Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Korte broeken weer?

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 apr 2008 12:13

Vanmorgen met korte broek (en jack - dat dan wel) op de fiets gezeten. Heerlijk! Toegegeven, met beenstukken was het ook prima gegaan. Natuurlijk waren ze een beetje koud toen ik binnenkwam, maar goed. Vanmiddag lekker in de zon terug.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 10 apr 2008 12:41

ik schrik er vaak van hoe vroeg mensen al met korte broek op de fiets zitten. Op een mooie dag februari met een graadje of 13 en het eerste zonnetje zie je ze al voorbij komen. Zo zonde voor je knieën en je spieren. Dus bij mij is het ook tot een graad of 17 de beenstukken of kniestukken en pas bij 20+ zonder. En omdat m'n armen toch niets doen onderweg blijven die nog wat langer ingepakt.

jorisb
Forum-lid

jorisb 10 apr 2008 12:43

@Goku, briljante post :)

Hangt helemaal van het soort weer af en echt nauwkeurig op de temperatuur letten doe ik niet, maar tot een graad of 20 rij ik altijd met beenstukken (of lange broek als het echt koud is) en armstukken danwel jack. Het zijn toch maar trainingen en dan kan je beter goed voor je lichaam zorgen zoals al eerder hier is opgemerkt. Wordt op de club nogal eens om me gelachen als iedereen in zomeroutfit staat en ik nog met beenstukken en dergelijke fiets. Maar ja, ze lachten in het begin ook als ik weer eens met mijn witte overschoentjes aankwam, de meesten zijn er nu wel aan gewend.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 apr 2008 12:55

Jorisb schreef:@Goku, briljante post :)

Idd, lol! :D
newD schreef:ik schrik er vaak van hoe vroeg mensen al met korte broek op de fiets zitten. Op een mooie dag februari met een graadje of 13 en het eerste zonnetje zie je ze al voorbij komen. Zo zonde voor je knieën en je spieren.

Ik zie ze bij 5 graden soms al in het kort rijden. Blijkbaar zien ze dat de zon schijnt, voelen ze binnen voor het raam of buiten in de zon en uit de wind dat de zon ook al wat kracht heeft, maar vergeten ze totaal dat de lucht nog gewoon koud is...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 10 apr 2008 14:31

He Scepticus, heb jij nou al eens een nieuwe korte broek gekocht ipv dat soft erotische niemendalletje wat je op de Posbank aanhad? ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC

casran 10 apr 2008 17:24

Ik merk ook dat wielertoeristen veel te snel naar korte kledingsstukken grijpen. Profrenners zal je gemakkelijk tot bijna 25°C met beenstukken zien trainen, doodeenvoudig om de gewrichten te beschermen: hou het wat gezond!

Ook zonder hoofddeksel rijden is behoorlijk onverstandig: bedek steeds een bezweet voorhoofd, in winter en zomer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

joddi
Forum-lid

joddi 10 apr 2008 19:27

Net 100km gefietst in korte broek wel een jack aan, ging prima zolang je fietst is het heel lekker helemaal niet koud gehad, alleen toen ik onder de douche sprong voelde de douch wel warm aan op de benen.
Cube Agree GTC

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 10 apr 2008 19:51

Deze vraag moet je aan het einde van juli nog eens stellen. Dan liggen die grenzen opeens heel anders. Dan komen de been- en armstukken al net onder de 20 graden naar voren.

gbrand
Forum-lid

gbrand 10 apr 2008 20:46

Voorjaar:
Korte broek aan bij 17 kleinnulletjeC
Korte mouwen bij 20 ....

Najaar:
Korte broek uit bij 15...
Lange mouwen aan bij 18...
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

masterb
Forum-lid

masterb 10 apr 2008 20:52

Ik heb vorig jaar nog met korte broek gereden bij 5 graden ofzo. Ik was toen in afwachting van mijn lange broek.Bij gebrek aan beter want ik heb nooit eerder een lange broek gehad.

Met korte mouwen rij ik niet zovaak hier in dit kl0te land...met die wind vind ik het niet vaak pretig terwijl ik al wel snel met korte broek rij. Ik ben volgens mij wel een vreemd figuur maar dat maakt niet uit...

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 10 apr 2008 22:27

Met trainen bijna altijd lange broek + mouwen. Boven de 25 graden soms zonder arm- of beenstukken, ligt ook aan eventuele wind. Kan wel kiezen uit dikke of dunne arm-/beenstukken.
Met wedstrijd is het weer een heel ander verhaal, dan is het bijna altijd korte broek.

timper
Forum-lid

timper 10 apr 2008 22:59

Ik vond het ook nog te fris vandaag, zeker toen het even bewolkter werd. Mijn melkflessen verlangen wel naar een beetje zon zodat ze een beetje kleur krijgen !
Nog een beetje geduld vrees ik.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie