Pagina 3 van 8

Geplaatst: 02 jun 2008 05:39
door tochnics
verwijder het resterende pignon gedeelte van de naaf en zet dr n opschroef single speed pignon op

en als het geen singlespeed nonsens hoeft te zijn kan je nog nog pignons krijgen bij shimano met en 7 kransjes

zet er ook een nieuw trapas in en je bent heel stuk verder

Geplaatst: 02 jun 2008 08:41
door lior63
Een hoge flens is dit:

[img=http://www.matuzmaster.hu/_userfiles/im ... 64-big.JPG]

In vroeger tijden (jaren 80) dacht men datd dit een stijver wiel zou geven doordat de spaken nu onder een andere hoek kwamen te staan.
In de praktijk scheurde de fles te vaak.

Geplaatst: 02 jun 2008 14:47
door velo
Dit forum is voor dit soort 'bar finds' niet de juiste plaats.

Probeer eens via google op de sites te komen waar ze wel oude stalen fietsen restaureren of je in ieder geval beter op weg kunnen helpen met het identificeren van merk, onderdelen etc.

Je krijgt naw. veel meer info.

Succes.

Geplaatst: 02 jun 2008 21:07
door peteri200
het gaat de goede kant uit hoor, de trapas is er inmiddels uit. het stelt allemaal niks voor. met een beetje goede durf de platte kanten in de bankschroef geklemd en eens aan het frame gedraaid, beide kanten kwamen zonder probleem los.

het frame heb ik inmiddels kompleet gestraald.

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00066.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00067.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0069-1.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0071-1.jpg]


wat een beetje geduld en goed poets kan doen he, het is nog niet optimaal maar het komt helemaal goed.

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0062-1.jpg]

Geplaatst: 02 jun 2008 21:21
door rhalff
velo schreef:Dit forum is voor dit soort 'bar finds' niet de juiste plaats.

Probeer eens via google op de sites te komen waar ze wel oude stalen fietsen restaureren of je in ieder geval beter op weg kunnen helpen met het identificeren van merk, onderdelen etc.

Je krijgt naw. veel meer info.

Succes.


Er zijn misschien sites waar veel meer restauraties op staan, maar ik vind het toch wel intressant dit te volgen. En zo wordt de info ook meer naar dit forum getrokken, gunstig toch ?

@Peter i200: Het frame is trouwens erg rap gezandstraalt, zelf gedaan ofzo ?

Geplaatst: 02 jun 2008 21:29
door drummie71
WOW !!
jij kan van elk stukje schroot iets maken !!!

Geplaatst: 02 jun 2008 21:44
door rene
Mooi restauratie project.... ziet er goed uit . Ik heb een leuke gazelle gekocht van ca 30 jaar oud voor naar het werk , en slecht weer. Was geheel afgemonteerd met Shimano 600 , helaas geen Campagnolo maar ja ....

Mocht je nog een ouderwetse stuurpen zoeken die langer is , bel Hopmans eens even , wie weet heeft die nog iets.

Ik ga je project in de gaten houden , het is veel belovend.

P.S> Mooie fiets op de achtergrond...

Geplaatst: 02 jun 2008 21:50
door michaelvg
Wow ziet er al veeel verbeterd uit.
En idd Suppperr mooie prince op de achtergrond.

Geplaatst: 02 jun 2008 22:37
door peteri200
dank voor alle reactie's weer, het gaat echt super.

ik heb het frame zelf gestraald, ben net klaar om het helemaal met de hand nog eens na te lopen. (eerst nog eens met 180 geschuurd en voor de laatste keer met waterproof 400)

ik heb de achternaaf eruit geknipt en helemaal uitelkaar gehaald de vrijloop heb ik er nu dus ook af. iemand een idee welk singelspeed kransje incl. vrijloop hier dus op past. ik heb ze al wel te koop zien staan zon combinatie setje vrijloop en tandwiel ineen. maar past al die draad op elkaar????

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0073-2.jpg]

de trapas is niks mis mee, alles helemaal mooi schoon gemaakt en die gaat er dus ook weer gewoon terug in.

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0080-1.jpg]

Geplaatst: 03 jun 2008 23:43
door peteri200
weer een beetje verder, vandaag het frame en vork in de epoxy primer gespoten. nu nog een kleur of kleuren verzinnen.
en nog wat oplossing voor mijn achterkransje zoeken, dit is franse draad en ik kan nergens een tandwiel en freewheel vinden met deze draad. wel zonde van de mooie naven, maar misschien dan toch een set wielen met al een casettebody monteren. dan is het net 1 tandwiel en wat spacers en klaar..?

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0081-1.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00082.jpg]

Geplaatst: 04 jun 2008 00:27
door panache
Ronduit zalig om uw vorderingen te lezen Peter. Ben benieuwd naar't resultaat. Alhoewel, deze soap mag blijven duren.

't is schoon te zien dat deze fiets van't schroot bespaard is gebleven.

Blijft ons verbazen!

en wie schreef daar dat cola goed werkt als poetsmiddel? 'k ben mij bewust van de zuurtegraad van cola, maar hoe traag/snel werkt dit? Moet ge dan effectief uw frame in een badje cola smijten? en waar zijn we dan mee bezig? :) Of gaat dit ook met de combinatie cola+doekske+wrijven maar? ('k probeer namelijk zelf 't roest van m'n orginele campa gesppedalen te krijgen)

Geplaatst: 04 jun 2008 00:30
door dstentler
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00048.jpg]

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... 0081-1.jpg]

Nu al on-ge-lo-fe-lijk knap gedaan!
Ik ga binnenkort ook zelf een soortgelijk project starten. Mag bij BIGM een stalen ros op komen halen....