American Classic CR 420
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dan moet je van al die lichte naven gewoon afblijven en een setje betrouwbare naven kopen zoals Campa Record, Shimano Dura Ace, Dt Swiss 240S enz. Dat zijn naven waar je veel km's mee kunt maken zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Om een naaf lichter te maken moet je ergens materiaal weg halen en dat gaat gewoon ten koste van de afdichtingen.
De velgen zijn inmiddels besteld. De naaf voor wordt een Micro 58 van AC: hier heb ik weinig slechte dingen over gelezen en zijn bovendien goedkoop en licht.
Achter heb ik nog niet kunnen kiezen. Wat zou de betere keuze zijn: Tune Mag 180/190 of de naaf van M5? (ik neig naar M5).
Qua prijs en gewicht doen ze in elk geval niets voor elkaar onder.
Achter heb ik nog niet kunnen kiezen. Wat zou de betere keuze zijn: Tune Mag 180/190 of de naaf van M5? (ik neig naar M5).
Qua prijs en gewicht doen ze in elk geval niets voor elkaar onder.
M5 is in mijn ogen net ff wat origineler. Ik weet niet welke het mooiste geluid maakt...
Er had iemand laatst nog een King voornaaf te koop staan. En als je Shimano rijdt ook nog de achternaaf erbij en je kunt in de volle regen helemaal los. Ik heb er nu zo'n 3000 km op zitten met die naven en nog helemaal strak.
(Al zijn ze wel iets zwaarder...)
(Al zijn ze wel iets zwaarder...)
Rezne rijdt met Campa, dus voor hem is dat geen optie.
Ik heb de M5 besteld. Jammer dat de voornaaf van M5 niet in 18 gaats komt, aangezien deze voor een mooie prijs te krijgen 'in' een duitse webshop. Dan zou ik evt. voor 24 spaken aan de voorkant moeten gaan.
Hopelijk kan ik deze week de velgen oppikken en worden de naven geleverd (vóór moet ik nog bestellen).
Hopelijk kan ik deze week de velgen oppikken en worden de naven geleverd (vóór moet ik nog bestellen).
Kleine update:
Eergister kwam dit binnen.
En een paar uur geleden een andere aangename verrassing:
De M5 weegt 187 gram en de AC 58 gram. Dat is dus 5 gram teveel totaal. Damn them, daar gaat mn tijd op de Marmotte
Hopelijk kan ik deze week de velgen nog hier krijgen. Dan is de boel klaar om gespaakt te worden.
Eergister kwam dit binnen.
En een paar uur geleden een andere aangename verrassing:
De M5 weegt 187 gram en de AC 58 gram. Dat is dus 5 gram teveel totaal. Damn them, daar gaat mn tijd op de Marmotte
Hopelijk kan ik deze week de velgen nog hier krijgen. Dan is de boel klaar om gespaakt te worden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 mei 2004 22:50
Hoi, ik heb net een setje DA naven (18v,24a) op de kop getikt. Men raadt mij echter aan vooraan ook de 24spaaks te kiezen, betere stijfheid. Dan zou ik eventueel de AC voornaaf overwegen.... Of is dit niet echt nodig. Welke stijve spaken zou ik dan 'y best nemen. Inzet: koers en cyclos. Gewicht: 60(zoon)-75(ikzelf) kg.
CP.
CP.
Vooraan 18 vond ik zelf zat, maar wie ben ik (74 kg).
Qua spaken, bij zo'n mooi setje horen ook topspaken, ergo Sapim CX-rays of DT Aerolites.
Qua spaken, bij zo'n mooi setje horen ook topspaken, ergo Sapim CX-rays of DT Aerolites.