stuur met platte bovenkant of niet?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Deda Electa, met een heel fijne afgeplatte bovenkant nog niet genoemd hier, bevalt mij erg goed! Ik rij er nu zo'n 3 maanden mee, ook de kabels zijn onder het stuur weggewerkt in het stuur.
Wat mij betreft een aanrader.
Wat mij betreft een aanrader.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb een beetje spijt dat ik een wingstuur gekocht heb vorig jaar. De hoek die je polsen maken als je met je handen bovenop het stuur rijdt is niet prettig. Bovendien heeft kantelen geen zin omdat je dan, wanneer je onderin de beugels rijdt weer verkeert zit.
Ik twijfel alleen of dat bij een controltech stuur ook zo is. Die zijn bovenop volgens mij wat ronder. Ik heb vorig jaar op het allerlaatste moment het controltech stuur teruggelegd en een deda stuur gekocht omdat die zoveel goedkoper was maar nu toch spijt.
Ik twijfel alleen of dat bij een controltech stuur ook zo is. Die zijn bovenop volgens mij wat ronder. Ik heb vorig jaar op het allerlaatste moment het controltech stuur teruggelegd en een deda stuur gekocht omdat die zoveel goedkoper was maar nu toch spijt.
K heb ook een K-wing gehad van FSA (carbon). Voordeel: heerlijke platte bovenkant, goeie greep voor op de NL wegen/goede beklimmingen, ultrastijf, interne kabelgeleiding, prijs, looks. Nadeel: de vorm van de beugel (ook persoonlijk hoor), de stijfheid liet m'n handen soms tintelen op slechte wegen.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Amclassic-fan schreef:Wat is het voordeel van die geintegreerde rommel? Dat je je stuur niet meer kan kantelen? zodat je je shifters niet op de meest ideale positie kunt zetten, omdat dan de overgang met je stuur waardeloos is.
"geintegreerde rommel"?
ten eerste waarom is dat nou weer gelijk rommel?..
en er zijn mensen die er een voordeel mee hebben,
ik vind ze stijver. doordat het geen 2 stukken zijn zit er dus minder beweging in,
en shifters zijn voor mij perfect zo. en overgang van shifter naar stuur?..
nou dat is alles behalve waardeloos, ik geloof dat dit puur een smaak gevalletje is want de 1 rijd met zijn shifters ongeveer bovenop zijn stuur en andere juist heel laag,
davey schreef:de met geintergreerde stuurpen zijn heerlijk,
ik heb met de cinelli ram gereden en nu met de pro stealth, ook heb ik eens een 4za geprobeerd. voorkeur gaat: cinelli ram,pro stealth,4za,
platte bovenkant rijd idd wel lekkerder, ik vind d ronde stuurtjes nu helemaal niks meer, nu ik dit gewend ben,.
Helemaal waar, bovendien kun je na een val op je stuur de hel rotzooi vervangen (in plaats van alleen je stuur).
Wat mij een beetje tegenstaat van die wing stuurtjes die ik zo zie rondkomen is dat "wing" gedeelte niet bekleed is met lint; lijkt mij niet zo fijn. Aan de andere kant: zo vaak heb ik mijn handjes niet op het stuur.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Zelf rij ik nu reeds een jaar met een BBB-stuur: FiberWing BHB-22C.
Zou niets anders meer willen: zeer comfortabel: zowel in de beugel (klassieke bocht) als op de platte bovenzijde. Kabels zitten in geleider (dus niet in de weg). 't Is misschien geen wedstrijdstuur, maar dus wel een erg prettig !
Zou niets anders meer willen: zeer comfortabel: zowel in de beugel (klassieke bocht) als op de platte bovenzijde. Kabels zitten in geleider (dus niet in de weg). 't Is misschien geen wedstrijdstuur, maar dus wel een erg prettig !
Heeft iemand ervaring met de ITM Wingshape carbon? Ik vind hem er erg mooi uitzien en de prijs is ook goed,bij bike-components. Het is een alu stuurtje met carbon afwerking aan de bovenkant. Puur voor de looks dus, maar wel geeft niet.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Seger schreef:Heeft iemand ervaring met de ITM Wingshape carbon? Ik vind hem er erg mooi uitzien en de prijs is ook goed,bij bike-components. Het is een alu stuurtje met carbon afwerking aan de bovenkant. Puur voor de looks dus, maar wel geeft niet.
Als je dit topic doorgelezen had, dan was je 3 ervaringen tegen gekomen.
davey schreef:Amclassic-fan schreef:Wat is het voordeel van die geintegreerde rommel? Dat je je stuur niet meer kan kantelen? zodat je je shifters niet op de meest ideale positie kunt zetten, omdat dan de overgang met je stuur waardeloos is.
"geintegreerde rommel"?
ten eerste waarom is dat nou weer gelijk rommel?..
en er zijn mensen die er een voordeel mee hebben,
ik vind ze stijver. doordat het geen 2 stukken zijn zit er dus minder beweging in,
en shifters zijn voor mij perfect zo. en overgang van shifter naar stuur?..
nou dat is alles behalve waardeloos, ik geloof dat dit puur een smaak gevalletje is want de 1 rijd met zijn shifters ongeveer bovenop zijn stuur en andere juist heel laag,
Mee eens Davey! Ik heb met mijn 4ZA Cyclope stuurtje ook nergens problemen mee. Zal denk ik een stuk jaloezie zijn... Daarnaast moet je het er natuurlijk voor over hebben. Bij mij ( ik zeg het eerlijk) is het eenmalig, omdat ik door een behoorlijk goede stagevergoeding me dit stuurtje kon veroorloven.
back to topic nu, ik rij inmiddels al zeker vier jaar met een wing stuurtjes, heb er dus ook verschillende gehad. En mij bevalt het super! Ik weet niet of ik nog anders wil.
![Afbeelding](http://img166.imageshack.us/img166/331/kleinbalkmeturl1dt1.jpg)