Pagina 3 van 3
Geplaatst: 31 jul 2008 12:01
door spin
Hee, wat slim. Hoe ziet dat eruit dan? Heb je dan dus gewoon op twee plaatsen remgrepen?
Geplaatst: 31 jul 2008 13:08
door Erik
Dat zijn zogenaamde 'froglegs'. Je hebt dan idd op twee plaatsen remgrepen: de normale en twee op het platte deel van je stuur naast de stuurpen. Overigens biedt Shimano de mogelijkheid om de reikwijdte van de handels aan te passen dmv inzetstukjes.
Geplaatst: 31 jul 2008 13:21
door ever
Dat met die inzetstukjes werkt alleen met bepaalde types remgrepen van shimano (STI-R600 en STI-R700) en niet met de reguliere remgrepen (tiagra, 105, ultegra, etc.) Als je die speciale remgrepen niet hebt zul je ze dus moeten vervangen en dat is een duur grapje. Op z'n goedkoopst kwam ik ze voor 175 euro op internet tegen.
Geplaatst: 31 jul 2008 13:26
door lior63
Bij deze een foto van mijn eigen fiets.
Ik vind het gewoon comfortabel (en ook veiliger)
[img=
http://img528.imageshack.us/img528/6034/bild0392wp1.jpg]
Geplaatst: 31 jul 2008 14:40
door amclassic-fan
[quote="ever"]Dat met die inzetstukjes werkt alleen met bepaalde types remgrepen van shimano (STI-R600 en STI-R700) en niet met de reguliere remgrepen (tiagra, 105, ultegra, etc.) Als je die speciale remgrepen niet hebt zul je ze dus moeten vervangen en dat is een duur grapje. Op z'n goedkoopst kwam ik ze voor 175 euro op internet tegen.[/quote]
Een stukje vilt er tussen stoppen bij een gewone shifter werkt ook gewoon.
Geplaatst: 31 jul 2008 18:03
door spin
Thnx lior, dat ziet er idd wel degelijk en comfi uit. Is een overweging waard.
Wat ik niet helemaal snap is hoe je met een inzetstukje de afstand tot de handels kleiner zou kunnen maken?
Geplaatst: 31 jul 2008 18:42
door amclassic-fan
Je zorgt dan dat de hendels dichter bij 't stuur komen, zodat je er makkelijker bij komt in de beugel.
Geplaatst: 01 aug 2008 17:33
door lior63
[quote="Amclassic-fan"]Je zorgt dan dat de hendels dichter bij 't stuur komen, zodat je er makkelijker bij komt in de beugel. [/quote]
Maar dat zorgt er tegelijk ook voor dat je met de handen OP de handels, de handels verder weg staan, dus zoveel schiet je er niet mee op. Komt nog bij dat de afstelling van je rem dan kritisch wordt omdat je minder ruimte hebt om de remkabel aan te trekken. Dus een slagje in je wiel is sneller een aanloper.