Wat is jullie (fiets)vakantiebestemming 2009?
-
- Forum-lid
- Contact
Dit jaar geen vakantie voor ons.
Maar dat geeft niet want vanuit huis kunnen wij de col de la Croix Morand, col de Guery, col de la Croix St robert, col de Soeur, Col de Vendeix, La Stéle doen. En die zijn zo dicht in de buurt dat je nog niet eens echt warm bent gefietst. Iets verder liggen nog tientallen cols en bergen, zoals bijvoorbeeld de Puy de Dôme, Col de la Geneste/Super Besse (finish 6e etappe Tour de France 2008), Col de Ceyssat, Col de Puy de Bort. En dan heb je nog diverse gorges waar je het klimmen en afdalen omdraait.
De mogelijkheden hier zijn eindeloos, je kunt hier altijd leuke rustige routes fietsen, met tal van variaties om het in te korten of uit te breiden. Dus geen op en neer zoals zo vaak in de Alpen.
Wij vermaken ons dus wel...
Maar dat geeft niet want vanuit huis kunnen wij de col de la Croix Morand, col de Guery, col de la Croix St robert, col de Soeur, Col de Vendeix, La Stéle doen. En die zijn zo dicht in de buurt dat je nog niet eens echt warm bent gefietst. Iets verder liggen nog tientallen cols en bergen, zoals bijvoorbeeld de Puy de Dôme, Col de la Geneste/Super Besse (finish 6e etappe Tour de France 2008), Col de Ceyssat, Col de Puy de Bort. En dan heb je nog diverse gorges waar je het klimmen en afdalen omdraait.
De mogelijkheden hier zijn eindeloos, je kunt hier altijd leuke rustige routes fietsen, met tal van variaties om het in te korten of uit te breiden. Dus geen op en neer zoals zo vaak in de Alpen.
[quote="Erwin D"]Dit jaar geen vakantie voor ons.
[/quote]
Col de Ceyssat heb ik al een keer gedaan vanuit Clermont Ferrand. Wij zitten in september daar weer in de buurt in de omgeving van oa de Col du Beal. Mooie streek en lekker rustig.
[/quote]
Col de Ceyssat heb ik al een keer gedaan vanuit Clermont Ferrand. Wij zitten in september daar weer in de buurt in de omgeving van oa de Col du Beal. Mooie streek en lekker rustig.
-
- Forum-lid HC
Weekje Solden in Oostenrijk, met daarin de Otztaler Radmarathon 31 aug.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik ga dit jaar op fietsvakantie met mijn trekkingfiets. Ik start op 28 juni vanuit Annecy en wil door Zwitserland fietsen over bv de Grimsel richting Italie om allereerst de Mortirolo en de Stelvio te bedwingen om de vakantie uiteindelijk af te sluiten in de Dolomieten alvorens ik op 22 juni weer op de bus stap in Brixen voor de reis terug naar Nederland.
Ik kijk er zeer naar uit na de afgelopen vakantie afgelopen jaren in de Franse Pyreneen en Alpen. Verwacht veel natuurlijk en natuurlijk mooie beklimmingen
Heb veel meer km's gemaakt dan vorig jaar dus hopelijk gaat bergop ook wat gemakkelijker
Ik kijk er zeer naar uit na de afgelopen vakantie afgelopen jaren in de Franse Pyreneen en Alpen. Verwacht veel natuurlijk en natuurlijk mooie beklimmingen
Heb veel meer km's gemaakt dan vorig jaar dus hopelijk gaat bergop ook wat gemakkelijker
-
- Forum-lid
Ook lekker vankantie vieren in villes sur auzon op de camping municipal kijken of ik de VT op kan komen met mn 39 25 en verder heel veel lekkere rondjer draaien door de corge naar soult en de col de madelene nemen en verder genieten van t zuid franse leven. Jongens, wat verheug ik me op de Knoflookworst en de geite(stink)kaas van de markt van Bedoin en de wein uit Boumes de venise en Rastou
Van 26-30 Juni in Corvara, met uiteraard de dolomieten marathon. Van daaruit naar Toscane to 6 Juli waar het waarsschijnlijk ook mooi fietsen is.
Van 7 tot en met 10juni in Karinthie (Drautal) van waaruit ik de beklimming van de Zoncolan en de Grossglockner plan (niet op een en dezelfde dag natuurlijk:)).
Van 7 tot en met 10juni in Karinthie (Drautal) van waaruit ik de beklimming van de Zoncolan en de Grossglockner plan (niet op een en dezelfde dag natuurlijk:)).
De Mont Ventoux is populair, lees ik. Intersantos, roderaaf, Drummie71, Alpe, Paul van de Ven en Moriquendi denken er net als ik over ... (weer)naar boven! Ikzelf ben er eind juli, begin augustus. Acclimatiseren en dan...
[img=http://img246.imageshack.us/img246/1772/p8120184au4.jpg]
...ben je opgelucht dat je het hebt gehaald!
[img=http://img246.imageshack.us/img246/1772/p8120184au4.jpg]
...ben je opgelucht dat je het hebt gehaald!
Fiets... ook eens 11 speed!
2008 staat aardig in het teken van fietsen bij 53x11 en 53x11's vriendin. In februari al een weekje Mallorca, zojuist terug van 4 dagen Vogezen en in juli eerst een week Alpen + Marmotte en aansluitend een weekje Provence. Dat laatste vooral om te rieleksen, maar als we het niet laten kunnen, dan ook om de Ventoux op te fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="53x11"] in juli eerst een week Alpen + Marmotte en aansluitend een weekje Provence. Dat laatste vooral om te rieleksen, maar als we het niet laten kunnen, dan ook om de Ventoux op te fietsen.[/quote]
Staat bij ons ook op het programma, met als verschil dat de MV een must do is
Waar zitten jullie in de Provence?
Staat bij ons ook op het programma, met als verschil dat de MV een must do is
Waar zitten jullie in de Provence?
Less is bore