Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Terugroepactie Red Bull Pro SL

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 30 mei 2008 18:21

Misschien gewoon het risico nemen om door te fietsen, ik schat echter de kans erg klein dat er iets met de vork gebeurt. En gewoon de 23e langs gaan voor een andere vork!

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 30 mei 2008 18:42

Dat is het linke met carbon, het wordt niet zwakker en breekt ineens. Ik wil niet met 50+ op een fiets zonder vork en dus wiel zitten, zie er dan maar eens boivenop te blijven zitten. Zo'n terugroep actie is zeker geen onzin, kijk maareens naar wat zo'n vork kost, en dat heel veel. Ze lopen niet voor hun plezier verlies op hoor!
Ik zou het wel degelijk serieus nemen.

Groeten,
Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 30 mei 2008 18:50

Ik heb zojuist gebeld met Rose. Ik kan er maandag naartoe en dan krijg ik een tijdelijke vork (waarschijnlijk andere kleur). Na de 23e moet ik dan nog een keer terugkomen voor de definitieve versie. Wel 2x op en neer, maar ja, ik kan nu wel door blijven fietsen.

Wat is er gebeurd: Tijdens een wedstrijd van een 'profirenner' is tijdens een afdaling, snelheid 60/70, een scheur opgetreden in de vork. Niet gebroken dus, maar ook niet meer mee te fietsen. Volgens Rose is dit de énige vork waar problemen geconstateerd zijn, maar om het zekere voor het onzekere te nemen worden alle vorken uit betreffende serie vervangen.

Ik ben i.i.g. weer gerust. Als de vork anders van kleur is post ik nog wel foto, zal mooi gezicht zijn :-)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 30 mei 2008 18:54

Dat geloof ik, Gelukkig voor jou dat je een tijdelijke vork krijgt.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat de enige was, anders heb je volgensmij gewoon een productiefoutje, toen mijn fiets niet goed was is er ook geen terugroepactie geweest voor dat type, gewoon garantie. Ze zullen de mensen wel niet ongerust willen maken dat het hen ook kan overkomen, snap je?

Groeten,
Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 mei 2008 19:41

Rik.A schreef:toen mijn fiets niet goed was is er ook geen terugroepactie geweest voor dat type


Ligt natuurlijk aan de aard van het defect he.
Gebroken vork is natuurlijk wel vrij ernstig.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 mei 2008 21:28

Nou ben ik beniewd wel gebroken deel van een fiets in jouw ogen minder erg is
:-)

wimpix
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mei 2008 23:12

wimpix 30 mei 2008 23:20

Wat ik wel erg slecht vind van Rose is dat ze er niet bij vertellen waar dat serienummer zich precies bevindt en dat je dus aan het sleutelen zal moeten. Voor een leek nog niet zo eenvoudig. Verder: een vriend van me heeft een Pro SL 4000, met exact hetzelfde frame en exact dezelfde voorvork als de Pro SL 3000. Hij heeft geen mail ontvangen! Ik heb dat gemeld bij Rose en kreeg als antwoord dat hij even het serinummer moet opzoeken dan weet hij het!!!!
Wat betreft dat het alleen om april zou gaan klopt niet. Mijn fiets ontvangen in dec 2007 en ik heb serienummer F001425. Foute boel dus.
Weet iemand al hoe je de fiets in karton bij de post krijgt??? Zal thuis opgehaald moeten worden want in een personenauto past ie niet.

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 30 mei 2008 23:20

@ Scepticus,
Tsja daar had ik even niet overna gedacht, de aard van het euvel is inderdaad erg, maar als een vork het heeft wil toch niet zeggen dat ze allemaal onveilig zijn, een foutje kan bij één vork zo gemaakt zijn dat wil toch niet zeggen dat ze het allemaal hebben?

En nogsteeds vind ik het slecht geregeld, een bedrijf moet in mijn ogen gewooon bijhouden hoeveel vorken er in welke kleur gespoten worden van een bepaalde serie.
Het is wat meer administratie maar voorkomt gedonder zoals dit, dan weet je bij voorbaat al hoeveel er van elke kleur terug zouden moeten komen en heb je ze op voorraad.

Groeten,
Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 30 mei 2008 23:31

Ik heb de e-mail ook ontvangen en het eerste wat ik gedaan heb is kijken of ik ergens een nummer op de voorvork kon vinden.. niet dus. Ik heb mijn fiets op 31-03-2008 besteld en op 7 april 2008 opgehaald in de winkel. Ik zal eens kijken of iemand me kan helpen met het nummer vinden...

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 30 mei 2008 23:37

margit schreef:Ik heb de e-mail ook ontvangen en het eerste wat ik gedaan heb is kijken of ik ergens een nummer op de voorvork kon vinden.. niet dus. Ik heb mijn fiets op 31-03-2008 besteld en op 7 april 2008 opgehaald in de winkel. Ik zal eens kijken of iemand me kan helpen met het nummer vinden...



Eerder in dit topic wordt beschreven hoe je je vork los kunt maken. Je moet deze nl. zo'n 5 cm uit je frame halen en dan komt de witte sticker tevoorschijn. Ik had het ook nog nooit gedaan, maar was echt zeer eenvoudig: Topcap los en de boutjes van je stuurpen los et voila. Wel veel succes (maar ik ben er bang voor ...)!

V.w.b. het servicegehalte ben ik het met Rik.A volledig eens. Je weet welke fietsen in welke kleur in welke periode verkocht zijn.

De voorgestelde oplossing (niet meer fietsen en over een maand de eerste vorken wisselen) is in mijn ogen geen passende oplossing en zelfs onacceptabel. Je vraagt nogal wat van je klanten: je verkoopt een fiets en vraagt vervolgens na 2 maanden of je er zo'n 6 weken niet op te rijden. Dit terwijl je nog volop nieuwe fietsen verkoopt mét goede vorken. Reserveer deze vorken dan eerst voor de ruilactie en laat de nieuwe koper iets langer wachten. Immers, wachten op een nieuwe fiets heeft iets spannends (zie ander topic), wachten op reparatie van je fiets heeft helemaal niets spannends en is zelfs frustrerend.

Ook in deze situatie blijkt achteraf wel weer dat wanneer je er als klant actief achteraan gaat toch tot een acceptabele oplossing komt, maar wanneer je écht klantgericht wilt zijn ben je je klant voor ....

Al met al ben ik toch weer een tevreden klant (mits ze uiteraard maandag m'n vork wisselen).
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 30 mei 2008 23:38

Je hebt je stuurpen met daarop en/of daaronder spacers, daarboven heb je de topcap, daar zit een grote imbusbout heen, die draai je los. Daarna draai je je stuurpen (alleen daar waar die aan je vork zit) los. dan haal je alles wat bovenop je stuurpen zit eraf en kun je voorzichtig de vork uit de balhoofdbuis halen. het nummer moet dan net boven de vorkpoten staan op de stuurbuis. (dat zeggen de anderen.)
Ik zou even wachten tot dit goedgekeurd wordt!!

Groeten en succes,
Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

rb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2008 01:44

rb 31 mei 2008 03:36

Ik heb 30 april een fiets besteld en die zou 26 mei klaar zijn..niet dus..en ik wil niet langer wachten omdat mijn vork eruit gehaald wordt om omgeruild te worden met een "slechte"....dus ben ik het niet eens met Watikjebrom. Ik wordt er echt niet blijer van om langer te wachten, en zeker niet met dit geintje als reden! ZIt voor mij niks spannends aan. Ik wil gewoon mijn fiets, waar ik al 4 weken op wacht en dat zo gepland is qua aanschaf dat de kosten en levering op een goed moment zijn (VAKANTIE!!!)
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

Plaats reactie