Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar

diogenes
Forum-lid

diogenes 27 mei 2008 18:26

Ik ben dus niet de enige die problemen heeft met mijn Polar , kunnen wij nu rustig concluderen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 28 mei 2008 00:00

Vandaag getraind, mijn maatjes hadden ruim 34 gemiddeld, en ik nog geen 27!! En toch tegelijk vertrokken en aangekomen. Daar wordt ik wel zo verdrietig van, heb ik zo mijn best gedaan en nog geen hoog gemiddelde. Ik heb eigenlijk gezien het hier voor vermelde geen zin om hem nog eens op te sturen. Heeft iemand de snelheidssensor al eens open gekregen om zelf de batterij te vervangen? Het is toch te zot dat je die dingen telkens op moet sturen (is nu ongeveer een jaar oud, de batterij.)
Of zou ik toch maar zo'n Sigma BC2006 MHR DTS kopen, die kosten ongeveer de helft van wat de CS100 destijds kostte, en heeft nog een hoogtemeter ook. Ik vind er alleen niet zoveel gebruikers ervaringen van.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

auke
Forum-lid

auke 28 mei 2008 00:47

Mijn CS400 heeft nu kuren met de riding time. Het ding registreert dus niet meer om de 5 seconden, waardoor geen gemiddelde snelheid, gemiddelde hartslag, hoogtemeters, en dus ook geen up te loaden grafiekjes......, daar betaal je dan 300 euro voor.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 28 mei 2008 10:58

@old&slow: Mijn ervaringen met Sigma hartslagmeters zijn redelijk. Ze storen alleen op werkelijk elke electrisch bedienbare garagedeur, alle spoor-bovenleidingen. Maar nooit gekke maximumwaarden. Misschien is die meter van jou gecodeerd (zou ik dus zeker aanraden). Qua snelheidsmeter functioneerde mijn Sigma ook niet meer dan redelijk. Vaak opstartproblemen (ga je fietsen, doet hij niets, pas na een paar minuten frunniken...). Maar je, wel heel voordelig.

marceldielissen
Forum-lid

marceldielissen 28 mei 2008 12:49

Lijkt me een onderwerp dat hier niet thuishoort.

seger
Forum-lid

seger 28 mei 2008 12:52

Er is al een speciaal topic op dit forum over de Sigma BC 2006 MHR. Ow had die van mij het maar niet begeven, dan had ik nu al die ellende met Polar niet...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

ron69
Forum-lid

ron69 28 mei 2008 13:30

Ook mijn cs200cad ligt na 2 jaar in een prullenbak in Laag Soeren, of wat er van over is. Ik heb van begin af aan dezelfde storingen gehad: steeds op pauze springen op willekeurige momenten, dus afgezien van de 'normale' storingen bij hoogspanningsmasten, ed. Zowel op mijn racefiets als MTB.
Bij mij hielp het wel om em een nachtje met de achterkant open te laten liggen, blijkbaar was ie niet waterdicht (meer). Dit had ik zo vaak gedaan dat de sleuf afgesleten was.
Daarbij werd alles (ook de instellingen) gereset als ik em op de fiets in de zon liet zitten.
Af en toe ging het een tijdje goed, maar altijd kwamen de problemen terug. Ik had natuurlijk de boel kunnen opsturen naar Polar, maar in een opwelling heb ik em tijdens het fietsen weggesmeten..en toen was ie echt kapot!
Nu heb ik inderdaad ook een Sigma (BC1706 HR Draadloos) en geen enkele storing tot nu toe.

dstentler

dstentler 28 mei 2008 13:54

De zoveelste in de rij:

Ook ik heb een Polar CS100. En ook ik ben af en toe in staat het ding van m'n stuur te rammen tijdens een rit.
In het begin van het seizoen had ik echter helemaal geen problemen.
Nu heb ik constant problemen. Eerst kon hij de HF niet vinden en deed de snelheid het wel. Nu doet de snelheid het twee ritten al niet, en de HF wel. Ongelofelijk.

Gedurende Limburgs Mooiste reed ik zon 120 km zonder HF en met snelheid. De laatste 30km had ik eindelijk HF maar helaas geen snelheid meer....

Ik las ergens in dit topic dat de sensor misschien wat verder van het magneet af moet....ga ik eens proberen.

vip32
Forum-lid

vip32 28 mei 2008 14:51

Diogenes schreef:Het ligt dus waarschijnlijk aan de sensor op de vork. Dat leek mij ook al waarschijnlijk.

Diogenes

en de dubbele hartslag dan? daar heb ik soms last van, heb nog geen idee hoe dat komt. ook naar polar opgestuurd, natuurlijk niks gevonden.

diogenes
Forum-lid

diogenes 28 mei 2008 15:37

Ik bedoelde meer, dat het bij mijn Polar duidelijk aan de sensor lag.
Velgenfluisteraar

Florezido

blehh
Forum-lid

blehh 28 mei 2008 15:48

Wat betreft de HF, ik heb gelezen dat er een link met bepaalde shirts is, tenminste bij de Edge. Door statische elektriciteit opgewekt door bepaalde materialen stoort het HF signaal. Ik heb zelf overigens ook problemen bij mijn oude 725 met wearlink gehad overigens nu met mijn Edge niet. Ik heb gelezen dat een stuk stuurlint geplakt over de sensor zou helpen.

dstentler

dstentler 28 mei 2008 16:10

blehh schreef:Ik heb gelezen dat een stuk stuurlint geplakt over de sensor zou helpen.

Over de sensor op de vork? :s Vaag!

Plaats reactie