Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde Ringvaart

ronin
Forum-lid

Gebruikersavatar ronin 10 aug 2009 23:20

[quote="Thomas1974"][quote="Ronin"]
Ideaal trainingsrondje omdat je redelijk kan doorfietsen zonder al te veel opstoppingen.
[/quote]

Naar mijn smaak zitter er wel nogal veel stoplichten in. Een stuk of 9-10 als ik het goed heb.
[/quote]

Ik ben geen één keer gestopt....feitelijk zijn de stoplichten opgesteld bij de brugovergangen. Als je met de klok mee fiets dan hou je de waterzijde aan je linker kant en kan je bij de meeste brugovergangen zonder problemen doorfietsen. Af en toe moet je even creatief zijn om bij 'donker groen' toch door te kunnen....ik vermoed dat iedere renner dat wel doet ;)

[img=http://www.energieleveranciers.nl/uploa ... ermeer.gif]

hero
Forum-lid

hero 10 aug 2009 23:59

Ik rijd ook regelmatig dit rondje vanuit Amsterdam. Prima trainingsrondje. Wat me opvalt is dat er door de openheid van het landschap altijd wind (uiteraard zowel mee als tegen) staat. Ik stop onderweg zelden omdat ik zelf ook creatief ben met die paar verkeerslichten maar dat moet iedereen vooral voor zichzelf weten.

marcodej
Forum-lid

marcodej 29 mar 2010 20:55

Ben er regelmatig te vinden. Ik kom van Katwijk en ga er altijd bij Buitenkaag op en weer af. Als ik het hele rondje doe kom ik op 90km uit.

Misschien een beetje een saai rondje, maar wel een makkelijk rondje om lekker te knallen en kilometers te maken. En bij wind tegen is het goed voor de mentaliteit/taaiheid: dan kan er geen eind komen aan die lange rechte stukken. Overigens, ik heb het zelfs gepresteerd om op de Ringvaart verkeerd te rijden. :D

Het theehuis bij Cruquius kan ik aanbevelen: hele lekkere appeltaart. :)
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 mar 2010 22:28

[quote="Knots"]Ja, dat klopt!
Dan moet je even over het houten bruggetje en dan fiets je langs de andere kant van het water
en kom je ook bij de brug in Roelofarendsveen.

Tevens moet je bij Schiphol ook een stukkie om fietsen (door het industrieterrein).
Ze zijn daar ook bezig.[/quote]

heh daar heb ik niets van gemerkt
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

jay
Forum-lid

Gebruikersavatar jay 29 mar 2010 22:34

ze zijn bij schiphol inderdaad bezig. het asfalt vlak bij de A9 is trouwens opnieuw aangelegd. en is nu STUKKEN beter is het stuk tussen Zwanenburg en Vijfhuizen
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 30 mar 2010 00:16

Klopt het is maar een klein stukje, je kan jezelf wel goed bekijken in die ruiten ;)

dummy
Forum-lid

dummy 30 mar 2010 01:21

[quote="superrose"][quote="Knots"]Ja, dat klopt!
Dan moet je even over het houten bruggetje en dan fiets je langs de andere kant van het water

Tevens moet je bij Schiphol ook een stukkie om fietsen (door het industrieterrein).

heh daar heb ik niets van gemerkt[/quote]
Zou best eens kunnen. Het berichtje van Knots is nogal gedateerd, namelijk van 15 maart 2008...

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 mar 2010 10:14

Voor de liefhebbers hierbij een gps route Ringvaart

Weet iemand een mooie (gps) route om op de ringvaart te komen vanaf Leiden/Voorschoten?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

gast
Forum-lid

gast 30 mar 2010 11:45

NIet echt mooi, maar wel het makkelijkste is:

Vanuit Voorschoten langs de Vliet, langs park cronesteijn, langs kanaal blijven fietsen, onder de Hoge Rijndijk door, rechstaf langs water Utrechtse jaagpad. Tot aan volgende brug, hier moet je via draaiing overheen Leiderdorp in. Persant Snoepweg, langs de macdonalds. Fietspad links van de A4 (even opletten want is net allemaal veranderd). Door blijven rijden tot aan kanaal (zuidweg) onder A4 door en nu fietspad rechts van de A4 volgen. OP een gegeven moment buigt het fietspad af naar rechts en moet je linksaf via industrietrerreinen parallel aan de A4 blijven rijden. Na een tijdje (na de afrit van de snelweg) kun je weer onder de A4 door en ga je weer links van de A4 rijden. Je rijdt dan na een aantal km vanzelf de ringvaart op (waar ze met het aquaduct bezig zijn).

mrangry
Forum-lid

mrangry 30 mar 2010 11:47

[quote="superrose"][quote="Knots"]Ja, dat klopt!

heh daar heb ik niets van gemerkt

[/quote]

Grappig dat dat bericht van twee jaar terug weer relevant is geworden. Waar je altijd al moest oversteken op de kruising met het amsterdamse bos, daar moet je nu een paar 100 meter door Schiphol oost ipv erlangs. Kan dat je dat altijd al deed natuurlijk. Volgens mij heb ik jou vorige week nog ingehaald op de ringvaart trouwens. Het moest 2 keer omdat ik niet creatief was bij het stoplicht en jij wel :)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 mar 2010 12:44

[quote="gast"]NIet echt mooi, maar wel het makkelijkste is:

Vanuit Voorschoten langs de Vliet, langs park cronesteijn, langs kanaal blijven fietsen, onder de Hoge Rijndijk door, rechstaf langs water Utrechtse jaagpad. Tot aan volgende brug, hier moet je via draaiing overheen Leiderdorp in. Persant Snoepweg, langs de macdonalds. Fietspad links van de A4 (even opletten want is net allemaal veranderd). Door blijven rijden tot aan kanaal (zuidweg) onder A4 door en nu fietspad rechts van de A4 volgen. OP een gegeven moment buigt het fietspad af naar rechts en moet je linksaf via industrietrerreinen parallel aan de A4 blijven rijden. Na een tijdje (na de afrit van de snelweg) kun je weer onder de A4 door en ga je weer links van de A4 rijden. Je rijdt dan na een aantal km vanzelf de ringvaart op (waar ze met het aquaduct bezig zijn).[/quote]

Bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

marcodej
Forum-lid

marcodej 30 mar 2010 18:10

[quote="Jay"]ze zijn bij schiphol inderdaad bezig. het asfalt vlak bij de A9 is trouwens opnieuw aangelegd. en is nu STUKKEN beter is het stuk tussen Zwanenburg en Vijfhuizen[/quote] Inderdaad. Dat hebben ze behoorlijk snel gedaan overigens. Een paar weken terug reed ik er en toen moest ik nog slalommen tussen de kuilen door. Een week later lag er spiegelglad asfalt. :)
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie