Pedalen van de lidl zijn ook in de categorie moord pedaal te plaatsen.
Dit gebeurde gelukkig bij de eerste aanzet na een stop, de bedoeling was met windje mee eens even flink aan te zetten
Inmiddels toch maar gewoon shimano PD-A520 spd pedalen gekocht.
Volgende keuze wordt zeker geen spd meer, maar heb ik die ervaring ook weer gehad.
Moord - Pedalen ??
De beugel had ik er zelf afgehaald, maar dat doet verder niet zo veel af aan het falende mechanisme.
Het hele spd gedeelte op dit pedaal zit/zat slechts met 1 schroef vast.
Als ik dit vergelijk met het shimano pedaal wat er nu op zit, deze gebruikt drie schroeven om het relatief lichte voorstuk op zijn plaats te houden, wat nogal een verschil maakt.
Natuurlijk haalt verder niemand het in zijn hoofd om met pedalen van de lidl (Merk Monza) te gaan rijden, maar het geeft in iedergeval het verschil tussen bagger en kwaliteit aan.
Het hele spd gedeelte op dit pedaal zit/zat slechts met 1 schroef vast.
Als ik dit vergelijk met het shimano pedaal wat er nu op zit, deze gebruikt drie schroeven om het relatief lichte voorstuk op zijn plaats te houden, wat nogal een verschil maakt.
Natuurlijk haalt verder niemand het in zijn hoofd om met pedalen van de lidl (Merk Monza) te gaan rijden, maar het geeft in iedergeval het verschil tussen bagger en kwaliteit aan.
-
- Forum-lid
Op onderstaande link is op passage 1:25 te zien hoe zelfs Lance Armstrong met die malle clickpedalen los schiet. Aangezien hij over het algemeen goed voorbereid was, ga ik er niet vanuit dat hij met versleten plaatjes reed.
Dit is nu de reden dat ik met een wat eenvoudiger en veiliger pedaal fiets.
http://nl.youtube.com/watch?v=S8EbDmhzRKQ
Dit is nu de reden dat ik met een wat eenvoudiger en veiliger pedaal fiets.
http://nl.youtube.com/watch?v=S8EbDmhzRKQ
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wat daar gebeurt weet ik niet, maar het is een uitermate onlogisch moment om het plaatje uit het pedaal te trekken. Hij vloog namelijk aan de onderkant van de omwenteling uit z'n pedaal en dat stuk zet je nauwlijks kracht. Als er een plaatje uit een pedaal wordt getrokken (wat bijna nooit gebeurd, behalve bij goedkope rommel als 515 pedalen van S of versleten plaatjes) dan gebeurd dat op het moment dat je maximaal aan het pedaal trekt.
Ik heb iets dergelijks meegemaakt met mijn (weliswaar redelijk versleten) SPD pedalen. Oorzaak daar was een ketting die van het buitenblad afliep, met doortrappen als gevolg en gelukkig ook het losschieten van de pedaal.
Mss dat iets dergelijks daar ook gebeurde
Mss dat iets dergelijks daar ook gebeurde
Ik rijd met Time pedalen, en ik vind die in vergelijken met look plaatjes heel veel beter. De time pedalen zijn ideaal als je moeite hebt met het clicksysteem, je kan er makkelijk in, je gaat er onder het rijden niet uit, en er uit gaan is heel erg makkelijk. Met look wilde het uitklikken soms niet gaan.
Ik heb +/- 20 jaar geleden voor Time gekozen omdat zij de eerste waren met de zijspeling. Wat knieproblemen reduceerde tot nul. +/- 20 jaar later ben ik Time nog altijd trouw gebleven en in al die tijd nog nooit knieproblemen gehad. Voor mij persoonlijk de beste pedalen.
Btw van zolang in met Time rijd, nog nooit uit de pedaal geschoten en of getrokken. Niet als wielrenner, niet als wielertoerist.
Btw van zolang in met Time rijd, nog nooit uit de pedaal geschoten en of getrokken. Niet als wielrenner, niet als wielertoerist.