Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slijtage Assos broek

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 05 jun 2008 20:12

raphaël schreef:
Er is een eerder topic over de After Sales Service van Assos. Kijk daar ook eens.
Ik heb al het nodige teruggestuurd (soms schade, verkleuring wit shirt) en ben zeer te spreken over wat ze voor je willen doen


Net als Raphael heb ik ook zeer goede ervaringen met de afterservice van Assos.
Roeieber schreef:
Zelf heb ik 1 Assos broek, daar zaten na de eerste rit al slijtage plekken op, omdat het me teveel gedoe is stuur ik de broek niet terug. (misschien dat Assos daarop gokt) Maar het is wel mijn laatste Assos geweest.


Je mag mij die broek ook opsturen (ik betaal jouw verz.kstn) ik weet er wel raad mee.
Akkoord ....
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 05 jun 2008 23:20

Roeieber schreef:
raphaël schreef:
serbak schreef: Ik heb al het nodige teruggestuurd (soms schade, verkleuring wit shirt)


Dat snap ik dus niet. Iedereen is zo te spreken over Assos, maar als ik hier lees hoeveel er terug gaat voor garantie. Als je eens een keer iets foutiefs hebt, dat kan gebeuren, maar als je zelf al meerdere artiklen terug moet sturen dan is er toch iets mis lijkt me, vooral voor dat geld.

In onze sector kunnen we ons dat niet permiteren, het moet in een keer goed zijn anders kost het klanten en/of een recall, dat kan dan in de miljoenen lopen. Assos schijnt er klanten me te winnen = omgekeerde wereld.

Zelf heb ik 1 Assos broek, daar zaten na de eerste rit al slijtage plekken op, omdat het me teveel gedoe is stuur ik de broek niet terug. (misschien dat Assos daarop gokt) Maar het is wel mijn laatste Assos geweest.



oké kan me voorstellen dat dat zo lijkt, maar:
- ik fiets nu 6 jaar en heb alleen Assos kleding
- heb ongeveer hele assortiment, van super zomer tot het fugu winterjack, alles bij elkaar enkele grote rieten manden vol.
- heb 5 F13 broeken

Dus klinkt als dat er veel misgaat, maar gelet op aantal valt het dan weer mee.
en: Alle kleding heb ik nog, zelf's mijn eerste broek is nog goed. Die gebruik ik nu voor het spinnen.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 05 jun 2008 23:30

Zoveel gaat er echt niet mis heb zelf bijne de hele assos collectie en enkel een keer mijn assos airblok moeten terug sturen en die is perfect gerepareerd kosteloos,je betaalt bij assos niet alleen de service maar ook het R+D kosten en dat is het zeker waard.
Welk merk repareerd uw kleding kosteloos of vervangt het voor een nieuw product.
I live to ride,I ride Passoni

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 06 jun 2008 10:52

raphaël schreef:
- heb 5 F13 broeken


2 broeken kan ik mij nog voorstellen, maar 5 :-)

roger schreef:Zoveel gaat er echt niet mis heb zelf bijne de hele assos collectie en enkel een keer mijn assos airblok moeten terug sturen en die is perfect gerepareerd kosteloos,je betaalt bij assos niet alleen de service maar ook het R+D kosten en dat is het zeker waard.
Welk merk repareerd uw kleding kosteloos of vervangt het voor een nieuw product.


Voor veel mensen is een Assos niets meer dan een zeem issue. Wie wat beter geïnformeerd is of wil zijn weet dat Assos een textiel labaratorium is waar ze stoffen (kunnen) ontwerpen die er (nog) niet zijn. Dat heet zoals Roger terecht zegt R&D en dat is het allerduurste van het ontwerpen van een product.
Vraag maar aan een autofabrikant ....

Verder heeft ieder merk zijn zwakke kanten waarvan de return stretch er één van is.
Wie heeft er niet mensen zien rijden met kleding (broeken) waarvan de stretch helemaal weg is ....

Assos gebruikt meerdere stoffen voor de broeken en de nieuwste S5 modellen hebben op het zitvlak nu een nog duurzamere stof dit om de mogelijke slijtage te verminderen (vergeet niet het zadel wat een factor van jewelste kan zijn op de sltijage van de broek).
Welke fabrikanten gebruiken uberhaupt meerdere soorten stof op de broek?

Assos probeert met meerdere stoffen en met speciale patronen de broek dusdanig te ontwerpen dat je op de fiets maximaal comfort hebt en alleen al al het testen is zeer duur en dat komt terug in de prijs.

Mijn punt is dit.
Niets is perfect Assos net zo min als bij Rolls Royce of wat dan ook.

Dat bij Assos ook wel wat fout gaat is niet zo vreemd, waar het echt om gaat is hoe ze met die klacht omgaat en daar zijn zo'n beetje alle Assos gebruikers/gebruiksters het over eens dat is in één woord onverslaanbaar.

Verder is commentaar leveren als je nog nooit (voor allerlei begrijpelijke redenen) Assos gedragen hebt niet erg zinvol.

Verder ben ik erg tevreden met wat ik heb van Assos en ik hoop dat ieder ander dat ook is met zijn/haar kleding merk.

Have a good ride :-)
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 13 jun 2008 20:22

Ff een update.
Vorige week mijn mille opgestuurd omdat een draadje losliet waar de zeem mee vast zat. Zojuist pakketje van tnt met mijn oude broek en daar in een nieuwe zeem.
Ga m binnenkort eens uitproberen.
Alstublaft.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 20 jun 2008 23:22

velo schreef:
raphaël schreef:
- heb 5 F13 broeken


2 broeken kan ik mij nog voorstellen, maar 5 :-)


Gein, ach, is niet zo moeilijk hoor:
begon 6 jaar geleden met een zwarte (die heb ik nóg, zeem is nog goed) en die gebruik ik nu voor spinnen.
Ivm veel woon - werk verkeer een tweede zwarte erbij.
Toen kwam de titan lijn... vind ik erg mooi, dus ja, ook 2 van gekocht, en nog een witte voor de zomer :)
en ja... daar heb ik ook matchende shirtjes (van assos) bij.
Die zwarte gebruik ik nu voornamelijk in de winter, onder mijn lange broeken.

Vanitas vanitatum omnia vanitas ;)

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 21 jun 2008 22:18

Roeieber schreef:
raphaël schreef:
serbak schreef: Ik heb al het nodige teruggestuurd (soms schade, verkleuring wit shirt)


.

Zelf heb ik 1 Assos broek, daar zaten na de eerste rit al slijtage plekken op, omdat het me teveel gedoe is stuur ik de broek niet terug. (misschien dat Assos daarop gokt) Maar het is wel mijn laatste Assos geweest.


Hoezo gedoe hoe makkelijk wil je het hebben dat Assos het komt ophalen thuis ofzo,je doet de broek in een doosje en stuurt hem naar Zwitserland klaar.
Ik hoef in ieder geval geen ander merk meer,heb nu een tijdje met RH+ gereden (zelfde prijsklasse) zeem is vergelijkbaar maar toch net geen Assos kwa draagcomfor

Als je lek rijdt wissel je toch ook je bb of gebruik pitsstop is naar mijn idee meer gedoe.

Have a good ride
I live to ride,I ride Passoni

bikebaron
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 dec 2004 12:20

bikebaron 01 jul 2008 17:58

Zelf hebben we ook zat Assos kleding, maar ook andere merken. Je zou de rest van je broeken ook eens kunnen bekijken. Na verloop van tijd worden ze allemaal dun boven de zeem. Je ziet het vooral als de zon er op een bepaalde manier op schijnt.
Die stof heeft juist daar het meest te lijden doordat de stof iets (op)rekt en dus strak zit over de rug. Daar staat de hele zomer de zon op en het zweet rolt mooi over je rug richting slijtplek. Dat is allemaal slecht voor de stretch en elastiek die in kleding zit.
Badkleding wordt ook snel dun en verbleekt snel na een mooie zomer. Ooit in een label van badkleding gelezen dat je zo snel mogelijk (als mogelijk) de kleding moet uitspoelen en wassen met weinig wasmiddel. Nooit effe snel in een bakkie met shampoo of douchgel uitspoelen. Die zeepsoorten zijn veel te scherp voor elastiek, lycra en andere stretch soorten.
Die oude broeken kan je nog prima in de winter onder een overbroek gebruiken.
Hoe vaak zie je niet van die "blote billen" fietsen? Allemaal van die oude verleten broeken. Als je nou toch een mooie nieuwe fiets koopt, doe er meteen een mooi bijpassend kledingsetje bij! Dan is het helemaal af.
Het vrouwelijk oog wil ook wat!

Groet Merel

Plaats reactie