Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beginner fiets kopen.

blik
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:35

blik 22 mei 2008 18:15

Rene schreef:
Je kan een nieuwe kopen voor 200 Euro en kijken of het bevalt ...mocht het zo zijn ga dan alsjeblieft niets upgraden aan de fiets want dan gaat het je geld kosten. Verkoop hem dan gewoon voor 100 Euro en koop dan een goede fiets.
Mocht je het fietsen niets vinden , verkoop hem dan ook voor 100 EUro , probleem opgelost en je hebt er niet veel verlies op ....maar wel nieuw gereden.


Je vergeet hier wel nog even de aankoop van verschillende dingen zoals schoenen, helm, kleding, etc. Dingen die ook flink wat geld gaan kosten.

rb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2008 01:44

rb 22 mei 2008 18:55

Rene schreef:


Het gaat er niet alleen om of het er nieuw uitziet maar om de kwaliteit. Kleding van de Wibra kan er ziet er ook nieuw uit als je het koopt, maar gaat toch een stuk minder lang mee dan een North Face jas

Waar wil je fiets voor gaan gebruiken? Ja duh fietsen...maar hoeveel, waar etc etc.

Ook voor beginners moet je een redelijke fiets hebben, anders is de lol er snel af.

Tweedehands is dan een goede optie, maar let dan ook op de afmontage (groep, wielen) en niet alleen naar het uiterlijk.


Succes.


En dat te bedenken dat die North face jas gewoon in China gemaakt wordt net als de meeste textiel die in Nederland verkocht wordt ( Nike- Diesel- Northface), en daar maar 10 % kost van wat het hier kost.
Ik kocht in China een mooie Northface jas voor 20 Euro , en shirts van Diesel voor 4 Euro terwijl die hier toch 40 Euro kosten , en ook hier staat er op het label - Made in China ---- zelf gezien...

Maar back on topic.



Maar dan nog is er een kwaliteitsverschil...alle horloges ut zwitserland zijn niet even goed, alle messen uit Solingen zijn niet even goed en dus ook niet alle kleding uit China is even slecht.

Het punt is alleen dat wat er nieuw uitziet niet per se beter is dan wat er gebruikt uitziet. Maw. goeide tweedehand is beter dan slechte 1e hand.
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

sjoerd5
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:09

sjoerd5 22 mei 2008 22:57

Ik heb ook een ouwe giant speeder lite.
Maar het verschil is dat ik hem gratis kreeg en niet zoals bij neuteman 200+ hoefte te betalen.

Ik vind het echt een geweldige fiets, maar dat komt door de emotionele waarde en de dingen die ik er zelf aan heb gedaan.
Ik heb door dat ding heb ik geleerd hoe een fiets in elkaar zit.
Er is ondertussen zoveel aan de fiets veranderd dat de fiets gaat als een trein.
en ik kan met deze fiets makkelijk mee met mannen uit een snelle groep.
Kortom het is wat je er zelf van maakt.
Maar ik zou geen 200 euro voor mijn giant geven.

Toen ging ik maar sparen voor nieuwe(re) racefiets.
Maar toen draaide ik mijn achterwiel naar de klote.
Toch maar besloten om te (laten0 reparen, anders kon ik helemaal niet meer fietsen.
Weg spaargeld!
Relultaat: De fiets gaat nu nog sneller, en lege rekening.

Dus nu na een valse start toch maar opnieuw begonnen met sparen.
Maarja ik heb 14 en moet het doen met 50 per maand.
Ik reken dus 10 maanden voor een fiets van 500 euro.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

Plaats reactie