Korte broeken weer?
Vanmorgen met korte broek (en jack - dat dan wel) op de fiets gezeten. Heerlijk! Toegegeven, met beenstukken was het ook prima gegaan. Natuurlijk waren ze een beetje koud toen ik binnenkwam, maar goed. Vanmiddag lekker in de zon terug.
ik schrik er vaak van hoe vroeg mensen al met korte broek op de fiets zitten. Op een mooie dag februari met een graadje of 13 en het eerste zonnetje zie je ze al voorbij komen. Zo zonde voor je knieën en je spieren. Dus bij mij is het ook tot een graad of 17 de beenstukken of kniestukken en pas bij 20+ zonder. En omdat m'n armen toch niets doen onderweg blijven die nog wat langer ingepakt.
@Goku, briljante post ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hangt helemaal van het soort weer af en echt nauwkeurig op de temperatuur letten doe ik niet, maar tot een graad of 20 rij ik altijd met beenstukken (of lange broek als het echt koud is) en armstukken danwel jack. Het zijn toch maar trainingen en dan kan je beter goed voor je lichaam zorgen zoals al eerder hier is opgemerkt. Wordt op de club nogal eens om me gelachen als iedereen in zomeroutfit staat en ik nog met beenstukken en dergelijke fiets. Maar ja, ze lachten in het begin ook als ik weer eens met mijn witte overschoentjes aankwam, de meesten zijn er nu wel aan gewend.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hangt helemaal van het soort weer af en echt nauwkeurig op de temperatuur letten doe ik niet, maar tot een graad of 20 rij ik altijd met beenstukken (of lange broek als het echt koud is) en armstukken danwel jack. Het zijn toch maar trainingen en dan kan je beter goed voor je lichaam zorgen zoals al eerder hier is opgemerkt. Wordt op de club nogal eens om me gelachen als iedereen in zomeroutfit staat en ik nog met beenstukken en dergelijke fiets. Maar ja, ze lachten in het begin ook als ik weer eens met mijn witte overschoentjes aankwam, de meesten zijn er nu wel aan gewend.
Jorisb schreef:@Goku, briljante post
Idd, lol!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
newD schreef:ik schrik er vaak van hoe vroeg mensen al met korte broek op de fiets zitten. Op een mooie dag februari met een graadje of 13 en het eerste zonnetje zie je ze al voorbij komen. Zo zonde voor je knieën en je spieren.
Ik zie ze bij 5 graden soms al in het kort rijden. Blijkbaar zien ze dat de zon schijnt, voelen ze binnen voor het raam of buiten in de zon en uit de wind dat de zon ook al wat kracht heeft, maar vergeten ze totaal dat de lucht nog gewoon koud is...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik merk ook dat wielertoeristen veel te snel naar korte kledingsstukken grijpen. Profrenners zal je gemakkelijk tot bijna 25°C met beenstukken zien trainen, doodeenvoudig om de gewrichten te beschermen: hou het wat gezond!
Ook zonder hoofddeksel rijden is behoorlijk onverstandig: bedek steeds een bezweet voorhoofd, in winter en zomer.
Ook zonder hoofddeksel rijden is behoorlijk onverstandig: bedek steeds een bezweet voorhoofd, in winter en zomer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik heb vorig jaar nog met korte broek gereden bij 5 graden ofzo. Ik was toen in afwachting van mijn lange broek.Bij gebrek aan beter want ik heb nooit eerder een lange broek gehad.
Met korte mouwen rij ik niet zovaak hier in dit kl0te land...met die wind vind ik het niet vaak pretig terwijl ik al wel snel met korte broek rij. Ik ben volgens mij wel een vreemd figuur maar dat maakt niet uit...
Met korte mouwen rij ik niet zovaak hier in dit kl0te land...met die wind vind ik het niet vaak pretig terwijl ik al wel snel met korte broek rij. Ik ben volgens mij wel een vreemd figuur maar dat maakt niet uit...
-
- Forum-lid
Met trainen bijna altijd lange broek + mouwen. Boven de 25 graden soms zonder arm- of beenstukken, ligt ook aan eventuele wind. Kan wel kiezen uit dikke of dunne arm-/beenstukken.
Met wedstrijd is het weer een heel ander verhaal, dan is het bijna altijd korte broek.
Met wedstrijd is het weer een heel ander verhaal, dan is het bijna altijd korte broek.
Ik vond het ook nog te fris vandaag, zeker toen het even bewolkter werd. Mijn melkflessen verlangen wel naar een beetje zon zodat ze een beetje kleur krijgen !
Nog een beetje geduld vrees ik.
Nog een beetje geduld vrees ik.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;