Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zere knie

rezne
Forum-lid

rezne 22 mei 2008 19:07

[quote="body"][quote="Rezne"]Vooral na krachttraining op de fiets is het gevoelig. De duur van de rit maakt weinig uit.

Moet ik toch maar blijven klooien met de schoenplaatjes? [/quote]

Het duidelijk dat er iets overtraind is. Voorlopig geen krachttraining meer doen. Waarschijnlijk heeft dit ook met je afstelling te maken. Waarom niet even investeren in een goed fiets analyse. Zelf ben ik bij Lucas Bos geweest en ben weer helemaal vrij van knie klachten. Sterker nog, mijn kracht is zelfs toegenomen.

[/quote]

Mijn huidige positie is tot stand gekomen door kilometers te maken en wat passen en meten. Onderdelen zijn gekocht op basis van lichaamsmaten.
Een keer alles laten analyseren is nooit weg natuurlijk. Ik zal wel eens wat adresjes opzoeken.
Ik ga trouwens het liefst naar iemand die mensen op de fiets zet aan de hand van ervaring dan aan de hand van een programma.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 mei 2008 19:15

Ik wil geen reclame maken maar Lucas Bos is iemand met ervaring en niet werkt via bepaalde programma's.
Succes
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rezne
Forum-lid

rezne 22 mei 2008 19:24

Ik heb zijn website gezien en is wel het proberen waard. Ik heb niks te verliezen: alleen kniepijn. Het is geen ramp overigens, maar pijn is toch n signaal dat er iets niet helemaal goed gaat.
Ik zal m eens bellen. Bedankt voor de tip.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 mei 2008 19:25

Nu maar hopen dat het snel weggaat. Na zijn behandeling was ik er binnen een week van af.
Hij stelde mijn fiets beter af en kreeg strekoefeningen mee.
Succes!!
Albert Einstein

dubois
Forum-lid

dubois 22 mei 2008 21:04

Ik heb ook knieklachten aan mn rechterknie. Er zit een irritatie aan de linker(binnen)bovenkant van mijn knieschijf. Het is al een tijdje aan de gang eerst 3 weken rust zij de fysio maar dat hielp niet. Daarna langs Lucas bosch geweest die heeft me weer helemaal goed op de fiets gezet. Dat is nu twee weken geleden de pijn is wel minder alleen irritatie is er nog steeds. Durf nog niet voluit te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 mei 2008 21:10

[quote="Du Bois"]Ik heb ook knieklachten aan mn rechterknie. Er zit een irritatie aan de linker(binnen)bovenkant van mijn knieschijf. Het is al een tijdje aan de gang eerst 3 weken rust zij de fysio maar dat hielp niet. Daarna langs Lucas bosch geweest die heeft me weer helemaal goed op de fiets gezet. Dat is nu twee weken geleden de pijn is wel minder alleen irritatie is er nog steeds. Durf nog niet voluit te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?.[/quote]

Heb je toevallig ook rek-oefeningen gekregen? Mijn Harmstrings waren aan de korte kant. Ik heb deze moeten oprekken, 3 x maal daags. Verder moest ik korte ritjes doen, 50 km want langer kreeg ik last van mn knie. Na een week ging het beter
Albert Einstein

dubois
Forum-lid

dubois 22 mei 2008 22:37

Ja heb rekoefeningen gekregen maar dit vooral voor mijn linkerbeen omdat die wat korter is. Verder ben ik van grijse look plaatjes naar rode gegaan voor meer speling. Ook rijd ik nu niet meer dan 60 km met ligt verzet niet zwaarder dan 39/15.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 mei 2008 22:41

[quote="Du Bois"]Ja heb rekoefeningen gekregen maar dit vooral voor mijn linkerbeen omdat die wat korter is. Verder ben ik van grijse look plaatjes naar rode gegaan voor meer speling. Ook rijd ik nu niet meer dan 60 km met ligt verzet niet zwaarder dan 39/15.[/quote]

Dan zeker ook je rechterbeen mee rekken. Hopelijk gaat het bij jou dan ook snel over.
Albert Einstein

dubois
Forum-lid

dubois 22 mei 2008 23:04

Ja zal ik ook gaan doen kijken of dat helpt de komende dagen. merk jij per rit verbetering? bij mij verschild het echt per keer gister bv bijna geen last en vandaag na 30 km begon de last weer. rek jij voor de rit je spier op?

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 23 mei 2008 19:53

Bij mij is het al bijna helemaal weg. Nu voel ik het een beetje rond de 115 km dus ik mag niet mopperen. Het beste is om 3 x per dag je harmstrings te rekken. Zeker ook voor en na het fietsen. Ik heb ook nieuwe schoenen gekocht en heb hierdoor betere steun gekregen. Ik heb specialized schoenen gekocht met die speciale zooltjes erin.

Begin wel rustig met fietsen met elke rit en vergeet niet de rekoefeningen. Sterkte! Neem anders nog een keertje contact op met Lucas, heb ik ook gedaan.
Albert Einstein

dubois
Forum-lid

dubois 23 mei 2008 22:48

Vandaag weer kleine 60 gereden. Ik heb al wat mailtjes naar Lucas gestuurd reageerd nog niet. Gaat alleen maar weer slechter dus maandag maar langs de dokter. Heb meer het gevoel dat mn knie niet goed spoort : http://www.mtchuizen.com/patella.php iemand anders hier ervaring mee?

tarzander
Forum-lid

tarzander 25 mei 2008 22:20

Ik heb sinds gisteren ook weer last van mijn knie. Ik heb meegedaan aan de plaatselijke Ronde (van Rijssen) en in het 6e rondje wilde ik aanzetten en toen verdraaide ik mijn rechterknie, of trok mijn onderbeen van mijn bovenbeen, in ieder geval kon ik daarna niet door want deed verschrikkelijk zeer. Ik ben daarna naar de centrale huisartsenpost geweest en die arts adviseerde mij 24 uur rust en morgen naar mijn huisarts. Met hem moet ik overleggen hoe we mijn knie gaan aanpakken, want die andere arts constateerde dat ik veel te veel speling had op mijn rechterknie(banden). Deze dacht dat het beste was om de spieren rond de knie erg veel te gaan trainen, zodat de speling opgevuld werd met spiermassa en dat die spieren dan ook de kniebanden konden ontlasten.

Denken jullie dat dit kan helpen? En welke oefeningen, in de sportschool, zijn dan het beste om te gaan doen?
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Plaats reactie