Speedplay of Time?
-
- Forum-lid HC
Loctite gebruik je voor de 3 bouts bevestiging op de schoenen (ter voorkoming van loslopen en eventueel (wel de halfvast versie) voor de 4 schroefjes.
Hoeft niet maar is beter van wel (de 4 schroefjes zijn af fabriek van loctite voorzien.
Hoeft niet maar is beter van wel (de 4 schroefjes zijn af fabriek van loctite voorzien.
Ik zou wel eens een setje Time willen proberen. Als iemand een oud setje over heeft, wil ik deze graag overnemen voor testdoeleinden (Amclassic-fan?).
Time RSX ken ik niet, wel met een vorige versie van Time gereden. Rij nu al enkele jaren met Speedplay zeros. Tja, erg wennen de eerste 3 ritjes, het losse gevoel bij het rijden, maar dat is juist de gedachte achter het systeem. Voelt enorm vreemd aan, zoveel vrijheid in beweging, maar het went wel snel.
Slijtage van de schoenplaatjes is me niet opgevallen, rij nu al 3 jaar met dezelfde plaatjes (of en toe wat siliconenspray op het plastic draaimechanisme en het gaat weer super soepel). Het deel van de schoenplaten waarmee je op de grond komt tijdens het lopen is van metaal, dat krijg je echt niet snel versleten.
Afstellen van het systeem vond ik heel makkelijk, het moeilijkste was nog het monteren van de plaatjes voor de afstand van schoen-crank. De gewenste speling instellen is zeer eenvoudig te doen middels de stelschroefjes als de schoen is ingeklikt.
Slijtage van de schoenplaatjes is me niet opgevallen, rij nu al 3 jaar met dezelfde plaatjes (of en toe wat siliconenspray op het plastic draaimechanisme en het gaat weer super soepel). Het deel van de schoenplaten waarmee je op de grond komt tijdens het lopen is van metaal, dat krijg je echt niet snel versleten.
Afstellen van het systeem vond ik heel makkelijk, het moeilijkste was nog het monteren van de plaatjes voor de afstand van schoen-crank. De gewenste speling instellen is zeer eenvoudig te doen middels de stelschroefjes als de schoen is ingeklikt.
Wie kan me uitleggen wat het verschil tussen de RXS/RXL serie en de XEN serie van Time?
I live to ride,I ride Passoni
Zijn twee verschillende typen pedalen, de Xen heeft een groter oppervlak en grotere uitval dan de RXS.
(grotere uitval = meer ruimte om je voet te kunnen draaien tijdens uitklikken, leg het een beetje lullig uit maar je snapt het wel)
(grotere uitval = meer ruimte om je voet te kunnen draaien tijdens uitklikken, leg het een beetje lullig uit maar je snapt het wel)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Dank u wel heren! Ik ben benieuwd, ik heb van Roger een setje Time's overgenomen en zal mijn bevindingen snel posten!
-
- Forum-lid
havana schreef:Dank u wel heren! Ik ben benieuwd, ik heb van Roger een setje Time's overgenomen en zal mijn bevindingen snel posten!
Ben ik ook benieuwd naar jouw ervaringen Havana. Ik heb sinds kort ook de Time (RXE) na altijd nog op SPD gefietst te hebben. Ik zit nog steeds midden in de "gewenningsfase''. In- en uitklikken gaat nog niet altijd even vlot. Het gevoel is veel minder solide als bij de (metalen) SPD. En als sommigen vinden dat lopen op Time plaatjes goed gaat in vergelijking met Speeedplay, ga ik voorlopig nog niet mijn nek breken op de de Speedplays....
Misschien handig om mijn "context" ook even neer te zetten: ik heb de afgelopen 10.000 km met Ultegra SPD-SL pedalen gereden en daarvoor een kilometer of 3000 met de "oude" SPD.
Dat lopen op de plaatjes is voor mij wel enigszins een issue, wan tik woon op 1 hoog en de trap naar beneden is héél glad.
Dat lopen op de plaatjes is voor mij wel enigszins een issue, wan tik woon op 1 hoog en de trap naar beneden is héél glad.
- de zwarten
- Forum-lid HC
kijk op de website zou ik zo zeggen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®