Pagina 3 van 3
Geplaatst: 26 jul 2008 14:34
door spietpiet
wasbeer2006 schreef:
Dat zal dan voor de racefiets niet veel anders zijn. de gebroken ketting komt 95% van verkeerd schakelen. OP 52/27 breekt ie gegarandeerd bij een beetje aanzetten
Dan is je ketting gewoon te kort of gebruik je een derrailleur met een te korte kooi.
Je moet technisch gezien gewoon de 52/27 kunnen schakelen zonder dat er iets kapot gaat.
Of je 52/27 wil rijden is een andere kwestie, maar je moet niet het spul in de soep draaien als je een keer niet oplet en verkeerde schakelt.
Geplaatst: 26 jul 2008 14:41
door spietpiet
wasbeer2006 schreef:
Dat zal dan voor de racefiets niet veel anders zijn. de gebroken ketting komt 95% van verkeerd schakelen. OP 52/27 breekt ie gegarandeerd bij een beetje aanzetten
Dan is je ketting gewoon te kort of gebruik je een derrailleur met een te korte kooi.
Je moet technisch gezien gewoon de 52/27 kunnen schakelen zonder dat er iets kapot gaat.
Of je 52/27 wil rijden is een andere kwestie, maar je moet niet het spul in de soep draaien als je een keer niet oplet en verkeerde schakelt.
Geplaatst: 29 jul 2008 15:40
door wasbeer2006
Kan zijn dat het op de racefiets wel kan omdat de bladen en kransen dichter bij elkaar staat. Maar op de MTB breekt het echt dat kan ik je verzekeren de verschillen zijn wel groter 11-32 achter en 22-44 voor
Geplaatst: 29 jul 2008 19:40
door spietpiet
wasbeer2006 schreef:Kan zijn dat het op de racefiets wel kan omdat de bladen en kransen dichter bij elkaar staat. Maar op de MTB breekt het echt dat kan ik je verzekeren de verschillen zijn wel groter 11-32 achter en 22-44 voor
Niet mee eens, in principe moet je de 44/34 kunnen schakelen.