LiveStrong kleding van Lance armstrong (lance armstrong foun
ik heb een maand of anderhalf geleden voor ongeveer 70 euro aan kleding besteld bij livestrong! dit waren hardloopshirtjes(die trouwens erg lekker zitten;)). ik dacht dat ik ook nog wel iets extra's zou moeten betalen invoerbelastingen ofzo iets. maar heb gewoon besteld en de gebruikelijke verzendkosten betaald, het geld overgemaakt. en binnen een week was het pakje hier! zonder ook maar iets extra's te moeten betalen! ik weet niet of ik gewoon mazzel had... maar er stond ook geen ''gift'' op het pakje... dus denk dat het gewoon gratis is om in te voeren!
Scepticus schreef:Vjenne-Racer schreef:Waarom zou dit strafbaar zijn?
Omdat het strafbaar is om de douane te fucken, niet zo vreemd toch?
Lijkt mij ook belastingontduiking, maar anderen zien het misschien meer als belastingontwijking... en dat klinkt natuurlijk minder erg
-
- Forum-lid
tnieuw schreef:Als ik op de site kijk zie ik niks van een korting van 25%. Eerder deze week heb ik ook ander soort kleding besteld in de US en gevraagd dit als een gift te verzenden. Volgens DHL shipment wordt dit aangewerkt als gift maar moet het nog binnen krijgen. Hopelijk gaat dit langs de douane heen en dat scheelt veel geld.
Dat is erg snel na een week al leveren. Ik weet wel dat vanaf 2009 je volgens mij tot een bepaald bedrag onbelast mag invoeren, maar weet niet hoe hoog dit bedrag is. Volgens mij iets van 150 euro....
Hoe valt de kleding, valt die groot of klein uit? Ik zit een beetje met de maat welke ik moet kiezen.....? Nou zie ik wel dat het MADE IN ITALY is en weet ik dat het dan iets kleiner uit valt toch?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb een Livestrong korte broek (geen wielerbroek) en dat is niet bepaald Italiaanse maatvoering. Het is een M'tje en die hangt op m'n knieën, terwijl ik toch wel erg lange benen heb.
In Amerika is het geen belastingontduiking, maar valsheid in geschriften. Niet zo vreemd dat mensen zich daar niet schuldig aan willen maken.
Je hoeft geen invoerrechten tot €150 te betalen, maar je moet nog wel gewoon BTW betalen over alles boven de €22. Als iets als gift gemerkt is dan is die grens €45.
Maar gelukkig controleerd de Nederlandse douane lang niet alle pakketjes. Hoe groter het pakket is des te groter is de kans dat ze het controleren.
In Amerika is het geen belastingontduiking, maar valsheid in geschriften. Niet zo vreemd dat mensen zich daar niet schuldig aan willen maken.
Je hoeft geen invoerrechten tot €150 te betalen, maar je moet nog wel gewoon BTW betalen over alles boven de €22. Als iets als gift gemerkt is dan is die grens €45.
Maar gelukkig controleerd de Nederlandse douane lang niet alle pakketjes. Hoe groter het pakket is des te groter is de kans dat ze het controleren.
Ik heb vandaag (13/2) twee shirts (een L en XL) besteld via de LAF website. Totale kosten 193 dollar is ongeveer 153 euro. Nu maar hopen dat de douane het zonder meer door laat.
De broek vindt ik nog net effe te duur maar het zal best mooi staan op een zwarte broek.
Mijn ervaring leert met eerder bestellingen uit de VS dat er een naheffing kan komen. In dat geval zou het dus 40 euro duurder kunnen worden. Afwachten dus.
Update 6/3: het is nu drie weken geleden dat ik besteld heb en nog niks binnen heb. Volgens de orderbevestiging is het nog dezelfde dag verstuurd. Probleem is dat het niet traceerbaar is en alles via de reguliere post gaat. Bericht verstuurd naar LAF maar zij kunnen er ook verder niks mee en verwijzen me weer naar een statement dat het 4 tot 14 werkdagen kan duren. We houden hoop.
Update 9/3: eindelijk na ruim 3 weken wachten werd het vandaag afgeleverd. Vervelende maar te verwachte naheffing zat er meteen bij (importbelasting en BTW). Totaal kosten de goederen bij bestelling omgerekend 153 euro. Nu moet ik daar nog eens 40 euro BTW e.d. over betalen, hetgeen betekend dat elk shirt nu zo'n 95 euro kost.
Nu mag het een goed doel dienen maar dit maakt het bestellen van dit soort kleding eigenlijk niet leuk meer ook al zou je dat met meerdere personen tegelijk doen. Er is geen andere mogelijkheid dan het te bestellen in de US.
Ik heb de LAF een mail gestuurd of zij geen verkoop kanaal in europa kunnen starten. Aangezien europa heel veel landen kent met fietsfanaten ligt daar volgens mij best een aardige markt open.
Het antwoord wat daar op terug kwam was niets veel zeggends, weer refereren aan de kans dat er invoerrechten moeten worden betaald maar niks over een verkoop kanaal in Europa.
Einde blog.
De broek vindt ik nog net effe te duur maar het zal best mooi staan op een zwarte broek.
Mijn ervaring leert met eerder bestellingen uit de VS dat er een naheffing kan komen. In dat geval zou het dus 40 euro duurder kunnen worden. Afwachten dus.
Update 6/3: het is nu drie weken geleden dat ik besteld heb en nog niks binnen heb. Volgens de orderbevestiging is het nog dezelfde dag verstuurd. Probleem is dat het niet traceerbaar is en alles via de reguliere post gaat. Bericht verstuurd naar LAF maar zij kunnen er ook verder niks mee en verwijzen me weer naar een statement dat het 4 tot 14 werkdagen kan duren. We houden hoop.
Update 9/3: eindelijk na ruim 3 weken wachten werd het vandaag afgeleverd. Vervelende maar te verwachte naheffing zat er meteen bij (importbelasting en BTW). Totaal kosten de goederen bij bestelling omgerekend 153 euro. Nu moet ik daar nog eens 40 euro BTW e.d. over betalen, hetgeen betekend dat elk shirt nu zo'n 95 euro kost.
Nu mag het een goed doel dienen maar dit maakt het bestellen van dit soort kleding eigenlijk niet leuk meer ook al zou je dat met meerdere personen tegelijk doen. Er is geen andere mogelijkheid dan het te bestellen in de US.
Ik heb de LAF een mail gestuurd of zij geen verkoop kanaal in europa kunnen starten. Aangezien europa heel veel landen kent met fietsfanaten ligt daar volgens mij best een aardige markt open.
Het antwoord wat daar op terug kwam was niets veel zeggends, weer refereren aan de kans dat er invoerrechten moeten worden betaald maar niks over een verkoop kanaal in Europa.
Einde blog.