Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

American Classic CR 420

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 apr 2008 00:16

Dan moet je van al die lichte naven gewoon afblijven en een setje betrouwbare naven kopen zoals Campa Record, Shimano Dura Ace, Dt Swiss 240S enz. Dat zijn naven waar je veel km's mee kunt maken zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Om een naaf lichter te maken moet je ergens materiaal weg halen en dat gaat gewoon ten koste van de afdichtingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 27 apr 2008 23:32

De velgen zijn inmiddels besteld. De naaf voor wordt een Micro 58 van AC: hier heb ik weinig slechte dingen over gelezen en zijn bovendien goedkoop en licht.
Achter heb ik nog niet kunnen kiezen. Wat zou de betere keuze zijn: Tune Mag 180/190 of de naaf van M5? (ik neig naar M5).
Qua prijs en gewicht doen ze in elk geval niets voor elkaar onder.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 28 apr 2008 12:40

Dura ace naaf is ook nog een optie :)

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 28 apr 2008 12:41

M5 is in mijn ogen net ff wat origineler. Ik weet niet welke het mooiste geluid maakt...

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 28 apr 2008 15:31

Er had iemand laatst nog een King voornaaf te koop staan. En als je Shimano rijdt ook nog de achternaaf erbij en je kunt in de volle regen helemaal los. Ik heb er nu zo'n 3000 km op zitten met die naven en nog helemaal strak.

(Al zijn ze wel iets zwaarder...)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27978
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2008 19:02

Rezne rijdt met Campa, dus voor hem is dat geen optie.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 29 apr 2008 12:55

Ik rij ook met Campa ;-)
Lang leve de shiftmate, maar dat moet je natuurlijk wel liggen...

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 29 apr 2008 16:49

Ik heb de M5 besteld. Jammer dat de voornaaf van M5 niet in 18 gaats komt, aangezien deze voor een mooie prijs te krijgen 'in' een duitse webshop. Dan zou ik evt. voor 24 spaken aan de voorkant moeten gaan.

Hopelijk kan ik deze week de velgen oppikken en worden de naven geleverd (vóór moet ik nog bestellen).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 30 apr 2008 02:02

Ah campa :), dan zijn dura ace naven niet echt een optie al combineer ik ze zelf wel. Anyway, Rezne, door wie laat je ze spaken?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 08 mei 2008 22:07

Kleine update:

Eergister kwam dit binnen.

Afbeelding

En een paar uur geleden een andere aangename verrassing:

Afbeelding

Afbeelding

De M5 weegt 187 gram en de AC 58 gram. Dat is dus 5 gram teveel totaal. Damn them, daar gaat mn tijd op de Marmotte :(

Hopelijk kan ik deze week de velgen nog hier krijgen. Dan is de boel klaar om gespaakt te worden. :D
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

checkerpig
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 mei 2004 22:50

checkerpig 19 jun 2008 18:26

Hoi, ik heb net een setje DA naven (18v,24a) op de kop getikt. Men raadt mij echter aan vooraan ook de 24spaaks te kiezen, betere stijfheid. Dan zou ik eventueel de AC voornaaf overwegen.... Of is dit niet echt nodig. Welke stijve spaken zou ik dan 'y best nemen. Inzet: koers en cyclos. Gewicht: 60(zoon)-75(ikzelf) kg.
CP.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27978
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jun 2008 18:31

Vooraan 18 vond ik zelf zat, maar wie ben ik (74 kg).

Qua spaken, bij zo'n mooi setje horen ook topspaken, ergo Sapim CX-rays of DT Aerolites.

Plaats reactie