraf kan halen, ik snap de filmpjes op de easton-site niet. Wat voor gereedschap heb je nodig?

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 05 sep 2008 15:14

@ Chris: je hebt pm

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 05 sep 2008 17:24

SpEric schreef:Het probleem is de wat mindere afdichting. Waarom het bij de een wel voorkomt en bij de ander niet is mij ook een raadsel. Zeker als ik weet dat bepaalde mensen die er geen last van hebben, toch veel in de regen hebben gereden.

Wat er aan de hand is, is dat daar waar de body met de pallen in de naaf aangrijpt vies is geworden. De pallen zijn gewoon van staal en de veer ook zo lijkt het. Gevolg is dus dat als het nat is geworden, er wat roest zit. Bij aanzetten druk je dit samen, met een krasend, kraken geluid toch gevolg. Waarschijnlijk zullen de meeste het steeds horen als de druk even van de benen is geweest, of de benen even stil.
Oplossing is de body eraf en alles goed schoonmaken.

Dat er vuil bij is gekomen, kan zijn als er ( te veel) speling op is gekomen en de afdichting niet meer optimaal is.
Ben je handig, trek de body er maar eens af.

Succes..


bianchi_1885 wrote:
is de body er zonder speciaal gereedschap af te halen?
en zo ja hoe?
ik rijd nu zo'n twee maanden met mn easton wielen en denk dat voorkomen beter is . beter de body zo nu en dan schoonmaken en invetten denk ik.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 05 sep 2008 22:11

Na inmiddels 3 body's in nog geen half jaar tijd te hebben versleten en afgelopen voojaar/zomer vaker mét tik/kraak rond te hebben gereden dat zonder maar weer eens contact opgenomen met v. Herwerden. Het verhaal wat ik kreeg is als volgt:

Easton/Veltec erkent inmiddels dat er problemen zijn met de body's van de vista en de circuit. Probleem: een te zachte legering. Easton heeft dit opgelost door een partij bodys in de markt te zetten met diepere sleuven, maar: wel dezelfde legering.
Afgelopen maanden heeft Easton consequent beweerd dat er gewerkt zou worden aan stalen body. Inmiddels schijnt er eind september/begin oktober een body aan v. Herwerden geleverd te kunnen worden die bestaat uit een legering van staal/alu. Kortom: grotere hardheid.

Overigens ben ik inmiddels mijn vertrouwen in Easton wel kwijt: heb in februari de Eastons onder mijn nieuwe fiets laten zetten, ben bezig aan de derde body en heb vaker mét dan zonder tik danwel kraak gereden. En steeds krijg je te horen dat er binnenkort en betere body wordt geleverd. Kan morgen bij v. Herwerden een ander wiel ophalen, in afwachting op betere body's.......
staal.....what else.....??

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 05 sep 2008 22:26

zijn deze problemen alleen met de vista en cicuit's ????
zelf fiets ik op ea 90 en nog geen problemen

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 06 sep 2008 20:34

Hallo Allemaal,

Ik weet niet wat ik hoor, ik rij zelf nu 2 jaar op Circuits en met vooledige tevredenheid, nooit geen speling, gekraak, getik of wat maar ook.

Wat ik wel vervelend vindt is dat de body geen mooie ratel heeft(geluid) hij is fluisterstil bijna een sluipmoordenaar, heel irritant.

Ik hoop dat het zo blijft, ik heb trouwens een standaard ultegra cassette gemonteerd.
Wanneer wordt het Zomer....

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 06 sep 2008 20:58

toen mijn vista's stil werden heb ik ze gewoon eens vanbinnen uitgekuist, volgens handleiding van easton

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 07 sep 2008 17:41

jona91 schreef:toen mijn vista's stil werden heb ik ze gewoon eens vanbinnen uitgekuist, volgens handleiding van easton


Ok maar bij mij doen ze het niet vanaf de winkel......
Wanneer wordt het Zomer....

Plaats reactie