Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

tarzander
Forum-lid

tarzander 18 mei 2008 23:09

Ik vind wel dat ze de groep dan geen Record SL moeten gaan noemen, maar gewoon de volledige naam: Campagnolo Record SuperLeggera. Past veel beter bij een Italiaans merk.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 18 mei 2008 23:13

Worden dan wel hele kleine lettertjes op de verschillende onderdelen! Daarom SL dus.
Niets is wat het lijkt..

abacus
Forum-lid

abacus 18 mei 2008 23:37

Vreemd dat bij het aantal kransjes achter kennelijk wel geldt: 'meer is beter', maar dat drie bladen vóór door velen nog steeds als 'not done' wordt gezien.

morel
Forum-lid

morel 19 mei 2008 00:17

Abacus schreef:Vreemd dat bij het aantal kransjes achter kennelijk wel geldt: 'meer is beter', maar dat drie bladen vóór door velen nog steeds als 'not done' wordt gezien.

Hoi,
Ik geloof dat er weinig mensen zijn die echt op 11 tanden zitten te wachten.
Het zal nu onderhand met 10 stuks ook wel voldoende zijn zeker !?
Dit is dus puur marketing van de heren Campagnolo, met de bedoeling om de mensen weer gek te maken voor dit systeem.
De winkels hebben al geen stock genoeg zeker ?
Cassettes 7 sp. 8 sp. 9 sp. 10 sp. en ja hoor daar is 11 sp. en nou komt Dhr. Shimano waarschijnlijk ook nog met een 12 sp. ?
Het is misschien ook wel leuk om van voren een blad bij te steken naar 4 bladen.
Ik bedoel maar waar is de zin van dit alles eigenlijk.
Dan vinden de mensen het gek dat je met weemoed terug denkt aan de tijden van de 6 pion, welke je naar eigen believen aan kon veranderen van 12 naar 30 en alles wat daar tussen licht.
En dat waren cassettes waar je jaren mee kon rijden, en waarvan elke keer schakelen ook raak was.
Nu moet alles zo minutieus afgesteld staan anders trek je onherroepelijk je achterderailleur genadeloos in je spaken.
Maar er is eigenlijk ook echt geen plaats meer hoor.
10 lijkt mij zat, de boot is vol !
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Sorry ik dacht even hard op, :rolleye:

Groeten,

Morel.:d

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 19 mei 2008 01:01

Morel schreef:
Abacus schreef:Vreemd dat bij het aantal kransjes achter kennelijk wel geldt: 'meer is beter', maar dat drie bladen vóór door velen nog steeds als 'not done' wordt gezien.

Hoi,
Dit is dus puur marketing van de heren Campagnolo, met de bedoeling om de mensen weer gek te maken voor dit systeem.
Cassettes 7 sp. 8 sp. 9 sp. 10 sp. en ja hoor daar is 11 sp. en nou komt Dhr. Shimano waarschijnlijk ook nog met een 12 sp. ?
Het is misschien ook wel leuk om van voren een blad bij te steken naar 4 bladen.
Dan vinden de mensen het gek dat je met weemoed terug denkt aan de tijden van de 6 pion, welke je naar eigen believen aan kon veranderen van 12 naar 30 en alles wat daar tussen licht.
En dat waren cassettes waar je jaren mee kon rijden, en waarvan elke keer schakelen ook raak was.
Nu moet alles zo minutieus afgesteld staan anders trek je onherroepelijk je achterderailleur genadeloos in je spaken.

Groeten,

Het is hardop denken, maar ik ben het zeer zeker met je eens! Sinds vorig jaar ben ik pas opver gestapt op 10sp, en daarvoor nog gewoon op 9sp, maar in Nederland, en meerendeel van België is dat zeker voldoende. Dan maar een ander voorblad erop waardoor je lichter kan trappen.

Daarnaast ga ik me afvragen dan, worden die kransjes niet zo aanmerkelijk dun, dat die vertanding gaat afbreken omdat het die kracht niet aan kan? Zal Campa wel een oplossing voor hebben, maar ben benieuwd hoe erg het in trek zal zijn bij de consument.
Afbeelding

racingluca
Forum-lid

racingluca 19 mei 2008 02:36

maus_1990 schreef:
Morel schreef:

Hoi,

Groeten,

Het is hardop denken, maar ik ben het zeer zeker met je eens! Sinds vorig jaar ben ik pas opver gestapt op 10sp, en daarvoor nog gewoon op 9sp, maar in Nederland, en meerendeel van België is dat zeker voldoende. Dan maar een ander voorblad erop waardoor je lichter kan trappen.

Daarnaast ga ik me afvragen dan, worden die kransjes niet zo aanmerkelijk dun, dat die vertanding gaat afbreken omdat het die kracht niet aan kan? Zal Campa wel een oplossing voor hebben, maar ben benieuwd hoe erg het in trek zal zijn bij de consument.

Ik snap dat de profs die met een compact crankstel rijden een groter bereik hebben met 11 speed, maar de nadelen?
Slechtere kettinglijn, waar de nieuwe 11 speed nog gevoeliger voor zal zijn aangezien hij nog dunner moet zijn dan een 10 speed ketting.
Natuurlijk geen nadeel voor de profs, maar wel voor de normale mensen die hun eigen materiaal moeten betalen...

En dat van de triple vind ik een goed punt: met 11 speed zeg je eigenlijk dat je het niet redt met een dubbel, maar je toch nog te mans bent voor een triple. ;)
Built for speed and driven by passion

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2008 13:00

Profs die met een compact rijden? Dat zie ik niet vaak gebeuren, de klim moet wel heel lang erg steil zijn willen ze een compact steken. Er zijn maar een paar klimmetjes in Europa waar ze dat doen.

De huidige Campa kettingen zijn al smal genoeg voor 11 speed, dus die hoeven niet meer smaller te worden. Ik vind het wel prima als we er volgend jaar weer een tandje erbij krijgen op de fietsen. Dan hebben we 11-23 cassettes met een 18 er tussen, hoef ik die niet meer te missen met klimmen. Ideaal zou ik 't vinden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mei 2008 13:03

Op de Zoncolan vorig jaar reden zelfs de grote meneren (Schleck, Simoni, Cunego) met een compact. Di Luca zelfs met 34x29 !

Ook in de Pyreneëen heb je zo'n rotklim (ben even de naam kwijt) waar zeker de mindere klimgoden een compact steken.

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 19 mei 2008 14:07

Angliru?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mei 2008 14:08

Ja, die was het :)

Afbeelding

De Kitzbuhler Horn kan ook in dat rijtje:

Afbeelding

racingluca
Forum-lid

racingluca 19 mei 2008 15:21

Zie je wel! ;)
Built for speed and driven by passion

diogenes
Forum-lid

diogenes 19 mei 2008 15:27

>Op de Zoncolan vorig jaar reden zelfs de grote meneren
Hee, hee! Wij gaan hier toch geen Smeetsiaans spreken, he?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie