Tour de France 2008
-
- Forum-lid
Gilbert voor een etappe misschien, maar is natuurlijk voor het klassement volstrekt kansloos. Krijgt het in klassiekers na 180km lastig, is alleen in het middelgebergte tot iets in staat en rijdt aanvaardbare doch totaal ongevaarlijke tijdritten. Net als Voigt wel iemand die we een keer of vijf in een ontsnapping zullen aantreffen.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Was ook maar een suggestie om de discussie even op te stoken.
Voor mij een echte serieuze kanshebber is Kim Kirchen. Kan alles behoorlijk en reed vorig jaar een meer dan accpetabele tour. Volgens mij zoiets als 8e op 10 of 12 minuten van Contador. Doet het dit jaar ook goed.
En een andere naam is Christian Vandevelde, een Amerikaan die bij CSC rijdt.
Voor mij een echte serieuze kanshebber is Kim Kirchen. Kan alles behoorlijk en reed vorig jaar een meer dan accpetabele tour. Volgens mij zoiets als 8e op 10 of 12 minuten van Contador. Doet het dit jaar ook goed.
En een andere naam is Christian Vandevelde, een Amerikaan die bij CSC rijdt.
-
- Forum-lid
Kirchen is zeker een serieuze kandidaat voor een sterk klassement. Vandevelde (nu bij Slipstream-Chipotle trouwens) zie ik buiten de top vijftien - mits zijn ploeg meedoet natuurlijk. Ik ben benieuwd of Soler een reprise aankan in de bergen. Vond ik vorig jaar een verademing.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Soler was niet in zijn beste doen in de afgelopen Giro net als Vandevelde. Ik had graag gezien waartoe Zabriskie is staat was geweest. Ik ben het er mee eens dat Evans en Menchov geen aantrekkelijk rijdende renners zijn. Sastre wat mij betreft wel hij heeft alleen een probleem met zijn belabberde tijdrit. Als hij dat ondercontrole had zou hij echt wel een grote ronde gewonnen hebben.
CSC kan dit jaar een zeer sterke ploeg om hem heen bouwen. Daarom vrees ik voor Kroon dat hij waarschijnlijk niet in de Tour zal staan.
CSC kan dit jaar een zeer sterke ploeg om hem heen bouwen. Daarom vrees ik voor Kroon dat hij waarschijnlijk niet in de Tour zal staan.
Kirchen komt ook te kort voor een topklassement. Wordt er altijd afgereden in het hooggebergte, vorig jaar reed hij ook een redelijk klassement dankzij ontsnappingen.
Specliffeddes schreef:Voor geel?
Hoop: Devolder, Frank Schleck, Dekker, Valverde, Kirchen, Sastre
Vrees: Evans en Menchov (met alle respect: niet echt sprankelende renners)
Voor etappewinst?
Hoop: Anthony Charteau (Franser op de fiets dan hij kan niet. Volgens mij rookt hij stiekem Gitanes zonder filter voor de start) en Tankink
Weer een schoon voorbeeld van 'jedi mind tricks' Wij willen renners met verhaal, panache, noeste arbeit en zot labeur.
Dikke +1 dus
Voor groen: Boonen (=hoop) en Cavendish (=vrees, maar wel veel respect voor die jan-zonder-vrees van 't eiland Man... over 'verhaal' gesproken, dat eiland Man is al een hele Decamerone op zich)
Hoe zit 't trouwens met Zabriski? Gaat zijn ruggenwervel tegen dan geheeld zijn? Heb sympathie voor die kerel. Interview met hem na een aankomst in de Tour, voor zover ik 't mij herinner: "How would you discribe todays stage?" "Long" "How do you feel?" "Tired" "What will be your tactic to defeat your opponents" "go fast" "thanks for this interview" "ok" geniaal
vriendelijke groet, Philip Albert
@lior vandevelde rijdt bij slipstream
mjin hoop is Cunego. Ik denk dat hij het lek van de afgelopen jaren boven heeft. Nu moet zich dat uitbetalen in een goed klassement.
Michael Rogers?
mjin hoop is Cunego. Ik denk dat hij het lek van de afgelopen jaren boven heeft. Nu moet zich dat uitbetalen in een goed klassement.
Michael Rogers?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid
Ik had de deelnemende ploegen nog niet echt bekeken maar als ik de namen zie die hier als favorieten voorbij komen is het wel erg mager. De strijd om het geel zal denk ik gaan tussen deze vier:
Menchov
Evans
Valverde
Sastre
Renners van het kaliber Devolder, Schleck, Rogers, Gilbert, Pereiro & Kirchen zijn goede renners maar volgens mij onder normale omstandigheden echt niet in staat om het podium te halen in een grote ronde.
Menchov
Evans
Valverde
Sastre
Renners van het kaliber Devolder, Schleck, Rogers, Gilbert, Pereiro & Kirchen zijn goede renners maar volgens mij onder normale omstandigheden echt niet in staat om het podium te halen in een grote ronde.