ronde van Vlaanderen
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zou voor de lage set gaan. De bandendruk hangt ook samen met lichaamsgewicht en rijstijl.
en tot slot: no fear!
en tot slot: no fear!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Iets bredere bandjes met wat lagere druk is inderdaad een goede tip. Maar verder maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je mee rijdt. Er zijn maar een paar korte stroken die er echt lastig bij liggen, verder kun je lekker doorrijden (wat betreft ondergrond dan, ik heb het niet over de opstoppingen). Mijn taktiek: buitenblad, handjes losjes aan het stuur, en volle bak er over heen! Dan heb je het ook maar zsm gehad.
-
- Forum-lid
zondag bij de E3 lag het aardig nat.
Taaienberg lag vuil, dat was een probleem. zelfs met 30x25 en blijven zitten patineerde ik, maar uiteindelijk rijdend boven, flink wat wandelaars daar.
paterberg was geen probleem, goot en kassseien lagen goed.
koppenberg en nat weer is te voorspellen, uiteraard.
Opvallend hoe slecht kwaremont erbij ligt.
Taaienberg lag vuil, dat was een probleem. zelfs met 30x25 en blijven zitten patineerde ik, maar uiteindelijk rijdend boven, flink wat wandelaars daar.
paterberg was geen probleem, goot en kassseien lagen goed.
koppenberg en nat weer is te voorspellen, uiteraard.
Opvallend hoe slecht kwaremont erbij ligt.
Juist op weeronline gekeken , en het weer voor zaterdag is rond de streek van Geraardsbergen in positieve zin aan het veranderen .Dus als deze voorspellingen zo blijven dan gaan we daar zaterdag niet veel regen zien !
En als je de keuze hebt uit twee fietsen , neem dan niet je beste !
Op de kasseistroken ziet het materiaal heel veel af , en als je op de steile klimmen zoals de Koppenberg in aanraking komt met de Vlaamse grond met nog honderden fietsers in de buurt zijn er al vlug krassen op u frame gezet !
Het hoeft trouwens niet altijd je eigen schuld te zijn als je valt . (en ik zou ze niet willen tellen die op die klims niet boven geraken en dan niet meer met hun voeten uit hun klikpedalen geraken en zo tegen de vlakte gaan )
En als je de keuze hebt uit twee fietsen , neem dan niet je beste !
Op de kasseistroken ziet het materiaal heel veel af , en als je op de steile klimmen zoals de Koppenberg in aanraking komt met de Vlaamse grond met nog honderden fietsers in de buurt zijn er al vlug krassen op u frame gezet !
Het hoeft trouwens niet altijd je eigen schuld te zijn als je valt . (en ik zou ze niet willen tellen die op die klims niet boven geraken en dan niet meer met hun voeten uit hun klikpedalen geraken en zo tegen de vlakte gaan )
[quote="Siena"]
........Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]
Dit is de reden dat ik altijd als een van de laatste vetrek. Dit is dan tegen 8.30 uur.
De rest haal je wel weer in...
........Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]
Dit is de reden dat ik altijd als een van de laatste vetrek. Dit is dan tegen 8.30 uur.
De rest haal je wel weer in...
[quote="Siena"][quote="Bottecchia"][quote="Siena"]
Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]
Dat vind ik wel even interessant. Hoe gaat dat met die bus? Ik heb een hotel overnachting in de buurt van de finishplaats en maak dus gebruik van die bus transfer naar Brugge.
Dat podium vind ik ook niet zo interessant. Die tijd breng ik liever op de fiets door want dan heb je wat meer speling voor eventuele tegenslag of slecht weer wat later op de dag pas komt. Moet je daar dus echt in de rij gaan staan of kan je gewoon gaan fietsen?
[/quote]
Het is verder goed geregeld hoor, met die bus. Maar je bent pas rond 7 uur in de straten rond de markt en dan staat er al heel wat volk. Helaas moet je je eerste 'knipje' op het podium halen, heb me erg vorig jaar niet echt in verdiept hoe het anders zou kunnen. Toen we eenmaal in de rij stonden zijn we er maar blijven staan. Ik vrees dat het nu gewoon weer de rij wordt.
Je grote voordeel is wel dat je na de finish je hotel in zicht hebt en daar een lekkere douche kunt pakken.
Vorig jaar zaten we om 8 uur op de fiets en dan heb je ook nog speling zat, ik heb in Oudenaarde 45 minuten verdaan met een verbogen voorderailleur. (=geen spanning op de ketting over de kasseien!).[/quote]
En voor wie of wat moet je dat eerste knipje op het podium halen? Als je gewoon vertrekt zonder knipje is dat toch ook ok?
Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]
Dat vind ik wel even interessant. Hoe gaat dat met die bus? Ik heb een hotel overnachting in de buurt van de finishplaats en maak dus gebruik van die bus transfer naar Brugge.
Dat podium vind ik ook niet zo interessant. Die tijd breng ik liever op de fiets door want dan heb je wat meer speling voor eventuele tegenslag of slecht weer wat later op de dag pas komt. Moet je daar dus echt in de rij gaan staan of kan je gewoon gaan fietsen?
[/quote]
Het is verder goed geregeld hoor, met die bus. Maar je bent pas rond 7 uur in de straten rond de markt en dan staat er al heel wat volk. Helaas moet je je eerste 'knipje' op het podium halen, heb me erg vorig jaar niet echt in verdiept hoe het anders zou kunnen. Toen we eenmaal in de rij stonden zijn we er maar blijven staan. Ik vrees dat het nu gewoon weer de rij wordt.
Je grote voordeel is wel dat je na de finish je hotel in zicht hebt en daar een lekkere douche kunt pakken.
Vorig jaar zaten we om 8 uur op de fiets en dan heb je ook nog speling zat, ik heb in Oudenaarde 45 minuten verdaan met een verbogen voorderailleur. (=geen spanning op de ketting over de kasseien!).[/quote]
En voor wie of wat moet je dat eerste knipje op het podium halen? Als je gewoon vertrekt zonder knipje is dat toch ook ok?
-
- Forum-lid
Ja, dan kun je prima de rit fietsen. Alleen zul je misschien niet je diploma krijgen aan het einde van de rit. Ik weet niet of ze daar streng mee zijn en of je daar uberhaupt interesse in hebt. Zelf ga ik net beginnen met het klassiekerbrevet van Le Champion. Dan moet ik wel een volledige controlekaart hebben. Anders telt de rit niet.
-
- Forum-lid
ik heb nog plek in de mn auto voor 2 personen en 2 fietsen
we vertrekken om 4.30 vanuit delft
voor de 140 km dus als je mee wilt rijden
stuur een pm !!
we vertrekken om 4.30 vanuit delft
voor de 140 km dus als je mee wilt rijden
stuur een pm !!
-
- Forum-lid
meindert je kan meerijden als je dat wil
ik heb plaats
ik heb plaats
[quote="bianchi_1885"]nog een vraagje voor de ervaringsdeskundige van dit topic
in limburg kan ik alle heuvels wel hebben met een 39-25
kom ik in vlaanderen daarmee weg
of moet er een kleiner verzet op?????[/quote]
Koppenberg reed ik met 39-29 bij DROOG weer.
als het nat en druk is wordt het lopen, denk ik.
Goed achter op blijven zitten en "rustig" naar boven fietsen.
succes voor zaterdag!!
Campo
in limburg kan ik alle heuvels wel hebben met een 39-25
kom ik in vlaanderen daarmee weg
of moet er een kleiner verzet op?????[/quote]
Koppenberg reed ik met 39-29 bij DROOG weer.
als het nat en druk is wordt het lopen, denk ik.
Goed achter op blijven zitten en "rustig" naar boven fietsen.
succes voor zaterdag!!
Campo
-
- Forum-lid
ik zet voor de zekerheid mn spd pedalen van mn mtb op mn bianchi
blijven mn raceschoenen met carbon zool ook heel!!
dit was een tip van de zwarten
met mn mtb schoenen loop ik denk net wat makelijker naar boven
met mn race schoenen heb ik thuis al moeite om bij nat weer het terras af te lopen
blijven mn raceschoenen met carbon zool ook heel!!
dit was een tip van de zwarten
met mn mtb schoenen loop ik denk net wat makelijker naar boven
met mn race schoenen heb ik thuis al moeite om bij nat weer het terras af te lopen